بررسی ساعت هوشمند ریلمی واچ S پرو - تکفارس 
بررسی ساعت هوشمند ریلمی واچ S پرو - تکفارس 

بررسی ساعت هوشمند ریلمی واچ S پرو

مهدی ملکی
۳ فروردین ۱۴۰۰ - 18:22
ریلمی واچ S پرو

ریلمی ابتدا در ماه مارس سال میلادی گذشته اولین پوشیدنی هوشمند خود به نام ریلمی بند را روانه بازار کرد. مدتی بعد ریلمی واچ نیز در ماه می وارد بازار شد. سپس این شرکت چینی یک قدم فراتر رفت و ساعت‌های هوشمند ریلمی واچ S و ریلمی واچ S پرو را نیز در ماه نوامبر رونمایی کرد. واچ S تمام مواردی را که از اولین نسل ساعت‌های هوشمند یک شرکت انتظار می‌رود، دارا بود. با این حال همیشه جا برای بهتر شدن وجود دارد و واچ S پرو نیز به همین دلیل در نظر گرفته شده است.

این دستگاه نسبت به دیگر عضو این خانواده تفاوت‌هایی را به خود دیده است. برای مثال دستگاه مذکور این بار دارای نمایشگر امولد (AMOLED) با رزولوشن و تراکم پیکسل بیشتر، باتری قوی‌تر و پشتیبانی از آی او اس (iOS) است. با این حال این بهبودها چندان برای کاربران ارزان تمام نمی‌شود و اگر آن‌ها خواهان خرید این محصول هستند، تقریباً باید ۲ برابر قیمت واچ S پایه را بپردازند. ما در ادامه مقاله به بررسی این قیمت در برابر کارایی دستگاه مذکور می‌پردازیم. آیا پرداخت این هزینه برای مدل پرو این سری منطقی است؟ برای دریافت پاسخ با ما همراه باشید.

ریلمی واچ S پرو

طراحی

ریلمی واچ S پرو طراحی کاملاً مشابهی با واچ S دارد؛ الگویی که به گفته ریلمی از ساعت‌های غواصی الهام گرفته شده است. واچ S پرو از فولاد ضد زنگ SUS316L ساخته شده که ریلمی پس از تهیه، آن را جلا داده است. این فرایند باعث درخشش ساعت شده است و می‌توان گفت که تاثیر شگرفی روی افزایش زیبایی آن دارد. با این حال آیا می‌توان گفت که این طراحی کارآمد است؟ در واقع ساعت هوشمند یاد شده حتی در سقوط از ارتفاع‌های نسبتاً غیرعادی که معمولاً احتمال آن نمی‌رود نیز به خوبی محافظت می‌شود و می‌توان نبوغ انتخاب ریلمی در طراحی بدنه آن را دید.

ریلمی واچ S پرو

در لبه سمت راست ریلمی واچ S پرو از دو دکمه فیزیکی استفاده شده است که کاربر می‌تواند به وسیله هر دوی آن‌ها، صفحه را روشن کند. در واقع دکمه بالایی صفحه را خاموش و روشن می‌کند و دکمه پایینی، کاربر را مستقیماً به حالت‌های ورزشی می‌برد. گفتنی است که تعامل دوباره با دکمه پایینی، کاربر را دوباره به صفحه اصلی بازمی‌گرداند. در حال حاضر هیچ‌کدام از ۲ دکمه یاد شده قابل شخصی‌سازی نیستند و کاربر محدود به استفاده‌های تعریف شده است. باید امیدوار بود که ریلمی در به‌روزرسانی‌های آینده این مهم را درک کرده و به کاربران اجازه دهد که با توجه به نیاز خود، دکمه‌ها را شخصی‌سازی کنند.

حال می‌توان با خیال راحت به قسمت پشت ساعت پرداخت. پین‌های شارژ، حسگر تشخیص ضربان قلب نوری PPG و حسگر تشخیص اکسیژن موجود در خون، تنها اجزایی هستند که می‌توان در این قسمت مشاهده کرد. دو حسگر مورد بحث برای جلوگیری از از تجمع مواد متفرقه و تماس آسان‌تر با پوست، درون یک صفحه برآمده قرار گرفته‌اند. موضوع دیگر، مقاومت دستگاه در برابر آب است. به این معنا که اگر شما همان‌طور که ذکر شد به دلیل شباهت ساعت مذکور به تجهیزات غواصی به سراغ آن رفته‌اید، می‌توانید با این ویژگی چنین حسی را بیشتر از هر زمان دیگری تجربه کنید. ریلمی واچ S پرو تا ارتفاع ۵۰ متری در برابر نفوذ آب مقاوم است و هنگام شنا و یا یک دوش عادی، نیازی به درآوردن ساعت ندارد.

ریلمی واچ S پرو

این ساعت همراه با بند خود حدود ۶۳.۵ گرم وزن دارد که در مقایسه با محصولات دیگر بازار بسیار سبک محسوب می‌شود. ظاهراً هنگام انجام کار، نرمش و قدم زدن‌های روزانه به هیچ مشکلی از این بابت برنمی‌خورید. همان‌طور که در تصاویر مشخص است، این ساعت همراه با بند مشکی سیلیکونی در دسترس قرار می‌گیرد اما کاربران می‌توانند با توجه به سلیقه خود، بندهای فولادی ضد زنگ و چرم گیاهی را نیز به صورت مجزا تهیه کنند.

البته اگر با جنس سیلیکونی بند مشکلی ندارید، می‌توانید در رنگ آن تجدید نظر کند. ریلمی واچ S پرو به غیر از رنگ مشکی، در رنگ‌های آبی، سبز و نارنجی هم به بازار عرضه می‌شود و بند چرم گیاهی نیز به جای نارنجی، به رنگ قهوه‌ای مزین خواهد شد. البته لازم به ذکر است که در رابطه با بند فولاد ضد زنگ تصمیمات زیادی وجود ندارد، چرا که این بند تنها در رنگ مشکی عرضه خواهد شد.

تمام این بند‌ها فارغ از جنسشان دارای ۲۲ میلی‌متر عرض و طول منعطف ۱۵۲ الی ۲۲۳ میلی‌متر هستند. نیاز به راهنمایی دارید؟ در واقع تعداد بندهای موجود با توجه به رنگ‌های مختلف اغلب آن‌ها، قانع کننده به نظر می‌رسد. شاید استفاده از بندهای سیلیکون برای مصارف ورزشی و استفاده از بند چرمی برای موقعیت‌های رسمی و ویژه، مناسب‌ترین پیشنهادات ممکن باشند.

ریلمی واچ S پرو

نمایشگر

ریلمی واچ S پرو به یک نمایشگر ۱.۳۹ اینچی امولد لمسی با رزولوشن ۴۵۴ × ۴۵۴ پیکسل مجهز است. این نمایشگر با کیفیت توسط یک گوریلا گلس ۲٫۵D محافظت می‌شود. نمایشگر یاد شده در میان بدنه خوش فرم خود، ظاهر شکیل و واکنش سریعی به لمس دارد. این نمایشگر به حداکثر روشنایی ۴۵۰ نیت و ۵ سطح قابل تنظیم مجهز است.

روشنایی صفحه معمولاً کافی ظاهر می‌شود و حتی در فضاهای پرنور و محیط‌های باز نیز با اعمال نهایت روشنایی، تمام محتوای روی آن به آسانی قابل مشاهده است. البته نیازی نیست که شخصاً نور نمایشگر را تنظیم کنید. ریلمی واچ S پرو به یک حسگر تشخیص نور محیط مجهز است که سطح مناسب نور را با در نظر گرفتن شرایط محیطی درک می‌کند. این حسگر در طول بررسی به خوبی عمل کرد و سطح نور محیط را به خوبی تشخیص داد. معمولاً پاسخ آن یعنی تنظیم نور صفحه نمایش نیز به سرعت انجام می‌گیرد.

