از گوشی وان‌پلاس ۹R به طور رسمی رونمایی شد - تکفارس 
از گوشی وان‌پلاس ۹R به طور رسمی رونمایی شد - تکفارس 

از گوشی وان‌پلاس ۹R به طور رسمی رونمایی شد

مهدی حلوائی
۵ فروردین ۱۴۰۰ - 16:18
وان‌پلاس 9R

شرکت وان‌پلاس در رویداد روز گذشته‌ی خود به معرفی دو گوشی وان‌پلاس ۹ و وان‌پلاس ۹ پرو پرداخت. این شرکت، در کنار این دو محصول، از گوشی ارزان‌تر این سری با نام وان‌پلاس ۹R نیز رونمایی کرد.

آقای پیت لاو، مدیرعامل شرکت وان‌پلاس، هفته‌ی پیش تایید کرده بود که وان‌پلاس ۹R تنها در کشور هند عرضه خواهد شد. وبسایت رسمی این شرکت در کشور هند، وان‌پلاس ۹R را ۳۹٫۹۹۹ روپیه قیمت‌گذاری کرده است که معادل ۵۵۰ دلار می‌باشد. این گوشی از قابلیت ثبات اپتیکال تصاویر استفاده کرده و این در حالی است که گوشی وان‌پلاس ۹ از این ویژگی بهره نبرده است .

وان‌پلاس ۹R بر خلاف وان‌پلاس ۹ و وان‌پلاس ۹ پرو از دوربین‌های شرکت هسل‌بلد استفاده نخواهد کرد و دوربین فوق عریض آن از رزولوشن پایین‌تری بهره می‌برد. دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی این گوشی از ویژگی ثبات تصاویر پشتیبانی کرده که باعث کاهش لرزش تصاویر در محیط‌های کم‌نور می‌شود. این ویژگی در گوشی وان‌پلاس ۹ پرو که ۹۶۹ دلار قیمت داشته نیز استفاده شده است.

دیگر دوربین‌های وان‌پلاس ۹R شامل دوربین فوق عریض ۱۶ مگاپیکسلی، دوربین ماکروی ۵ مگاپیکسلی و دوربین مونوکروم ۲ مگاپیکسلی می‌باشد. گوشی وان‌پلاس ۸T بوده نیز از ترکیب دوربین مشابهی استفاده می‌کرد و با وجود کیفیت بالای تصاویر این گوشی، دوربین ماکرو و مونوکروم آن چندان کارآمد نبود.

وان‌پلاس ۹R از صفحه نمایش امولد ۶٫۵۵ اینچی با رزولوشن فول اچ دی و نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز استفاده می‌کند و به پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۷۰ شرکت کوالکام مجهز شده و در دو مدل با رم‌های ۸ و ۱۲ گیگابایتی عرضه می‌شود. گوشی‌های وان‌پلاس ۹ و وان‌پلاس ۹ پرو از پردازنده‌ی قدرتمندتر اسنپدراگون ۸۸۸ استفاده خواهند کرد.

این گوشی از باتری ۴٫۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی استفاده کرده و به لطف پشتیبانی از فست شارژ ۶۵ واتی، در کمتر از ۴۰ دقیقه به‌طور کامل شارژ می‌شود. پشتیبانی از فناوری ۵G از دیگر ویژگی‌های این گوشی است. با این وجود، وان‌پلاس ۹R از قابلیت شارژ بی‌سیم بهره نبرده است.

در حال حاضر، وان‌پلاس ۹R تنها در کشور هند عرضه می‌شود. با این حال، انتظار می‌رود که به زودی شاهد حضور این گوشی در کشورهای اروپایی و ایالات متحده نیز باشیم. شرکت وان‌پلاس در اوایل سال جاری، گوشی نورد N10 5G را در کشور آمریکا منتشر کرد اما جای خالی گوشی‌های میان‌رده سری نورد در بازار آمریکا حس می‌شد. حالا شرکت وان‌پلاس فرصت دارد تا با عرضه‌ی وان‌پلاس ۹R در کشور آمریکا، این جای خالی را پر کند.

گوشی وان‌پلاس ۹R در دو نسخه با ۸/۱۲ گیگابایت رم و ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی به بازار عرضه خواهد شد و قیمت این نسخه‌ها به ترتیب ۳۹٫۹۹۹ روپیه (۵۵۰ دلار) و ۴۳٫۹۹۹ روپیه (۶۰۰ دلار) اعلام شده است.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید