گیم‌استاپ به فروش کارت گرافیک روی‌آورده است - تکفارس 
گیم‌استاپ به فروش کارت گرافیک روی‌آورده است - تکفارس 

گیم‌استاپ به فروش کارت گرافیک روی‌آورده است

علیرضا فاضل
۸ فروردین ۱۴۰۰ - 15:58
گیم استاپ

مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای گیم‌استاپ که تخصص اصلی آن خرده‌فروشی بازی‌های ویدیویی می‌باشد، مدتی است که به فروش قطعات پی‌سی گیمینگ روی‌آورده. از جمله مواردی که به لیست کالاهای این فروشگاه اضافه شده است میتوان به لپ‌تاپ‌های گیمینگ، انواع مانیتور، هدفون، موس و اسپیکر اشاره کرد. اما به نظر می‌آید که قیمت‌های درج شده برای این کالاها، به خصوص بعد از ماجرای جنجال برانگیز سهام این مجموعه، چندان باب میل مشتریان نباشد؛ تا جایی که گاهی اوقات ارقام جلوی بعضی کالاها با فروشگاه‌هایی مثل Best Buy و Newegg برابری می‌کند.

شاخص ترین کالایی که این فروشگاه شروع به فروش آن کرده است، سری کارت گرافیک‌های RTX 3000 کمپانی انویدیا می‌باشد. البته منظور از فروش این است که حتی به یک دقیقه هم نمی‌رسد تا موجودی کالای مورد نظر به اتمام برسد؛ درنتیجه خرید آن برای اکثر مشتریان امری غیرممکن است.

طبق گزارش PC Gamer، کیت تبلیغی این هفته فروشگاه تماماً حول محور اجزا و وسایل پی‌سی گیمینگ است که شامل چندین کارت گرافیک، مادربرد، یک کیس و یک پاور می‌شود.

GameStps's weeklu circular

 اما واقعیت چیزی متفاوت‌تر از این کیت تبلیغاتی است؛ موجودی کارت گرافیک این فروشگاه مدت‌ها قبل به پایان رسیده است، تقریبا همان روزی که برای اولین بار موجود شدند! این کامنت در زیر توییت اکانت گیم‌استاپ، از واکنش‌های عادی مشتریان در روزهای اخیر، به این کمبود موجودی است:

.میخواستم یه کارت ۳۰۸۰ سفارش بدم، اما با ارور جاوا اسکریپت برخوردم

@FreyaFloof

هم‌اکنون تمامی موجودی مرتبط با پی‌سی گیمینگ این فروشگاه محدود به دو مدل مادربرد می‌شود!

GameStop

البته نمی‌توان این مشکل کمبود موجودی را تماماً به گردن این خرده‌فروشی انداخت. هم‌اکنون کارت گرافیک‌های دو غول این صنعت، یعنی ای‌ام‌دی و انویدیا با قیمت هایی دو یا سه برابر قیمت رسمی در حال خرید و فروش شدن هستند. مسئله‌ای که درک آن کمی مشکل به ‌نظر می‌آید این است که چرا فروشگاهی مثل گیم‌استاپ در این دوران کمبود به خود دردسر فروش کارت گرافیک‌های جدید را داده است. این فروشگاه یه‌راحتی می‌توانست کار خود را در عرصه پی‌سی گیمینگ، با فروش مدل‌های قدیمی‌تر که هنوز هم مشتریان زیادی دارند، آغاز کند.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید