شیائومی از حسگر دوربین مایع در می میکس جدید استفاده می کند - تکفارس 
شیائومی از حسگر دوربین مایع در می میکس جدید استفاده می کند - تکفارس 

شیائومی از حسگر دوربین مایع در می میکس جدید استفاده می کند

خشایار جهانی
۶ فروردین ۱۴۰۰ - 19:20
شیائومی

شیائومی قرار است در تاریخ ۲۹ مارس از می میکس جدید رونمایی کند. در تیزر منتشرشده، این شرکت نشان داد که گوشی می میکس جدید دارای حسگر دوربین مایع خواهد بود که توسط خودشان ابداع شده است. این حسگر قرار است که تصاویر را به گونه‌ای که چشم انسان آن‌ها را می بیند، ضبط کند و تفاوت فاصله بین اجسام کاملاً مشخص باشد.

شیائومی این فناوری را «عکس‌برداری بایونیک» می‌نامد که در واقع مایعاتی شفاف هستند که روی حسگر به‌صورت فوق‌العاده باریک پوشانده شده است و می‌تواند انحنای حسگر را تغییر داده و به فوکوس مجدد سریع دست یابد. طبق پست رسمی این شرکت در پلتفرم ویبو، این مایع نور زیادی را انتقال می‌دهد، پراکندگی کمی دارد و نسبت به عوامل محیطی مقاوم است.

شیائومی در معرفی این فناوری از کلمات قدرتمندی استفاده کرد ولی هنوز مشخص نیست که چه برنامه‌ای برای استفاده از این فناوری کاربرد خواهد داشت.

اگرچه که داشتن یک دوربین که بتواند فاصله کانونی را تغییر دهد و در نتیجه با استفاده از همان حسگر بتوان در حالت‌های تله فوتو، ماکرو و … عکس گرفت عالی است، ولی بعید به‌نظر می‌رسد که این امر اجرا شود. احتمالاً با این فناوری شاهد کم‌تر شدن لرزش عکس‌ها و نیاز نداشتن به ادیت پس از عکس‌برداری خواهیم بود.

منبع:gsmarena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید