تشخیص خودکار محصولات شناسایی شده در یوتیوب - تکفارس 
تشخیص خودکار محصولات شناسایی شده در یوتیوب - تکفارس 

تشخیص خودکار محصولات شناسایی شده در یوتیوب

حامد شهرزاد
۳ فروردین ۱۴۰۰ - 18:50
یوتیوب

یوتیوب تلاش کرده است تا همواره امکانات خود را بهتر از قبل کند. این وب‌سایت توانسته است تا به یکی از بزرگ‌ترین وب‌سایت‌های اشتراک ویدیو تبدیل شود. یکی از آخرین اقدامات یوتیوب، آزمایش لیست خودکار محصولات شناسایی شده در ویدیو‌های بارگذاری شده این در وب سایت است. یوتیوب گفت که از دیروز یعنی دوشنبه ۲ فروردین معادل ۲۲ مارس سال جاری، این تست به افرادی که در ایالات متحده فیلم مشاهده می‌کنند اختصاص یافته است. طبق گزارش ۹ تو ۵ گوگل، نسخه اولیه این ویژگی در اواسط سال گذشته آزمایش شد، اگرچه تست بسیار کوتاهی بود.

در حال حاضر، این ویژگی در مرحله آزمایشی قرار دارد و گوگل قصد دارد تا میزان عملکرد این سیستم جدید و همچنین بازخورد کاربران مختلف را مشاهده کند.

ویژگی جدید یوتیوب می‌تواند محصولات شناسایی‌شده در هر ویدیو را به کاربر برای خرید پیشنهاد دهد

یوتیوب شورتز

یک نماینده یوتیوب جزئیات بیشتری در مورد نحوه استقرار این ویژگی خاص در یکی از وبلاگ‌های خود ارائه داده است:

ما در حال امتحان کردن ویژگی جدیدی هستیم که می‌تواند لیستی از محصولات شناسایی شده در برخی از فیلم‌ها و محصولات مرتبط را نشان دهد. این ویژگی بین فیلم‌های توصیه شده ظاهر می‌شود تا به بینندگان اجازه دهد در زیر پخش‌کننده ویدیو پیمایش کنند و محصولات مختلف را بیابند. هدف این است که به افراد کمک کند تا ویدیو‌ها و اطلاعات بیشتری در مورد این محصولات در یوتیوب مرور کنند.

احتمالاً این حرکت قصد دارد تا به بازار پیوند‌های وابسته و سودآور گوگل اختصاص یابد و در عین حال بارگذاری‌های ویدئویی و تجاری را به طور مستقیم به یکدیگر مرتبط سازد. از این لیست‌ها می‌توان به عنوان الگوریتم درجه دوم استفاده کرد و یوتیوب فیلم‌هایی با محصولات مشابه ارائه می‌دهد. با این کار یوتیوب در همان فضای خرید سایر سیستم عامل‌های اجتماعی (مانند اینستاگرام) قرار خواهد گرفت. کسی نمی‌داند که آیا همانند اکثر آزمایشات، حداقل تا زمان انتشار نتایج نامطمئن است یا خیر. یوتیوب باید این ویژگی را بهینه‌سازی کند تا بتواند نتایج مناسبی را به کاربر نشان دهد تا کاربر بتواند به راحتی محصولات مشاهده‌شده در هر ویدیو را از فروشگاه‌های معتبر خریداری کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.