ریلمی واچ S پرو اولین ساعت هوشمند ریلمی به شمار می‌آید که به نمایشگر امولد و ویژگی «همیشه روشن» Always-on Display مجهز شده است. نمایشگر با کیفیت این دستگاه هم از واچ‌فیس‌های آنالوگ و هم از واچ‌فیس‌های دیجیتال پشتیبانی می‌کند. بنابراین اگر از عاشقان نوستالژی هستید و یا ترجیح می‌دهید که با هر بار چک کردن ساعت خود، سریعاً به زمان پی ببرید، هیچ مانعی جلوی راه شما قرار نگرفته است.

ریلمی واچ S پرو

با این حال شاید بهتر باشد که تجدید نظر کنید. اگرچه واچ‌فیس‌های آنالوگ نمود جذابی دارند و در کوتاه‌ترین مدت، بدون هیچ عنصر اضافه‌ای، زمان را به اطلاع شما می‌رسانند، اما واچ‌فیس‌های دیجیتال به واسطه نمایش اطلاعات مفید در بهترین شکل ممکن، مزیتی بزرگ محسوب می‌شوند. برای مثال تاریخ به شکل‌ها و فرمت‌های گوناگونی در چنین واچ‌فیس‌هایی قابل مشاهده است.

چند سطر پیش به ویژگی «همیشه روشن» (AOD) نیز اشاره کردیم. کاربر می‌تواند این ویژگی را با مراجعه به تنظیمات و قسمت Always-on Display فعال کند. افزون بر فعال کردن عادی و سنتی، گزینه دیگری در همان بخش به شما اجازه می‌دهد که قابلیت یاد شده را در ساعات خاصی از روز به صورت خودکار فعال یا غیرفعال کنید.

با این وجود، اصلاً این قابلیت چیست؟ همان‌طور که می‌توان از نام آن حدس زد، قابلیت «همیشه روشن»، نمایشگر دستگاه را برای مدت مشخصی روشن نگه می‌دارد. ریلمی مدتی پیش به‌روزرسانی جدیدی برای این دستگاه منتشر کرد که آن را قادر به رهگیری حالت مورد نیاز این قابلیت می‌کند. یعنی اگر ساعت هوشمند این شرکت روی مچ کاربر نباشد، سیستم عامل خودکار این قضیه را تشخیص می‌دهد و ویژگی همیشه روشن را غیرفعال می‌‌کند تا مصرف انرژی کاهش یابد.

ریلمی واچ S پرو

در این بین باید به محدودیت‌ها و برخی از پیچیدگی‌های کار با ویژگی مورد بحث نیز آشنا شوید. پس از فعال کردن این ویژگی، معمولاً نمایشگر ساعت پس از فرو رفتن به حالت خواب، به صورت خودکار روشن نمی‌شود. از سوی دیگر برخی اوقات باید یکی از دکمه‌های فیزیکی دستگاه را بفشارید تا اعلانات روی صفحه محو شوند و شما به زمان دسترسی پیدا کنید.

حال که در قسمت نمایشگر هستیم و یادمان نرفته است، باید واچ‌فیس‌ها را نیز بررسی کنیم. ریلمی واچ S پرو بیش از ۱۰۰ واچ‌فیس مختلف را پشتیبانی می‌کند و به صورت پیش‌فرض شامل ۸ عدد از آن‌ها است. شما می‌توانید بدون اتلاف وقت از طریق اپلیکیشن ریلمی لینک (Realme Link) واچ‌فیس‌های گوناگون مختلف را مشاهده کرده و از آن‌ها استفاده کنید. البته سلایق گاهی چنان متنوع هستند که شاید حتی موارد موجود هم نتوانند ذائقه شما را در بر بگیرند. مشکلی نیست، وارد اپلیکیشن مذکور شوید و واچ‌فیس مورد علاقه خود را بسازید.

متاسفانه در حال حاضر هیچ‌کدام از واچ‌فیس‌های این ساعت هوشمند ریلمی از شخصی‌سازی پشتیبانی نمی‌کنند و شما نمی‌توانید اطلاعات نمایشی آن‌ها را تغییر دهید. ریلمی تایید کرده است که در حال کار روی این موضوع است اما فعلاً مشخص نیست که چه زمانی شاهد اضافه شدن این ویژگی خواهیم بود.

