اینتل به ‌طور تصادفی اطلاعات کارت های Xe HPG خود را فاش کرد - تکفارس 
اینتل به ‌طور تصادفی اطلاعات کارت های Xe HPG خود را فاش کرد - تکفارس 

اینتل به ‌طور تصادفی اطلاعات کارت های Xe HPG خود را فاش کرد

مهدی حلوائی
۷ فروردین ۱۴۰۰ - 16:11
کارت گرافیک Xe HPG

شرکت اینتل به‌صورت تصادفی، برخی از جزئیات کارت گرافیک‌های Xe HPG خود را منتشر کرد. این کارت گرافیک‌ها برای رقابت با شرکت‌های انویدیا و ای ام دی تولید خواهند شد.

براساس اخبار منتشرشده، کاربری در توییتر موفق شده است تا تنها با جستجو در وبسایت اینتل، به این اطلاعات دست پیدا کند. معمولاً دسترسی به چنین اطلاعاتی، تنها برای کارکنان این شرکت امکان‌پذیر است اما با توجه به گزارش وبسایت PCGamer، فقط با یک جستجوی ساده در وبسایت اینتل، می‌توان به جزئیات بسیاری از این کارت گرافیک‌ها دسترسی پیدا کرد.

براساس اطلاعات به‌دست آمده، این کارت گرافیک‌ها در نسخه‌های مختلف و با واحدهای پردازشی(EU) متفاوت تولید خواهند شد. این کارت گرافیک‌ها شامل ۳۸۴EU ،۵۱۲EU و ۱۲۸EU SKU می‌شود. برای مثال، ۵۱۲EU حدوداً از ۴۰۹۶ هسته استفاده خواهد کرد و عملکردی مشابه کارت گرافیک Radeon RX 6700 XT شرکت ای ام دی خواهد داشت. با این حال، هنوز مشخص نیست که این کارت گرافیک‌ها از ویژگی‌هایی مانند رهگیری پرتوی استفاده کنند. اگر اینتل در اولین کارت گرافیک خود از چنین ویژگی مهمی استفاده کند، به موفقیت بزرگی دست پیدا خواهد کرد.

کارت گرافیک Xe HPG

اطلاعات دیگری مانند نوع سوکت و سرعت کلاک این کارت گرافیک‌ها نیز به بیرون درز پیدا کرده است اما شاید مهم‌ترین خبر، عرضه‌ی این محصولات به همراه لپتاپ‌های اینتل در سال جاری باشد.

با این که هنوز تاریخ دقیق عرضه‌ی این کارت‌ها به‌طور رسمی اعلام نشده است اما با توجه به تیزر منتشرشده، می‌توان از عرضه‌ی آن‌ها در آینده‌ا‌ی نزدیک اطمینان داشت. به احتمال زیاد، ابتدا شاهد استفاده‌ از این محصولات بر روی پلتفرم موبایلی خواهیم بود چرا که پلتفرم اینتل EVO به این شرکت اجازه خواهد داد تا کنترل بیشتری بر روی محصول نهایی داشته باشد. این اقدام باعث ایجاد شرایط بهتری برای عرضه‌ی کارت گرافیک‌های جدید این شرکت خواهد شد.

براساس اخبار منتشرشده، ابتدا این کارت گرافیک‌ها به همراه لپتاپ‌های مجهز به پردازنده‌ی تایگر لیک اچ عرضه خواهند شد و سپس به‌طور جداگانه برای کامپیوترهای خانگی به فروش خواهند رسید. انتظار می‌رود که شرکت اینتل، به‌زودی از این محصولات به‌صورت رسمی رونمایی کند.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.