هک شدن سایت Guns.com باعث افشای اطلاعات دارندگان سلاح در دارک وب شد - تکفارس 
هک شدن سایت Guns.com باعث افشای اطلاعات دارندگان سلاح در دارک وب شد - تکفارس 

هک شدن سایت Guns.com باعث افشای اطلاعات دارندگان سلاح در دارک وب شد

علیرضا فاضل
۵ فروردین ۱۴۰۰ - 21:38
سلاح گرم

عاشقان سلاح گرم بهتر است احتیاط کنند! بنظر می‌رسد سایت Guns.com هدف هک افراد ناشناس قرار گرفته و اطلاعات آن به بیرون درز کرده است.‌ این سایت محلی برای خرید سلاح های مختلف است و آمریکایی ها از سراسر کشور میتوانند با تنها چند کلیک سلاح مد نظر خود را سفارش دهند و تنها کاری که پس از آن باید انجام دهند انتظار کشیدن برای بسته پستی خویش است.

 در ماه ژانویه گذشته یک هکر بصورت کوتاه مدت باعث غیر فعال شدن سایت این کمپانی شد. این امر باعث تداخل در سفارشات این سایت گشت و در نهایت صاحبان سایت مجبور به عذرخواهی از  مشتریان خود شدند.

 این سایت مدعی شده هدف ا‌‌ز این حمله ایجاد اختلال در روند خرید ‌‌‌‌‌­­­­­­و فروش سلاح بوده و هیچ نشانه ای از تلاش برای به سرقت بردن اطلاعات مشتریان مشاهده نشده است. به هرصورت این ادعا ممکن است نادرست باشد.

هک سلاح

در این هفته، مقدار زیادی اطلاعات که به‌‌ نظر میرسد متعلق به این سایت هستند در یکی از سایت های مشهور دارک وب به نام Raid Forums به اشتراک گذاشته شدند. در حقیقت، یک کاربر ناشناس  تمام اطلاعات این سایت از جمله اطلاعات ارزشمند کاربران و مدیران سایت تا سورس کدهای آن را در دارک وب پخش کرده است.

این نشت، شامل اطلاعات مهم خریداران سلاح مانند کد کاربری، نام کامل، آدرس ایمیل، شماره تلفن و رمز‌‌های آنان‌‌ می‌شود و بنظر می‌آید که آدرس محل زندگی که شهر، ایالت و کدپستی را در بر‌ دارد نیز شامل این اطلاعات لو رفته است. اطلاعات یاده شده توسط Gizmodo مشاهده شده است و پیش از این توسط Hackread گزارش شده بود.

 بنظر می‌آید این نشت اطلاعاتی همچین شامل راهی برای دسترسی به اطلاعات بسیاری از تامین کنندگان سلاح گرم است ‌(این سایت به عنوان مکانی برای ارتباط خریداران و فروشندگان سلاح عمل میکند). Hackread در این‌باره گزارش داده که در این اطلاعات جزئیات حساسی که متعلق به مدیران این سایت است نیز وجود دارد. این جزئیات شامل مدارک وردپرس، MYSQL و پلتفرم ابری آزور است. البته مشخص نیست که این اطلاعات جدید و متعلق به زمان حال باشند.

 هیچ مدرکی دال بر این که سرقت این اطلاعات مربوط به حمله سایبری ماه ژانویه باشد نیست؛ با این حال با توجه به زمان بین آن و پخش شدن اطلاعات در سطح دارک وب، کاملا منطقی بنظر می آید.

منبع: Gizmodo

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.