مانند تمام ساعت‌های هوشمند موجود و رایج، این دستگاه هم از قابلیت «حرکت مچ برای بیدار شدن نمایشگر» (Lift Wrist to Wake Screen) پشتیبانی می‌کند اما برخلاف ویژگی همیشه روشن، نمی‌توان زمان مشخصی را برای فعال و غیرفعال شدن آن تعیین کرد. شاید این موضوع چندان جدی به نظر نرسد اما تصور کنید که پیش از رفتن به تخت خواب، به دلیل جلوگیری از فعالیت‌های احتمالی و مصرف انرژی، باید آن را به صورت دستی غیرفعال کنید. افزون بر این، نور نمایشگر دستگاه در تاریکی اتاق، می‌تواند دیگران را آزار داده و آن‌ها را بیدار کند.

نرم‌افزار

ساعت هوشمند ریلمی واچ S پرو نیز همانند تمام محصولات هوشمند این شرکت شدیداً به اپلیکیشن «ریلمی لینک» که مدتی پیش به آن اشاره داشتیم، وابسته است. این اپلیکیشن وظیفه راه‌اندازی ساعت، شخصی‌سازی تنظیمات و همگام‌سازی داده‌ها را بر عهده دارد. این اپلیکیشن برای مدت‌ها تنها به صورت انحصاری در اختیار کاربران سیستم عامل اندروید قرار داشت اما سرانجام مدتی پیش برای دستگاه‌های مبتنی بر آی او اس و آیپد او اس نیز عرضه شد. در نتیجه اگر شما از کاربران دستگاه‌های اپل باشید، اکنون مشکلی در ارتباط با ساعت هوشمند خود نخواهید داشت.

ریلمی واچ S پرو

خوشبختانه اپلیکیشن مذکور کاملاً ساده طراحی شده است و رابط کاربری آن مشکلی را برای کاربران ایجاد نمی‌کند. ریلمی واچ S پرو در مدت زمان بسیار کوتاهی به این اپلیکیشن متصل می‌شود و می‌توان از این بابت نیز اطمینان حاصل کرد.

ساعت مورد نظر به یک پردازنده آرم کورتکس M44 (ARM Cortex-M44) مجهز است. این ساعت دارای یک رابط کاربری بدون نام است که هیچ مشکلی در سرعت اجرای آن وجود ندارد و به خوبی با پردازنده سازگار شده است. رابط کاربری این ساعت نیز همانند اپلیکیشن ریلمی لینک و نسل اول ساعت‌های این شرکت، تا جای ممکن ساده طراحی شده است. کشیدن انگشت به سمت پایین نمایشگر منجر به نمایش اعلان‌ها می‌شود و انجام فرایند عکس این حالت، ۱۵ عدد از اپلیکیشن‌ها را به نمایش می‌گذارد.

انجام همین فرمان حرکتی اما این بار به سمت راست، میان‌برهای موجود به قسمت انرژی، چراغ قوه، تنظیم روشنایی، DND و ویژگی «حرکت مچ برای بیدار شدن نمایشگر» را در دسترس قرار می‌دهد. افزون بر این میان‌برها، اطلاعات مربوط به اتصال، سطح باتری و تاریخ نیز به نمایش درمی‌آیند.

برای دسترسی به وضعیت آب‌وهوا، تعداد گام‌های روزانه و کالری‌های مصرف شده، ضربان قلب، مدت زمان خواب و در نهایت کنترل موسیقی، می‌توان از حرکت انگشت به سمت چپ نمایشگر استفاده کرد. البته در این رابط کاربری از پیمایش بی‌نهایت استفاده شده است، به این معنی که شما می‌توانید با توجه به نیازتان، پس از یک فرمان حرکتی، یکی دیگر را به اجرا درآورید.

لازم به ذکر است که مانند بسیاری از بخش‌ها، در این قسمت نیز نمی‌توان شخصی‌سازی‌های مورد نیاز را اعمال کرد و کاربر حتی قادر به حذف و یا اضافه کردن آیتم‌های دلخواه خود نیست. این مورد می‌توانست تاثیر به‌سزایی در افزایش کیفیت تجربه کاربر داشته باشد. بنابراین باری دیگر تنها باید به عرضه به‌روزرسانی‌های آینده چشم دوخت و امیدوار بود.

