اپل تولید برخی از مدل های آی‌مک را متوقف کرد - تکفارس 
اپل تولید برخی از مدل های آی‌مک را متوقف کرد - تکفارس 

اپل تولید برخی از مدل های آی‌مک را متوقف کرد

مهدی حلوائی
۲ فروردین ۱۴۰۰ - 18:56
آی‌مک اپل

چندی پیش بود که شرکت اپل، تولید آی‌مک پرو را متوقف کرد و حالا دو مدل از آی‌مک‌های ۲۱٫۵ اینچی این شرکت نیز بازنشسته شدند.

براساس گزارش MacRumors، نسخه‌های ۵۱۲ گیگابایتی و ۱ ترابایتی (حافظه‌ی SSD) آی‌مک از لیست فروش شرکت اپل خارج شده‌اند و تنها نسخه‌های ۲۵۶ گیگابایتی (حافظه‌ی SSD) و ۱ ترابایتی (حافظه‌ی هیبریدی فیوژن) از طریق وبسایت این شرکت قابل خریداری است.‌

موجودی این دو محصول در وبسایت اپل از ماه گذشته به اتمام رسیده بود و در آن زمان، مشخص نبود که مشکل از نبود موجودی و یا عدم پشتیانی اپل است. اما حالا وبسایت MacRumors تایید کرده است که خط تولید این محصولات توسط اپل متوقف شده است.

گفته می‌شود که اپل در حال طراحی نسخه‌ی جدیدی از آی‌مک بوده و قرار است که نسخه‌های ۲۷ و ۲۱٫۵ اینچی این محصول توسط نسخه‌ی جدیدی جایگزین شوند. همچنین  قرار است تا آی‌مک پرو نیز درسال جاری میلادی با طراحی جدیدی به بازار عرضه شود. بلومبرگ در گزارشی در دی‌ماه (ژانویه) اعلام کرده بود که این طراحی مجدد، شامل حذف‌ قسمت پایینی دستگاه و همچنین استفاده از طراحی فلت برای قسمت پشتی آن خواهد شد.

شرکت اپل استفاده از  پردازنده‌های اینتل را کاهش داده و انتظار می‌رود که آی‌مک‌های جدید نیز به پردازنده‌ی سیلیکون اپل مجهز شوند.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.