فروش سری گلکسی S21 آمار سال گذشته را فتح کرد - تکفارس 
فروش سری گلکسی S21 آمار سال گذشته را فتح کرد - تکفارس 

فروش سری گلکسی S21 آمار سال گذشته را فتح کرد

مهدی ملکی
۹ فروردین ۱۴۰۰ - 15:58
سامسونگ گلکسی S21

ظاهراً فروش سری گوشی‌های هوشمند گلکسی S21 در سرزمین مادری سامسونگ، یعنی کره جنوبی بی‌نظیر بوده است. طبق بیانیه وب‌سایت Sam Mobile آمار فروش محصولات پرچم‌دار سامسونگ در کره جنوبی تنها کمتر از ۳ ماه پس از عرضه در ماه ژانویه میلادی منتشر شده است.

به نظر می‌رسد که تصمیمات سامسونگ در طراحی و عرضه محصولات پرچم‌دار جدید خود از جمله قیمت کمتر، پردازنده نسل بعدی، باتری قدرتمند، رابط کاربری بهبود یافته و …، منجر به فروش ۱ میلیون واحدی سری گلکسی S21 در ماه دوم عرضه خود شده است.

 این مقدار به آسانی آمار فروش گلکسی S20 را در بازه زمانی مشابه پشت سر می‌گذارد. در حقیقت طبق ادعای سامسونگ، حدود ۳ ماه طول کشید تا سری گلکسی S20 به این آمار دست یابد.

سامسونگ گلکسی S21

محبوب‌ترین مدل در کشور مذکور، نسخه پایه گلکسی S21 با اختصاص ۵۲ درصد از فروش به خود بوده است. مدل الترای گلکسی S21 با ۲۷ درصد در رده دوم و مدل پلاس با ۲۱ درصد، رده سوم پرفروش‌ترین پرچم‌داران سامسونگ را تصاحب کرده‌اند. بیشترین مقدار فروش نیز از طریق فروشگاه‌های آنلاین و اپراتورهای شبکه مختلف ثبت شده است.

اگرچه سری گلکسی S21 به خوبی نسل پیشین خود را پشت سر گذاشته و باید از بابت به سامسونگ تبریک گفت اما رکورد این خانواده هنوز در جای خود باقی است. پیش‌تر در سال ۲۰۱۹، سری گلکسی S10 تنها در ۴۷ روز موفق به فروش ۱ میلیون واحدی شد.

سامسونگ امسال تصمیم گرفت که قیمت پرچم‌داران خود را با ملاحظات بسیاری انتخاب کند. مدل پایه این سری حدود ۸۸۵ دلار قیمت دارد. این قیمت آشکاراً از قیمت ۱۰۹۵ دلاری مدل پایه گلکسی S20 هنگام عرضه در ماه فوریه سال گذشته میلادی کمتر است.

بنابراین می‌توان گفت که با وجود تفاوت‌های فاحش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، سامسونگ محصولاتی بهتر ولی اقتصادی‌تر را روانه بازار کرده است. این موضوع به خوبی دلیل فروش بالای سری گلکسی S21 را نشان می‌دهد.

البته باید توجه داشت که این اولین آمار فروش محصولات یاد شده در چند وقت اخیر نیست.

یک گزارش دیگر که به تازگی منتشر شده است نشان می‌دهد تعداد ۵۹۰۰۰۰ دستگاه از سری گلکسی S21 از زمان عرضه تا ۱۶ اسفند به فروش رسیده‌اند. با این حساب فروش این محصولات از زمان عرضه سری گلکسی S8 که به ۶۲۰۰۰۰ واحد رسید، بالاترین میزان بوده است. در واقع تنها در دو ماه ابتدایی عرضه، سری گلکسی S21 دو برابر گلکسی S20 در سال گذشته فروش داشته است.

کارمندان موسسه تحقیقاتی Atlas که این گزارش را ارائه داده‌اند، بزرگ‌ترین دلیل این فروش استثنائی را پشتیبانی سری مذکور از ۵G و البته پایین آمدن قیمت آن در مقایسه با محصولات نسخه‌های پیشین می‌دانند.

این گوشی‌ها، رکورد پیش‌فروش در کشور انگلستان را نیز شکستند و موفق شدند تا بازار کشور ایالات متحده را نیز فتح کنند. گوشی گلکسی S21 الترا، از محبوبیت بیشتری برخوردار بوده و ۴۰ درصد از فروش سری گلکسی S21 در آمریکا مربوط به این گوشی بوده است. این گوشی، قوی‌ترین و البته گرا‌ن‌ترین محصول سری گلکسی S21 می‌باشد و تخفیف‌های پیش از موعد شرکت سامسونگ برای این گوشی، به فروش آن کمک بسیاری کرده است. شما می‌توانید آمار دیگر فروش این محصولات را از این لینک دنبال کنید.

منبع: Phone Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.