قابلیت‌ها و کارایی

در قسمت‌های قبلی به محل قرارگیری حسگرهای تشخیص ضربان قلب و تشخیص اکسیژن موجود در خون (SpO2) اشاره شد. می‌توان با اضافه کردن رهگیر خواب خودکار، شمارنده خودکار گام‌ها، یادآور کاهش فعالیت بدنی و یادآور نوشیدن آب، ادعا کرد که تمام حسگرهای این دستگاه ذکر شده‌اند. از دیگر ویژگی‌های استفاده شده در ریلمی واچ S پرو، آموزش مدیتیشن و ۱۵ حالت ورزشی است.

علاوه بر ویژگی‌های مربوط به سلامت و تناسب اندام، ریلمی در طراحی این دستگاه از دوربین، کنترل موسیقی، قطب‌نما، پیش‌بینی شرایط آب‌وهوا، یابنده گوشی هوشمند، تایمر، کرنومتر و اعلان‌های هوشمند نیز بهره گرفته است.

ابتدا به بررسی فرایند تشخیص ضربان قلب بپردازیم که می‌تواند به وسیله حسگر نوری PPG قرار گرفته در زیر ساعت، نبض فرد را در بازه‌های زمانی ۵، ۱۰، ۲۰ و ۳۰ دقیقه‌ای مشخص کند. مشابه تمام ساعت‌های هوشمند این چنینی، کاربر می‌تواند فرایند خودکار را در نظر نگیرد و به صورت دستی به اندازه‌گیری نبض خود بپردازد. اغلب حدود ۱۰ ثانیه زمان برای انجام این روند نیاز است.

محصول مورد نظر بدون نیاز به اپلیکیشن ریلمی لینک می‌تواند بالاترین و پایین‌ترین نرخ ضربان شما در طول روز را نمایش بدهد اما برای مشاهده جزئیات بیشتر، استفاده از اپلیکیشن یاد شده الزامی است. برخلاف خود ساعت که فقط فعالیت اخیر را نمایش می‌دهد، اپلیکیشن داده‌های هفتگی، ماهانه و حتی سالانه را نیز در خود ذخیره می‌کند.

رهگیری خواب نیز همانند تشخیص فعالیت قلب، کاملاً دقیق عمل می‌کند و شما می‌توانید داده‌های کلی آن را در ریلمی واچ S مشاهده کنید. همانند قسمت قبل، برای مشاهده جزئیات کامل، باید از اپلیکیشن بهره برد. این ساعت برای دقیق‌تر شدن داده‌های خواب، آن را به چند دوره از جمله خواب سبک، خواب سنگین (خواب عمیق)، خواب REM و بیداری تقسیم می‌کند. همچنین اگر خواب بعد از ظهر شما نیز حداقل ۹۰ دقیقه باشد، در این آمار لحاظ می‌شود.

اگرچه در اکثر اوقات شاهد عملکرد دقیق تشخیص و رهگیری خواب بوده‌ایم اما گاهی مواقع با وجود انجام صحیح رهگیری فعالیت قلب، زمان خواب به درستی نمایش داده نشده است.

پس از روی دادن این مشکل، تنها می‌توان با راه‌اندازی مجدد ساعت، او را وادار به رهگیری مجدد چرخه خواب کرد. ظاهراً این مشکل تنها در نسخه‌های پیش‌نمایشی بوده که برای نقد ارسال شده‌اند. بنابراین استفاده از نسخه‌های عادی این ساعت هوشمند، مشکلی را برای کاربران ایجاد نخواهد کرد.

تشخیص سطح اکسیژن موجود در خون که به لطف حسگر SpO2 مجاور حسگر تشخیص ضربان صورت می‌گیرد، یکی دیگر از ویژگی‌های مهم این ساعت هوشمند تلقی می‌شود. علی‌رغم وجود قابلیت خودکار در حسگرهای پیشین، این حسگر تنها به صورت دستی کار می‌کند. برای استفاده از آن باید به اپلیکیشن SpO2 موجود در ریلمی واچ S پرو مراجعه و عملیات آن را به صورت دستی آغاز کرد.

