معرفی جاذبه های گردشگری دبی – قسمت دوم - تکفارس 
معرفی جاذبه های گردشگری دبی – قسمت دوم - تکفارس 

معرفی جاذبه های گردشگری دبی – قسمت دوم

محمدحسین فرقانی
۳ فروردین ۱۴۰۰ - 09:00
گردشگری دبی قسمت دوم

امروزه دبی به یکی از بزرگ‌ترین شهرهای امارات متحده عربی تبدیل شده که از لحاظ معماری و مهندسی و جاذبه‌های گردشگری، در نوع خود، بی‌نظیر است. اولین آثار و نشانه‌های شهرسازی این شهر به سال ۱۷۹۹ میلادی برمی‌گردد؛ حدوداً سی سال پیش از این‌که این منطقه، توسط شیخ مکتوم رسماً به عنوان «شهر» به رسمیت شناخته شود.

در بخش اول این مقاله شما را با پانزده تا از جاذبه‌های اصلی گردشگری شهر دبی آشنا کردیم. در این مقاله نیز با پانزده مورد دیگر از جاذبه‌های گردشگری کمترشناخته‌شدهٔ آن آشنا خواهید شد؛ پس با ما همراه باشید.

دبی

۱۶- پارک آبی وایلد وادی

پارک آبی وایلد وادی (Wild Wadi؛ به‌معنای رودخانه وحشی) یک پارک آبی روباز است که توسط شرکت بین‌المللی جمیرا در دبی احداث و اداره می‌گردد. مطمئناً هر کس قصد بازدید از این مکان را داشته باشد، هر آنچه از تجربهٔ حضور در یک پارک آبی تفریحی انتظار دارد، برآورده می‌شود. این مکان تفریحی اوقات خوشی را برای بازدیدکنندگانش، به‌خصوص کودکان، به ارمغان خواهد آورد؛ چندین وسیلهٔ تفریحی آبی مختلف و گوناگون در این پارک آبی وجود دارد که قطعاً تجربهٔ جذابی را برایتان رقم خواهند زد.

در صورتی که حین بازی و تفریح در این پارک آبی دچار گرسنگی شدید، هیچ نگران نباشید؛ چراکه دو رستوران مختلف در داخل این مکان تفریحی برای بازدیدکنندگان و گردشگران تعبیه شده است. هم‌چنین از بین وسایل آبی منحصربه‌فردی که درون این پارک آبی قرار گرفته، می‌توان به تامبل فالز (Tumble Falls)، فالکن فیوری (Falcon Fury)، ثاندر رپیدز (Thunder Rapids) و از همه جذاب‌تر، وایت واتر وادی (White Water Wadi) اشاره نمود.

در پارک آبی وایلد وادی، بیش از ۲۰ وسیلهٔ بازی و سرگرمی وجود دارد که مناسب خانواده‌ها می‌باشد. تم این پارک آبی مرتبط با شخصیت اصلی افسانه جورا یا Juha (از داستان‌های کهن عربی) است. بازی‌های قابل توجه دیگر این پارک آبی نیز عبارت‌اند از: جمیرا اسکرا (Jumeirah Sceirah)، برج سورج (Burj Surj)، بریکرز بی (Breakers Bay؛ بزرگ‌ترین استخر موج‌دار خاورمیانه) و نیز مستر بلستر (Master Blaster).

مکان: خیابان جمیرا، برج العرب، جمیرا ۲ (برای مشاهدهٔ اطلاعات مربوط به برج العرب، می‌توانید به بخش اول مقاله معرفی شهر دبی مراجعه نمایید)

ساعات فعالیت: ۱۰ صبح تا ۷ شب

دبی

۱۷- قاب دبی

حین سفرتان به شهر دبی، به احتمال بسیار زیادی به این موضوع پی خواهید برد که طرح‌ها و سازه‌های معماری دبی همگی از شکوه و زیبایی خاص و منحصربه‌فردی برخوردار هستند؛ از میان تمام جاذبه‌های گردشگری این شهر، قاب دبی، بهترین مثال برای اثبات این شکوه مثال‌زدنی است. این قاب عکس عظیم ۱۵۰ در ۹۳ متری، به‌واسطهٔ استفاده از فناوری‌های پویانمایی و سایر تکنولوژی‌های روز جهان، یکی از بهترین مکان‌های دیدنی در شهر دبی است.

