شرکت‌های بزرگ فناوری در برابر کرونا قیام کردند - تکفارس 
شرکت‌های بزرگ فناوری در برابر کرونا قیام کردند - تکفارس 

شرکت‌های بزرگ فناوری در برابر کرونا قیام کردند

حامد شهرزاد
۸ فروردین ۱۴۰۰ - 20:33
uber

اگرچه بیماری همه گیر ویروس کرونا هنوز در سراسر جهان در جریان است، اما به نظر می‌رسد شرکت‌های بزرگ فناوری از اتفاقات اخیر طی چند ماه گذشته متحول شده اند و اولین اقدامات را برای بازگرداندن کارگران خود به دفاتر مختلف انجام داده اند.

در این هفته، اوبر و فیس بوک جدول زمانی تعیین شده‌ای را برای درصد کمی از نیروی کار خود برای بازگشت به برخی از قسمت‌های شرکت اعلام کردند. اوبر روز دوشنبه دفاتر میشن بی‌خود را در سانفرانسیسکو با ۲۰ درصد اشغال حضوری مجدد بازگشایی خواهد کرد، در حالی که فیس بوک قصد دارد در اوایل ماه مه با حداکثر ۱۰ درصد استفاده از ظرفیت کارمندان خود، دفاتر منتخب خود را در میشن بی‌را به صورت حضوری باز کند. مایکروسافت همچنین در روز دوشنبه دفتر مرکزی خود در ردموند واشنگتن و دانشگاه‌های اطراف را به صورت محدود افتتاح خواهد کرد.

بازگشت به دفاتر سه شرکت اوبر، فیس بوک و مایکروسافت در حال حاضر به صورت داوطلبانه انجام می‌شود

سخنگوی اوبر یعنی لوئیس ون در لان، روز شنبه به گیزمودو گفت که با بازگشت شهر‌های مختلف به وضعیت عادی، اوبر نیز به حالت عادی باز خواهد گشت. وی گفت که بازگشت به دفاتر مختلف به صورت داوطلبانه انجام خواهد شد و افزود که کار در خانه در شرکت اوبر تا روز دوشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ معادل ۱۳ سپتامبر ۲۰۲۱ تمدید شده است.

ون در لان گفت که پروتکل‌های بازگشایی این شرکت با دستورالعمل‌های بهداشت عمومی مطابقت خواهد داشت.

وی در یک‌ایمیل گفت:

پروتکل‌های بازگشایی شرکت ما با دستورالعمل‌های بهداشت عمومی، ملی و محلی مطابقت دارد (یا حتی از این دستورالعمل‌ها سخت‌گیرانه‌تر خواهد بود) و با همکاری کارشناسان بهداشت عمومی و شرکای ایمنی و بهداشت تهیه شده است. کارمندانی که به محل کار خود بازمی گردند باید یک آموزش مجازی مربوط به آمادگی خود را انجام دهند، یک فرم مخصوص و تأیید عدم مبتلا بودن به ویروس کرونا را امضا کنند و یک غربالگری بهداشتی روزانه (از جمله بررسی دما) را در خانه انجام دهند تا صلاحیت بازگشت را داشته باشند.

سایر اقدامات موجود شامل علائم ایمنی، رعایت فاصله اجتماعی، شش فوت (برابر دو متر) فضای بین میز‌ها و پوشش‌های اجباری صورت در مرحله بازگشایی اولیه است. اوبر همچنین خدمات تمیزکاری خود را در محل کار افزایش می‌دهد و بیان کرده است که کارمندانی که علائمی دارند یا اعضای خانواده آن‌ها بیمار است، باید در خانه بمانند. وقتی نوبت به پرسش در مورد اجباری بودن واکسن کرونا رسید، اوبر به گیزمودو گفت که در این مرحله از بازگشایی، این موارد واجب نیست.

فیس بوک روز شنبه به گیزمودو اعلام کرد که در حال حرکت در سطح جهانی و از روش کار در خانه به رویکرد سایت به سایت است. این شرکت گفت که به کارمندان این امکان داده شده است که تا ۲ ژوئیه در خانه کار کنند و به دنبال آن تاریخ، هر کارمندی که یک کارگر تمام وقت از راه دور نباشد، می‌تواند تا یک ماه پس از بازگشایی دفتر کار با ظرفیت ۵۰ درصد از خانه‌های خود به کار خود ادامه دهد.

به گفته فیس بوک، آخرین داده‌ها نشان می‌دهد که این شرکت احتمالاً قادر به باز کردن بزرگترین سایت‌های خود با ظرفیت ۵۰ درصد بعد از ۷ سپتامبر خواهد بود.

فیس بوک کارمندان خود را به تزریق واکسن کرونا تشویق کرده است

کرونا

سخنگوی فیس بوک یعنی کلوئه مایره به گیزمودو گفت:

سلامتی و ایمنی کارمندان و همسایگان ما در جامعه اولویت اصلی ما است و ما رویکردی سنجیده در زمینه بازگشایی دفاتر خود در سراسر دنیا داریم. هنگام بازگشت به محل کار، ما تعدادی پروتکل ایمنی از جمله رعایت فاصله فیزیکی و ماسک مورد نیاز را در هر زمان که در یک فرد در دفتر کار است، فراهم می‌کنیم و در صورت امکان، شرایط آزمایش هفتگی برای هر کسی که در محل کار به فعالیت مشغول است، تهیه و اعمال خواهیم کرد. ما به کار با متخصصان ادامه خواهیم داد تا اطمینان حاصل کنیم که بازگشت به برنامه‌های خود، اولویت سلامت و ایمنی همه است.