برای به سرانجام رسیدن فرایند اندازه‌گیری اکسیژن موجود در خون، معمولاً به حدود ۲۵ الی ۳۰ ثانیه زمان نیاز است. طبق ادعای شرکت ریلمی، دقت این حسگر با دستگاه‌های پزشکی حرفه‌ای قابل مقایسه است. با این حال پیشنهاد می‌شود که در شرایط حاد و ویژه از این حسگر استفاده نشود و باز هم به دستگاه‌های حرفه‌ای بسنده کنید. یک مورد دیگر هم در مورد این حسگر وجود دارد. شما نمی‌توانید اطلاعات کلی سطح اکسیژن خود را در ساعت مشاهده کنید. تمام اطلاعات درون اپلیکیشن ریلمی لینک فهرست می‌شوند.

سرانجام به بخش حالت‌های ورزشی می‌رسیم. ریلمی واچ S پرو از ۱۵ ورزش مختلف از جمله بسکتبال، یوگا، کریکت و شنا پشتیبانی می‌کند. در حال حاضر اطلاعات دقیق ورزش آخر یعنی شنا با دقت قابل ملاحظه‌ای از طریق اپلیکیشن مربوطه قابل دریافت است. اگر منطقی بیندیشیم، تعداد حالت‌های ورزشی این ساعت هوشمند در مقایسه با رقبا، قابل قبول نیست و انتظار هم نمی‌رود که به این زودی شاهد اضافه شدن حالت‌های بیشتری باشیم. زیرا ریلمی تایید کرده است که در عوض توجه به حالت‌های ورزشی بیشتر، تمرکز خود را روی دقیق کردن حالت‌های کنونی و اضافه کردن اطلاعات به آن‌ها معطوف خواهد کرد.

باری دیگر باید اشاره شود که جزئیات اندکی از هر ورزش روی ریلمی واچ S ارائه می‌شوند و برای دسترسی به اطلاعات و داده‌های کامل، باید استفاده از ریلمی لینک را در نظر بگیرید. ظاهراً این شرکت با محدود کردن ساعت خود در نمایش اطلاعات، وابستگی شدیدی به اپلیکیشن مدیریت وسایل هوشمند خود ایجاد کرده است. شاید بهتر باشد که کمی از این وابستگی کاسته شده و در عوض، به ویژگی‌های خود ساعت اضافه شود.

این محصول همراه با دو فناوری رهگیری موقعیت مکانی یعنی GPS و GLONASS به بازار عرضه می‌شود. می‌توان از این دو فناوری برای رهگیری موقعیت و اطلاعات لازم برای ارزیابی فعالیت‌هایی نظیر دویدن، قدم زدن و دوچرخه سواری استفاده کرد. ریلمی واچ S پرو نه تنها به سرعت موقعیت فرد را تعیین می‌کند، بلکه بدون نیاز به یک گوشی هوشمند و نقشه آن، با دقت بالایی مکان کاربر را رهگیری می‌کند.

قابلیت شمارنده گام‌های این ساعت نیز مانند نمونه‌های مشابه دیگر است. معمولاً در فرایند اندازه‌گیری آن، قدم‌های اضافی در نظر گرفته می‌شوند اما همیشه اطلاعاتی راجع به فعالیت‌های عادی شما هم لحاظ می‌شود. احتمالاً نیازی به یادآوری رابطه داده‌ها با اپلیکیشن ریلمی لینک نیست. کنترل موسیقی و دوربین همان‌گونه که تبلیغ و ادعا شده بود، خوب کار می‌کنند و کنترل دوربین به تنهایی یکی از بهترین نمونه‌هایی است که می‌توان در بازار مشاهده کرد.

آخرین ساعت هوشمند ریلمی از ویژگی اعلان‌های هوشمند هم بهره‌مند است که می‌تواند تماس‌های ورودی و اعلان‌های مهم را به اطلاع شما برساند. دقیقاً همانند ساعت قبلی این شرکت، ریلمی واچ S پرو هم در آن واحد قادر به نمایش ۱۰ عدد اعلان مختلف است. با این حال، آیکون مربوط به اعلان‌های هر اپلیکیشن دیگر نمایش داده نمی‌شوند. افزون بر این، گاهی اوقات از آیکون پیش‌فرض اپلیکیشن پیام برای برخی از اعلان‌های شخص ثالث استفاده می‌شود که این مسئله گاهی اوقات می‌تواند گیج‌کننده باشد.

از طرفی هم شما نمی‌توانید از طریق ریلمی واچ S پرو به این اعلان‌ها پاسخ دهید و همانند چندین و چند سوال بی‌جواب، مشخص نیست که نهایتاً چه زمانی شاهد اضافه شدن ویژگی «پاسخ سریع» باشیم. برخی از ساعت‌های هوشمند اقتصادی بازار و محصولات بسیاری از رقباری ریلمی، حسگر تشخیص استرس و اضطراب را هم شامل می‌شوند که متاسفانه ما در این دستگاه شاهد حضور آن نیستیم.

باتری

تمام ویژگی‌های بالا و شمایل ظاهری یک محصول الکترونیک، بدون مهیا شدن انرژی مناسب، ذره‌ای هم ارزش ندارند. به همین منظور، ریلمی واچ S پرو به یک باتری ۴۲۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز است که طبق ادعای ریلمی با هر بار شارژ، حدود ۱۴ روز عمر دارد.

با انجام برخی از فعالیت‌های نیمه سنگین، این ساعت در بررسی‌های انجام شده، حدود ۸ روز شارژدهی دارد. ریلمی پیش‌تر ذکر کرده بود که هر بار شارژ کامل دستگاه حدود ۲ ساعت زمان می‌برد اما براساس بررسی‌ها، مقدار دقیق‌تر این زمان حدود ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه است. این مقدار مسلماً از «ریلمی واچ» و «ریلمی واچ S» سریع‌تر است.

ریلمی واچ S پرو

جمع‌بندی

شرکت ریلمی از زمان عرضه اولین نسل از ساعت‌های هوشمند خود تاکنون راه زیادی را پیموده است. حال ما با ریلمی واچ S پرو روبه‌رو هستیم که به لطف نمایشگر با کیفیت خود حتی در روشنایی روز هم قابل استفاده است و بدنه آن یکی از بهترین‌های بازار است.

رابط کاربری این ساعت نیز تجربه روان و کاملاً مناسبی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و نمی‌توان از آن شکایتی داشت. با وجود برخی ویژگی‌های قابل توجه، حالت‌های ورزشی کم دستگاه هرگز قابل چشم‌پوشی نیستند و با توجه به قیمت دستگاه، وجود آن‌ها ضروری به شمار می‌آید. از سوی دیگر باید توجه داشت که این مورد و بسیاری از موارد دیگر از طریق به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری تجدیدپذیر هستند.

دستگاه مذکور با قیمت ۱۳۵ دلار (معادل ۱۱۵ یورو) تقریباً در رده ساعت‌های هوشمند آمیزفیت GTR 2e و GTS 2e قرار می‌گیرد که هر دوی آن‌ها حسگر تشخیص سطح استرس، ۹۰ حالت ورزشی و حتی دستیار صوتی آفلاین را ارائه می‌دهند. این ساعت‌ها به واسطه بلندگوی درونی خود، به کاربر اجازه می‌دهند تا به تماس‌های دریافتی پاسخ دهد. می واچ ریولو شرکت شیائومی از دیگر پیشنهادهای موجود با قیمتی مشابه است. با این حال با توجه به مزایا و معایب موجود، تصمیم‌گیری به عهده خود شماست.

نکات مثبت:

  • طراحی مناسب
  • نمایشگر با کیفیت
  • جنس عالی بدنه
  • رهگیری دقیق خواب
  • رهگیری دقیق مکان
  • مقاوم در برابر آب

نکات منفی:

  • فقدان حسگر تشخیص سطح استرس
  • دکمه‌های فیزیکی و رابط کاربری قابل شخصی‌سازی نیستند.
  • اعلان‌های دستگاه نیاز به بهبود دارند.
  • وابستگی بسیار زیاد به اپلیکیشن ریلمی لینک
  • برخی از موارد جزئی هنوز نیاز به کار دارند و باید منتظر به‌روزرسانی ماند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.