این مکان تنها جایی است که در آن قادر خواهید بود همهٔ چیزهایی را که در این شهر قرار دارد را یک‌جا ببینید و از زیبایی وصف‌نشدنیشان نهایت لذت را ببرید.ی

مکان: پارک زبیل

ساعات فعالیت: ۸:۳۰ صبح تا ۸:۳۰ شب

دبی

۱۸- پارک بالیوود دبی

پارک بالیوود دبی اولین پارک جهان است که حول محوریت صنعت فیلم‌سازی هند و بالیوود (مجموعه‌ی سینمایی شمال این کشور) بنا شده است. پارک بالیوود بیش از ۱۶ وسیلهٔ تفریحی سینمایی، ۲۰ نمایش زنده، ۵ استیج مختلف و ده‌ها رستوران هندی متنوع را در پنج محدودهٔ جداگانه در خود جای داده است. در این مجموعه می‌توانید حتی در صورتی که با فیلم‌های بالیوود آشنایی ندارید، غرق دنیای موزیکال آن شده و از شور و هیجان فضای این پارک و جاذبه‌های بی‌نظیر آن لذت ببرید.

پنج محدودهٔ ذکرشده در پارک بالیوود براساس پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینمای هند طراحی شده‌اند. در این بخش‌ها، هر چیزی مربوط به کشور هندوستان و صنعت فیلم‌سازی در آن یافت می‌شود: از غذاهای هندی گرفته تا نمایشگاه‌های صنایع دستی و آثار سنتی.

لازم است ذکر شود این پارک از امکاناتی هم‌چون دستگاه‌های خودپرداز، آبخوری‌های متعدد، خدمات کالسکه و ویلچر کرایه‌ای، کمدهای قفل‌دار و سایر خدمات این‌چنینی بهره‌مند است.

مکان: دبی – روبه‌روی پالم جبل علی، خیابان شیخ زاید

ساعات فعالیت: ۱ ظهر تا ۱۱ شب (تمام روزهای هفته جز پنج‌شنبه‌ها)

دبی

۱۹- پارک و شهربازی موشن گیت

پارک موشن گیت دبی، در کنار لگولند و پارک بالیوود، یکی از ۳ پارک موضوعی این شهر است که جزء جاذبه‌های گردشگری محبوب این شهر محسوب می‌گردد. این پارک دارای پنج محدوده است که در بخشی از آن‌ها، به استودیوهای فیلم‌سازی افسانه‌ای هالیوود از جمله دریم‌وورکس (DreamWorks)، لاینزگیت (Lionsgate)، سونی (Sony Pictures Studios) و کلمبیا پیکچرز (Columbia Pictures) اشاره شده.

موشن گیت دبی بخش‌های مختلفی دارد که هر کدام با روش خاص خود شما را سرگرم خواهد ساخت؛ در بخش استودیو سنترال (Studio Central) این جاذبهٔ دیدنی می‌توانید از استیج و پشت‌صحنهٔ تئاترها سر دربیاورید یا به دنیای اسمورف‌ها (Smurfs Village) بروید و چند ساعتی را با این موجودات آبی دوست‌داشتنی بگذرانید یا به تماشای یک نمایش اسمورفی بنشینید.

هم‌چنین می‌توان از ترن هوایی اختصاص‌یافته به سری فیلم‌های «ماداگاسکار» (Madagascar) به‌عنوان جذاب‌ترین وسیلهٔ تفریحی این پارک یاد کرد.

مکان: دبی – خیابان شیخ زاید

ساعات فعالیت: ۲ ظهر تا ۱۰ شب (پنج‌شنبه‌ها و جمعه‌ها تا ۱۱ شب)

دبی

۲۰- پارک آبی لگولند

پارک آبی لگولند (Legoland) یکی از مکان‌هایی است که با جذابیت‌های خاص خود نه تنها کودکان و خردسالان، بلکه برخی بزرگ‌سالان را نیز جذب خود می‌نماید. در این پارک قادر به ساخت قایق‌های لگویی (Build-A-Boat و Build-A-Raft River) خواهید بود.

بازدیدکنندگان از این پارک آبی می‌توانند در مسابقات لگویی از جمله Twin Chasers و لگو اسلاید (LEGO Slide) به رقابت با یکدیگر بپردازند. این موضوع که بازی‌ها و سرگرمی‌های ارائه‌شده در این مکان برای تمام گروه‌های سنی مناسب است، لگولند را تبدیل به یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری برای خانواده‌ها در شهر دبی تبدیل کرده است.

مکان: خیابان شیخ زاید

ساعات فعالیت: ۱۰ صبح تا ۶ بعد از ظهر

دبی

۲۱- موزه توهم دبی

در موزهٔ توهم (یا توهمات) دبی برخلاف موزه‌های معمول که در آن‌ها دست‌زدن و لمس اشیاء ممنوع است، می‌توانید با وسایل و انواع لوازم نمایش داده شده درگیر و به دنیایی توهم‌برانگیز وارد شوید! این موزه صرفاً همانند سایر موزه‌های سراسر جهان، برای نمایش چند شیء نیست؛ بلکه هدف، فراهم‌کردن تجربه‌های تصویری است که ذهن بازدیدکنندگان را به چالش می‌کشد.

علاوه بر این، موزهٔ توهم دبی متشکل از اتاقک‌هایی است که در آن‌ها تمام داده‌های پیش‌فرضی که از قوانین فیزیکی در ذهنتان داشتید را فراموش خواهید کرد؛ برای مثال، در یکی از این اتاقک‌ها، با مجموعهٔ بی‌نظیری از هولوگرام‌ها، نقاشی‌ها و پازل‌های گوناگون مواجه خواهید شد یا در اتاقکی دیگر، شاهد به‌بازیچه‌گرفتن جاذبهٔ زمین و برعکس‌شدن تمام اشیاء درون اتاق خواهید بود.

این جاذبهٔ گردشگری یکی از بهترین مکان‌های بازدید به‌همراه خانواده است.

مکان: خور دبی (برای مشاهدهٔ اطلاعات مربوط به خور دبی، می‌توانید به بخش اول مقاله معرفی شهر دبی مراجعه نمایید)

ساعات فعالیت: ۱۰ صبح تا ۱۰ شب

دبی

۲۲- مسجد جمیرا

یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های دبی مسجد جمیرا، مشهور به «نماد دبی»، می‌باشد. شاید در نگاه اول تمام توجه‌ها به آسمان‌خراش‌های سربه‌فلک‌کشیده و ساختمان‌های فوق‌مدرن این شهر جلب گردد، اما در اصل، جاذبه‌هایی چون مسجد جمیرا هستند که درجه و مقام این شهر را از لحاظ فرهنگی ارتقا داده‌اند.

سبک معماری این مسجد، که در سال ۱۹۷۶ ساخته‌شده، یکی از رایج‌ترین سبک‌ها در دوران خلافت فاطمیان (یا فاطمیون؛ سلسله‌ای که از سال ۹۰۹ تا ۱۱۷۱ میلادی بر بخش بزرگی از شمال آفریقا، خاورمیانه و دریای مدیترانه حکومت می‌کردند) بود. به جرئت می‌توان گفت حس معنوی ارزشمندی که طی بازدید از این مسجد به دست خواهید آورد، با هر یک از دیگر مساجدی که در شهر دبی واقع شده‌اند، متفاوت خواهد بود.

زیبایی حقیقی این مسجد شب‌هنگام پدیدار می‌گردد؛ زمانی‌که به لطف چراغانی‌شدن این مکان، شاهد یکی از زیباترین نماهای دیدنی شهر دبی خواهید بود.

مکان: دبی – خیابان ساحل جمیرا – جمیرا ۱

ساعات فعالیت: هر روز از ساعت ۱۰ صبح (به‌جز جمعه‌ها)

دبی

۲۳- ساحل کایت

ساحل کایت دبی یکی دیگر از سواحل این شهر می‌باشد که علاقه‌مندان به هیجان و ورزش‌های آبی و ساحلی، حتماً باید به‌همراه کایت‌های خود سری به آن بزنند. همان‌طور که از نام این ساحل پیداست، بازدیدکنندگان قادر خواهند بود در تمام ساعات روز شاهد کایت‌ها و بادبادک‌هایی باشند که در آسمان این ساحل و در میان بادهای آن، به پرواز درمی‌آیند.