بسیاری از دفاتر فیس بوک، بسته به محل استقرار کارمندان، در مرحله دیگری از بازگشایی هستند. برای تعیین چگونگی و زمان بازگشایی، این شرکت به طور عمده داده‌های مربوط به بهداشت محلی و به ویژه نرخ موارد مهم، میزان واکسیناسیون افراد و دسترسی محدود به آزمایشات و روش‌های درمانی و همچنین سایر عوامل را بررسی می‌کند.

در مورد واکسیناسیون، فیس بوک برای بازگشت به محل کار در حال حاضر نیازی به اجبار کارمندان برای واکسن زدن نخواهد داشت اما این شرکت بیان کرده است که این واکسن بی‌خطر است و کارکنان را تشویق می‌کند هر زمان واجد شرایط شدند، واکسن بزنند تا در برابر کرونا ایمن شوند. این شرکت اخیراً ابزاری را برای کمک به مردم در یافتن مکان و زمان واکسیناسیون به بازار عرضه کرده است.

معاون اجرایی مایکروسافت یعنی کرت دلبن در یک پست وبلاگ خود بیان کرد که مکان‌های کاری مایکروسافت در ۲۱ کشور توانسته اند کارگران بیشتری را در مراکز خود جای دهند. کارمندان شاغل در این مکان‌ها حدود ۲۰ درصد از نیروی کار جهانی شرکت را تشکیل می‌دهند. با پیشرفت این موضوع، این شرکت بر روی یک مدل محل کار ترکیبی تمرکز خواهد کرد.

این شرکت در مورد دفتر کار خود در ردموند واقع در دل بن گفت مایکروسافت ماه‌ها است که داده‌های بهداشت محلی را زیر نظر دارد و تعیین کرده است که این دفتر می‌تواند با اطمینان از محدودیت‌های ظرفیت ایالت واشنگتن، تعداد بیشتری از کارمندان را در محل اسکان دهد.

مایکروسافت بسیاری از دفاتر خود را به روی کارمندان مشغول به کار در این کشور باز کرده است

در حالی که ما شاهد پیشرفت مقاومت در برابر ویروس در منطقه هستیم و به ارزیابی موارد مختلف و حساب شده ادامه می‌دهیم، کارمندانی که در مکان‌های کاری ردموند یا دانشگاه‌های اطراف کار می‌کنند، حق انتخاب ورود به این مراکز را دارند و یا از راه دور به کار خود ادامه می‌دهند و همچنین انعطاف‌پذیری لازم برای انجام این کار را دارند. این یک روش ترکیبی در دل بن ردموند خواهد بود.

این شرکت ادامه داد که مایکروسافت تمام مکان‌های کاری خود را ارزیابی کرده است تا بفهمد چه سیاست‌هایی برای ایجاد فاصله اجتماعی و مطابقت با استاندارد‌های محلی بهداشت مورد نیاز است. برای کارمندان مشغول به فعالیت در محل مواردی از جمله وسایل دستمال مرطوب ضد عفونی‌کننده و پوشش صورت تهیه می‌شوند. مایکروسافت همچنین دارای ظرفیت محدودی در اتاق‌های کنفرانس، راهکار‌های حضور و غیاب را پیاده‌سازی کرده و علائم را در مناطق مشترک برای اطمینان از فاصله اجتماعی از جمله اقدامات دیگر نصب کرده است.

گیزمودو روز شنبه با مایکروسافت تماس گرفت تا درمورد اینکه آیا برای کارکنانی که به محل کار باز می‌گردند واکسن مورد نیاز است یا خیر، اما ما تا زمان انتشار این خبر چیزی در این باره دریافت نکرده‌ایم. اگر خبر جدیدی دریافت کنیم، حتماً آن را منتشر خواهیم کرد.

از آنجایی که سایر شرکت‌های بزرگ فناوری نیز در برابر کرونا پیشرفت می‌کنند، د ورج گزارش داد که برنامه‌های گوگل برای بازگشت کارمندان خود به دفاتر مربوطه در حال حاضر نامشخص است. در سال ۲۰۲۰، گوگل گفت که به کارمندان خود اجازه می‌دهد تا سپتامبر سال جاری در خانه کار کنند. مدیر عامل شرکت اپل یعنی تیم کوک در ماه دسامبر گفت که به نظر می‌رسد اکثر تیم‌ها قبل از ژوئن ۲۰۲۱، طبق آنچه که بلومبرگ گزارش داده است، به دفتر برنگردند. در همین حال، توییتر و اسپاتیفای به کارمندان اجازه می‌دهد در صورت تمایل برای همیشه در خانه کار کنند.

منبع: GIZMODO

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید