جیپ ایستگاه‌ شارژ خودروهای برقی خود را راه‌اندازی می‌کند - تکفارس 
جیپ ایستگاه‌ شارژ خودروهای برقی خود را راه‌اندازی می‌کند - تکفارس 

جیپ ایستگاه‌ شارژ خودروهای برقی خود را راه‌اندازی می‌کند

مهدی حلوائی
۸ فروردین ۱۴۰۰ - 19:30
خودروی برقی جیپ

شرکت جیپ اعلام کرد که با همکاری شرکت الکتریفای آمریکا، ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی خود را در نقاط مختلف آمریکا نصب خواهد کرد. شارژرهای شبکه‌ی شارژ خودروهای ۴xe جیپ، از انرژِی خورشیدی و یا شبکه‌ی برق استفاده خواهند کرد.

اولین ایستگاه‌ها در بهار سال جاری میلادی در شهرهای مواب ایالت یوتا، روبیکان تریل ایالت کالیفرنیا و بیگ بر ایالت کالیفرنیا راه‌اندازی خواهد شد. به گفته‌ی جیپ، این ایستگاه‌ها از شارژ ۲۴۰ ولت پشتیبانی کرده و باتری‌ ۱۷ کیلو وات ساعتی خودروی رانگلر ۴xe این شرکت را در دو ساعت به‌طور کامل شارژ خواهد کرد و مسافت ۴۹ مایل بر گالن و ۲۱ مایلی را فراهم خواهد کرد. شارژرها از طریق اپلیکیشن موبایلی رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته و با خودروهای برقی بعدی جیپ نیز هماهنگ خواهد بود.

در آینده، ایستگاه‌های شارژ بیشتری برای شارژ خودروهای جیپ در کشور آمریکا راه‌اندازی خواهد شد. این خبر، تنها چند روز پس از رونمایی شرکت جیپ از کانسپت خودروی رانگلر تمام برقی خود با نام مگنیتو (Magneto) اعلام شده است. طراحی این خودرو براساس خودروی رانگلر روبیکان ۲۰۲۰ جیپ صورت گرفته و به یک موتور الکتریکی با گشتاور ۲۷۳ پوند-فوت و توان ۲۸۵ اسب بخار مجهز شده است. همچنین سیستم ۸۰۰ ولت این خودرو در بین ۴ باتری آن استفاده شده است.

ریویان، شرکت خودروی برقی پشتیبانی‌شده توسط آمازون، هفته‌ی پیش اعلام کرد که قصد دارد تا سال ۲۰۲۳، ۱۰ هزار ایستگاه شارژ خودروهای برقی را در سرتاسر کشور آمریکا و کانادا راه‌اندازی کند.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.