اکثر سواحل دبی دسترسی خوبی به شهر و وسایل نقلیه دارند و ساحل کایت دبی نیز از این قاعده مستثنی نیست.

ساعات فعالیت: ۲۴ ساعته باز

هزینه: رایگان

دبی

۲۴- موزه قهوه

یکی از عجیب‌ترین موزه‌های دنیا که به موضوع قهوه اختصاص‌داده‌شده، موزهٔ قهوه دبی است که در آن، گردشگران می‌توانند با انواع و اقسام قهوه‌ها و نحوهٔ تهیهٔ آن‌ها آشنا گردند.

قسمتی از بخش‌های داخلی این موزه به سبک اماراتی و قسمتی دیگر به سبک عربی طراحی شده است. در قسمتی دیگر نیز نمایشگاهی از وسایل و ابزارهای قدیمی برای تهیه و سرو کردن قهوه دیده می‌شود که قدمت بعضی از آن‌ها حتی به ۳۰۰ سال قبل برمی‌گردد؛ از این رو حین بازدید از این موزهٔ جذاب، به‌راحتی می‌توانید خود را ساعت‌ها سرگرم نمایید، البته اگر از طرفداران پروپاقرص قهوه و رایحهٔ معطر آن هستید!

مکان: دبی – محلهٔ تاریخی الفهیدی (Al Fahidi)، ویلا شمارهٔ ۴۴

ساعات فعالیت: ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر (شنبه‌ها تا پنج‌شنبه‌ها)

دبی

۲۵- اولی اولی

اگر به‌دنبال جاذبه‌ای دیگر حین سفرتان به دبی به‌همراه خانواده هستید، می‌توانید به موزهٔ اولی اولی (Oli Oli) سری بزنید؛ موزه‌ای که ۸ گالری هنری مختلف را در خود جای داده و یکی از معدود موزه‌هایی است که در عین جذابیت، از شهرت و محبوبیت زیادی برخوردار نیست.

اولی اولی در کل دارای دو طبقهٔ مختلف است که در هر کدام، آثار هنری مجزایی در کنار امکانات و خدمات پیشرفته، برای گردشگران سراسر جهان در نظر گرفته شده. ایدهٔ اولیهٔ ساخت و طراحی این موزه از سوی برخی هنرمندان و اندیشمندان جهانی مطرح شد. شما می‌توانید آثار هنری بیش از ۴۰ کشور مختلف را در این گالری بیابید و در کنار خانواده‌تان، در زمینه‌های ساختمان‌سازی، کار در آزمایشگاه و پارک‌های هوشمند آموزش ببینید.

ساعات فعالیت: ۹ صبح تا ۷ شب

دبی

۲۶- گالری الجابر

در صورتی که از علاقه‌مندان به جاذبه‌های گردشگری کلاسیک در دبی هستید، گالری الجابر (Al Jaber Gallery) یکی از بهترین گزینه‌های پیشِ روی شماست. در این گالری با مجموعه‌ای شگفت‌انگیز و مطمئناً لذت‌بخش از عتیقه‌جات، آثار هنری و صنایع دستی مواجه خواهید شد.

به‌غیر از این موارد، بازدید از کلکسیون فرش‌های دستی جمع‌آوری‌شدهٔ کوچک و بزرگ این گالری نیز یکی دیگر از نکات مهمی است که حین سفرتان به این جاذبهٔ گردشگری، باید به خاطر داشته باشید.

مکان: دبی – خیابان فایننشال سنتر (Financial Center)

ساعات فعالیت: ۱۰ صبح تا ۱۲ ظهر

دبی

۲۷- برج کایان

برج کایان (Cayan)، که در سال‌های نه‌چندان‌دور با نام اینفینیتی تاور (Infinity Tower؛ به‌معنای برج بی‌نهایت) شناخته می‌شد، برجی مارپیچ و مسکونی دارای ۷۵ طبقه است. شکل مارپیچی که در ساخت این برج در نظر گرفته شده باعث می‌شود هر یک از اتاق‌های مسکونی درون این برج، نمایی زیبا با زاویه‌ای منحصربه‌فرد از دریای کناری را داشته باشند.

هر یک از واحدهای برج در اتاق‌های بزرگ آن، دریافت‌کنندهٔ حجم زیادی از نور خورشید هستند که باعث ایجاد جوی آرامش‌بخش و دل‌نشین درون واحد مسکونی می‌شود. این برج، که در سال ۲۰۱۳ ساخته شد، از لحاظ معماری هم‌اکنون رتبهٔ چهارم را در میان آسمان‌خراش‌های برتر سراسر جهان داراست.

مکان: دبی – دبی مارینا (برای مشاهدهٔ اطلاعات مربوط به دبی مارینا، می‌توانید به بخش اول مقاله معرفی شهر دبی مراجعه نمایید)

ساعات فعالیت: ۸ صبح تا ۶ بعد از ظهر (تمام روزهای هفته به‌جز شنبه‌ها و یک‌شنبه‌ها)

دبی

۲۸- شهر کودکان دبی

شهر کودکان دبی اولین شهر آموزشی امارات متحدهٔ عربی است که به کودکان دو تا پانزده سال اختصاص داده شده. در این شهر آنان می‌توانند به بازی، کشف و یادگیری در رابطه با دنیایی که در آن زندگی می‌کنند، بپردازند.

هدف اصلی ساخت شهر کودکان، تعامل کودکان کم‌سن‌وسال با خانواده‌ها و گروه‌های مدرسه‌ای‌شان است که در آموزش و پرورش آن‌ها، نقش اساسی ایفا می‌کنند. این مکان شامل نمایشگاه‌ها و رویدادهای مختلفی نظیر گالری علوم زمین، مرکز اکتشافات فضایی، نمایشگاه بدن انسان، کارگاه‌های آموزشی کامپیوتر و محوطه‌ای مخصوص کودکان نوپا می‌باشد.

مکان: دبی – خیابان الریاض (Al Riyadh)

ساعات فعالیت: از ۹ صبح تا ۸ شب (شنبه‌ها تا پنج‌شنبه‌ها)؛ از ۳ ظهر تا ۹ شب (جمعه‌ها)

دبی

۲۹- موزه اتحاد

چه برای علاقه‌مندان به تاریخ و چه برای گردشگرانی که فقط به‌دنبال مکانی جذاب برای بازدید هستند، موزهٔ اتحاد یکی از بهترین گزینه‌ها است. در این موزه می‌توانید مجموعه‌ای از اجسامی که تغییردهندهٔ روند تاریخی کشور امارات متحدهٔ عربی هستند را مشاهده نمایید؛ اجسامی که اکثراً از سال ۱۹۶۸ تا ۱۹۷۴ میلادی جمع‌آوری شده‌اند.

مکان: دبی – خیابان جمیرا ۱

ساعات فعالیت: ۱۰ صبح تا ۸ شب

دبی

۳۰- سالن اپرا دبی

عادلانه است اگر بگوییم گردشگرانی که به دبی سفر می‌کنند و در طول بازدیدشان از این شهر، به سالن اپرا دبی مراجعه نمی‌کنند، سفرشان نصفه و نیمه باقی می‌ماند. این جاذبهٔ گردشگری یکی از بهترین مکان‌های توصیف کانون فرهنگی کشور امارات و شهر دبی می‌باشد.

سالن اپرا دبی یکی از برترین سالن‌های اجرای هنرهای نمایشی، نه تنها در کشور امارات متحده بلکه در خاورمیانه و آسیا، محسوب می‌شود. امکانات رفاهی و خدمات ارائه‌شده توسط این مجموعه، می‌تواند روزی خاطره‌انگیز را برای باقی عمرتان به ارمغان بیاورد. لازم است ذکر شود شما قادر خواهید بود در هر زمانی از سال که به شهر دبی سفر می‌کنید، به این سالن زیبا سری بزنید و در برنامه‌های متنوع هنری آن شرکت نمایید.

مکان: دبی – پایین شهر دبی – در نزدیکی برج خلیفه – شیخ محمد بن راشد

ساعات فعالیت: ۱۰ صبح تا ۹ شب

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید