برترین خودروهای سوپر اسپرت ۲۰۲۱ - تکفارس 
برترین خودروهای سوپر اسپرت ۲۰۲۱ - تکفارس 

برترین خودروهای سوپر اسپرت ۲۰۲۱

آرمین مکاری
۶ فروردین ۱۴۰۰ - 09:07
بهترین خودروهای سوپر اسپرت ۲۰۲۱

هم‌اکنون بیشترین تنوع خودروهای سوپر اسپرت را در بازار خودرو مشاهده می‌کنیم که هر مدل، دارای ظرافت و قدرت مختص به خود است. ما در این مقاله سعی داریم تا به ده اتومبیل برتر این کلاس از برندهای معروف و معتبر جهان بپردازیم.

۱) استون مارتین ونتیج

استون مارتین ونتیج

استون مارتین با ونتیج جدید، یک جهش عظیم در صنعت خودروهای سوپر اسپرت انجام داد و از مدل‌های GT کلاسیک خود به‌طور واضحی فاصله گرفت. بدنه‌ای با استحکام بالا، موتور پر قدرت و احساس راحتی در رانندگی از مواردی هستند که نشان می‌دهند این شرکت با ونتیج جدید پا به عرصه رقابت با بزرگان این حوزه، مانند پورشه و بی ام و گذاشته است. موتور ۸ سیلندر ونتیج ۲۰۲۱ قادر به تولید ۵۰۳ اسب‌بخار است و می‌تواند در عرض ۳٫۷ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. این خودرو علاوه بر این‌که یک اتومبیل سوپر اسپرت به شمار می‌رود، می‌تواند نیازهای روزانه کاربر را نیز پاسخگو باشد. همچنین نسخه AMR آن، دارای اصلاحاتی در بدنه و شاسی می‌باشد که این خودرو را جذاب‌تر از مدل معمولی آن نمایش می‌دهد و مدل کوپه آن نیز در دسترس خواهد بود. این خودرو سه ماهه سوم ۲۰۲۱ با قیمت ۱۶۱ هزار دلار وارد بازار خواهد شد.

۲) مک لارن ۵۷۰S

مک لارن 570 اس

مک لارن ۵۷۰ اس رانندگی پرهیجانی را در کنار آسودگی رقم می‌زند. سطح عملکرد این خودرو در پیست و جاده استثنایی است و از ثبات خوبی بهره می‌برد. این مک لارن ۲۰۰ هزار دلاری با جعبه‌دنده ۷ سرعته دو کلاچه خود، نهایت سرعت ۳۲۸ کیلومتر بر ساعت را به ثبت رسانده است. قدرت موتور ۳٫۸ لیتری ۵۷۰ اس، ۵۶۲ اسب‌بخار است و در ۳٫۲ ثانیه از صفر به صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد. از رقبای این سوپر اسپرت انگلیسی می‌توان به آئودی R8 و پورشه ۹۱۱ اشاره کرد که هندلینگ مک لارن را می‌توان در بین آن‌ها برتر دانست.

۳) فراری روما

فراری روما

فراری روما مدلی جدید از فراری است که با قیمتی مناسب‌تر از سایر خودروهای این شرکت ایتالیایی و با ظاهری مدرن عرضه می‌شود. این خودرو یک GT سوپر اسپرت موتور جلو محسوب می‌شود که می‌توانید صدها کیلومتر به راحتی با آن رانندگی کنید. موتور ۳٫۸ لیتری V8 توربو، بیش از ۶۰۰ اسب‌بخار به این خودرو قدرت می‌بخشد تا نهایت سرعت آن به ۳۲۲ کیلومتر بر ساعت برسد. امکانات و طراحی فضای داخلی کابین، سرنشینان این خودرو را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد و از امکانات به‌روز دنیا در آن استفاده شده است. همچنین صندلی‌های این خودرو فضای مناسبی را جهت آسایش سرنشینان فراهم می‌سازد. زمان صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت این خودرو ۳٫۴ ثانیه است و از یک گیربکس ۸ سرعته‌ی خودکار بهره می‌برد.

۴) پورشه ۹۱۱ توربو

پورشه ۹۱۱ توربو سوپر اسپرت

چهارچرخ متحرک نسل پورشه ۹۹۲ بازگشته است تا بتواند خود را به عنوان یکی از سریع‌ترین اتومبیل‌های دنیا معرفی کند. پورشه ۹۱۱ توربو با بهره‌گیری از یک موتور جدید توربوشارژ دوقلو با قدرت ۶۴۱ اسب‌بخار، می‌تواند صفر تا صد کیلومتر بر ساعت را تنها در ۲٫۶ ثانیه بپیماید و سرعت آن به راحتی تا ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. همانند سایر مدل‌های پورشه، می‌توانید انتظار یک کابین درجه یک با جذابیتی ملموس و امکاناتی خارق‌العاده داشته باشید که برخی ظرافت‌های به‌کاررفته در آن، این خودرو را از سایر سوپر اسپرت‌های لیست جدا می‌سازد. با وجود امکانات مناسب و فضای کافی، می‌توان پورشه ۹۱۱ توربو و توربو اس را دو خودروی قدرتمند در دسته GT دانست تا رقیب اصلی استون مارتین DB11 به شمار روند.

۵) استون مارتین DB11 V8

استون مارتین DB11 V8

این خودرو را می‌توان برادر بزرگ‌تر استون مارتین ونتیج دانست. موتور ۸ سیلندر ۴ لیتری این خودرو، ۵۰۳ اسب‌بخار قدرت دارد و می‌تواند در ۴ ثانیه، سرعت آن را از سکون به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند و حداکثر سرعت آن نیز ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت است. برخلاف مدل V12، این خودرو از پیشرانه جدیدتر و سبک‌تری استفاده می‌کند و مصرف سوخت آن کم‌تر است. کنترل و هندلینگ این اتومبیل در سطح خوبی قرار دارد و می‌توان با خیالی آسوده، در سرعت‌های بالا رانندگی پرهیجانی را تجربه کرد. فضای داخلی این خودرو آن‌طور که انتظار می‌رود به لحاظ فنی غنی نیست و برخی کمبودها در آن احساس می‌شود اما همچنان یکی از بهترین خودروهای سوپر اسپرت موجود در بازار به شمار می‌رود.

۶) هوندا NSX

هوندا NSX

با وجود به‌رورزرسانی‌های مدل ۲۰۱۹ هوندا ان اس ایکس که شامل اصلاحات جزئی شاسی و کالیبراسیون مجدد فرمان بود، این شرکت هنوز هم می‌تواند مشکلاتی را در بخش‌های مختلف ان اس ایکس برطرف کند. برای مثال، وزن بالای این خودرو باعث می‌شود که در سرعت بالا، قدرت آن به چشم نیاید. در میان گزینه‌های موتور وسط این لیست، تنها مک لارن ۵۷۰ اس تجربه رانندگی جذاب‌تری از هوندا ان اس ایکس ارائه می‌دهد. صفر تا صد کیلومتر این خودرو ۲٫۹ ثانیه است و می‌تواند با استفاده از موتور ۵۷۳ اسب‌بخاری و گیربکس ۹ سرعته به ۳۰۷ کیلومتر بر ساعت برسد. همچنین باید منتظر مدل تایپ R این خودرو نیز باشیم که شامل اصلاحات بیشتر و وزن کم‌تر خواهد بود.

۷) آئودی R8 V10

آئودی R8 V10

با توجه به قدرت، صدای موتور و عملکرد آئودی R8، می‌توان رانندگی بسیار هیجان‌انگیزی را با این خودرو تجربه کرد. ممکن است برخی از قابلیت‌های سایر خودروهای سوپر اسپرت مانند پورشه ۹۱۱ و یا مک لارن ۵۷۰ اس را نداشته باشد اما هنوز هم یک خودروی سوپر اسپرت رده بالا محسوب می‌شود. این اتومبیل هم‌اکنون در سه مدل V10 RWD (543 اسب بخار)، V10 کواترو (۵۶۲ اسب‌بخار) و V10 پرفورمنس (۶۱۲ اسب‌بخار) موجود است که هر یک از آن‌ها را می‌توان با کوپه‌های سقف بسته یا بدنه‌های باز Spyder ترکیب کرد.

۸) مرسدس AMG GT-R

مرسدس AMG GT-R

این خودرو علاوه بر این‌که از سیستم تعلیق تنظیم‌شده مخصوص به پیست استفاده می‌کند، احساس لوکس و راحتی در یک کوپه زیبا را به سرنشینان منتقل می‌کند که می‌توان آن را در دسته خودروهای گرند توریزمو (GT) دانست. موتور هشت سیلندر مرسدس AMG GT-R قادر به تولید ۵۷۷ اسب‌بخار است تا این خودرو در ۳٫۶ ثانیه از صفر تا صد کیلومتر بر ساعت را طی کند. کنترل و هندلینگ این خودرو نسبت به سایر رقبای موجود در این لیست در سطح پایین‌تری قرار دارد اما از مدل ۲۰۱۹، اصلاحات شاسی، سیستم تعلیق و آیرودینامیک آن به رفع این مشکل کمک کرده‌اند.

۹) نیسان GT-R نیسمو

نیسان GT-R نیسمو

نیسان GT-R بیش از یک دهه است که یکی از سریع‌ترین و قدرتمندترین خودروهای موجود در بازار است. فرمان‌پذیری نیسان GT-R نیسمو بسیار دقیق است و موتور ۳٫۸ لیتری V8 آن که مجهز به توربوشارژ دوگانه نیسان GT-R GT3 است، ۵۹۲ اسب‌بخار قدرت دارد. عدد رسمی‌ای برای صفر تا صد کیلومتر بر ساعت این خودرو در دست نیست اما گفته می‌شود که در حدود ۳ ثانیه است. بهینه‌سازی‌های این مدل، علاوه بر سیستم تعویض دنده، مختص به وزن و آیرودینامیک این خودرو بوده که با کاهش وزن محسوسی همراه است.

۱۰) بی ام و M8 کامپتیشن

بی ام و M8 کامپتیشن

جای بحث دارد که آیا این سوپر کوپه با ۶۱۶ اسب‌بخار قدرت را باید یک خودروی سوپر اسپرت بدانیم یا یک اتومبیل از کلاس گرن توریزمو در کنار بنتلی و بی ام و دیویژن. سیستم چهار چرخ متحرک این خودرو توسط راننده قابل تنظیم است اما وزن ۲ تنی آن کمی به تجربه رانندگی ضربه می‌زند. رانندگی با بی ام و M8 به اندازه پورشه ۹۱۱ یا استون مارتین وینتیج حس هیجان را القا نمی‌کند. M8 کاپتیشن برخلاف M5 کامپتیشن با دو بدنه کوپه سقف فلزی و کابریولت عرضه می‌شود. مدت زمان طی کردن صفر تا صد کیلومتر بر ساعت این خودرو ۳ ثانیه است و می‌تواند حداکثر به سرعت ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت برسد.

اینستاگرام تکفارستلگرام تکفارس

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید