ترامپ در حال مذاکره با فری اسپیس است - تکفارس 
ترامپ در حال مذاکره با فری اسپیس است - تکفارس 

ترامپ در حال مذاکره با فری اسپیس است

حامد شهرزاد
۵ فروردین ۱۴۰۰ - 20:35
ترامپ

دونالد ترامپ به مدت دو ماه است که از سمت ریاست جمهوری آمریکا بازنشسته شده است، اما اشتیاق او به شبکه‌های اجتماعی و پست گذاشتن در آن‌ها روز به روز قویتر شده است. پس از تعلیق حساب‌های وی در بسیاری از شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر که ترامپ از آن به عنوان پلتفرم اصلی خود استفاده می‌کرد، اکنون به نظر می‌رسد که رئیس جمهور پیشین ایالات متحده آمریکا قصد دارد تا شبکه اجتماعی مخصوص به خود را ایجاد کند.

ترامپ از پلتفرم مورد علاقه سابق خود یعنی توئیتر، به دلیل ایجاد یک شورش در کپیتول آمریکا منع شده است. توئیتر، حساب دونالد ترامپ که رئیس جمهور پیشین آمریکا است را در روز ۸ ژانویه، دو روز پس از حملات به پایتخت ایالات متحده آمریکا به حالت تعلیق درآورد و دسترسی او به حساب وی را که نزدیک به ۹۰ میلیون فالوور داشت قطع کرد. فیس بوک روز بعد اقدام مشابهی را علیه حساب ترامپ در این پلتفرم انجام داد و روابط ترامپ و ۳۳ میلیون حساب دیگر را قطع کرد.

پیش از مسدود شدن حساب وی، ترامپ اخطارهایی را از توییتر دریافت کرده بود

دونالد ترامپ پس از مشخص شدن نتایج اولیه انتخابات سال ۲۰۲۰ ایالات متحده آمریکا، ادعا کرد که در این انتخابات تقلب صورت گرفته است و طرفداران خود را فرا خواند تا با این موضوع مبارزه کنند. توییتر پیش از این بسیاری از توییت‌های دونالد ترامپ را نشانه‌گذاری کرده بود با این عنوان که این توییت‌ها حاوی اطلاعات نادرست است. پس از اینکه دونالد ترامپ چندین اخطار دریافت کرد تا از ادامه نشر اکاذیب امتناع کند، در نهایت و با شورش در کپیتول آمریکا، حساب توییتر وی به صورت همیشگی به حالت تعلیق در آمد.

گزارش شده است که ترامپ از این وضعیت بسیار ناراضی است و قصد دارد تا دوباره به فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی بازگردد. طبق گزارش‌های اخیر، رئیس جمهور سابق ایالات متحده آمریکا با چندین فرد در تماس بوده است، فروشندگان و میزبانان برنامه‌های مختلف که دونالد ترامپ در هفته‌های اخیر با آن‌ها تماس گرفته است، مبهم و نامشخص است. البته ترامپ با این افراد تماس گرفته است به این‌امید که به زودی یک پلتفرم شبکه اجتماعی مخصوص به خود را ایجاد کند.

ترامپ از تعلیق شدن حساب‌های خود در شبکه‌های اجتماعی ناراضی است

ترامپ

در روز چهارشنبه، اکسش گزارش داد که ترامپ و مشاور امور مجازی او یعنی دن اسکاویو، در حال حاضر در حال مذاکره با یک پلتفرم نسبتاً ناشناخته به نام فری اسپیس در مورد یک همکاری بالقوه هستند. جزئیات این رابطه تاکنون مبهم به نظر می‌رسد چراکه همانطور که آکسیوس اشاره کرده است، ترامپ بسیار از این موضوع ناراضی است که پول خود را در یک تجارت مجازی و نامطمئن به خطر بیاندازد و ترجیح می‌دهد وکالتی را به وی بسپارد و به بهترین سیستم ایجادشده‌امیدوار باشد. با توجه به اینکه فری اسپیس تمرکز خود را بر روی قدرت، موقعیت و تشویق، برجسته‌سازی و پاداش دادن به موارد خوب و تعاملات سالم آنلاین قرار داده است، به نظر می‌رسد این پلتفرم کاملاً عجیب برای برند مورد نظر ترامپ مناسب است.

فری اسپیس در حال حاضر پلتفرمی نسبتاً ناشناخته است و براساس اطلاعات منتشر شده توسط این برنامه، از ۲۲ مارس ۲۰۲۱ روزانه ۴۲۵ کاربر فعال روزانه در این پلتفرم وجود دارد. در مقابل، توییتر حداقل ۱۹۲ میلیون کاربر فعال روزانه را در نامه‌ای به سهامداران خود گزارش داده است. همچنین مشخص است که این پلتفرم کاملاً جدید است. این برنامه در تاریخ ۱ فوریه در فروشگاه اپ استور اپل و پلی استور شرکت گول عرضه شد. این برنامه مانند سایر برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی است که کاربران پروفایلی برای ارسال به روزرسانی وضعیت، بارگذاری عکس و گپ زدن با یکدیگر ایجاد می‌کنند، اما با تمرکز ویژه بر عادات سبک زندگی.

فری اسپیس یک برنامه جدید و گمنام است

وب سایت این برنامه اعلام کرده است که این برنامه پیرامون سیستم‌های پاداش عمل می‌کند که هدف آن‌ها پاداش دادن به عادات خوب و تعاملات آنلاین سالم است. در مقاله موجود در وب سایت فری اسپیس آمده است که فری اسپیس مردم را تشویق می‌کند تا اقدامات روزانه و محتوایی را که معتقدند زندگی آن‌ها را بهبود می‌بخشد و الگو‌های به ظاهر عادی اما سالم را برای دیگران ایجاد کند، به اشتراک بگذارند.

تصویری از برنامه موجود در وب سایت فری اسپیس نشان می‌دهد که به نظر می‌رسد گزینه‌هایی در این برنامه وجود دارند که کاربران می‌توانند از بین آن‌ها یکی را انتخاب کنند. آن‌ها شامل کار کردن، مراقبه، آب نوشیدن و موارد دیگر است. این برنامه به سمت درآمدزایی و حمایت‌های مالی است و به طور خاص برای کارآفرینان ایجاد شده است. جزئیات مربوط به علاقه ترامپ به این برنامه مشخص نیست.

گرچه البته همیشه این احتمال وجود دارد که ترامپ به عنوان نوعی مثبت‌گری واینرچوک به دنبال تغییر نام تجاری فری اسپیس به نفع خود باشد، اما منابع با آگاهی از این گفتگو‌ها به اکسش اشاره کردند که این مشارکت هنوز نهایی نشده است و گزینه نهایی ترامپ می‌تواند هر یک از چندین شرکت، با جلسات بیشتر در این هفته باشد.

در هر صورت، به نظر می‌رسد به احتمال زیاد این امکان وجود دارد که ما در آینده‌ای نزدیک، و در هنگام حضور یکشنبه در مدیا باز فاکس نیوز، شاهد یک سرمایه‌گذاری رسانه‌ای با برند ترامپ در اینترنت باشیم. مشاور ارشد سابق، جیسون میلر، ناخودآگاه به این موضوع اشاره کرد.

میلر گفت:

من فکر می‌کنم که احتمالاً قرار است رئیس جمهور پیشین ایالات متحده آمریکا یعنی دونالد ترامپ در حدود دو یا سه ماه سرمایه و وقت بگذارد و با پلتفرم مخصوص به خود به رسانه‌های اجتماعی و اینترنت برگردد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.