بررسی گوشی موتورولا موتو G10 - تکفارس 
بررسی گوشی موتورولا موتو G10 - تکفارس 

بررسی گوشی موتورولا موتو G10

حامد شهرزاد
۷ فروردین ۱۴۰۰ - 09:00
موتورولا موتو G10

موتورولا موتو G10 گوشی هوشمندی است که می‌توانید با پرداخت کمترین پول ، آن را به دست آورید. اگر به سایر ویژگی‌های یک گوشی هوشمند مانند عکس‌برداری باکیفیت دوربین و عملکرد پردازشی سریع احتیاج دارید ، بهتر است کمی بیشتر هزینه کنید و یک گوشی قدرتمندتر بخرید.

به‌طور خلاصه ، موتورولا موتو G10 تقریباً ارزان‌قیمت‌ترین گوشی هوشمندی است که بتوان آن را از کارخانه -و نه دست دوم- خریداری و از آن استفاده کرد. وقتی صحبت از مشخصات فنی برای اجرای روان اندروید می‌شود ، قیمت این گوشی را باید در نظر بگیرید. البته سرعت اجرای بسیاری از برنامه‌ها در سطح رضایت‌بخشی قرار دارد ، اما با این حال ، موتورولا مجبور بوده است تا بسیاری از ویژگی‌های این گوشی هوشمند را محدود کند تا به قیمت مورد نظر خود برسد.

بهترین ویژگی موتورولا موتو G10 قیمت آن است. قیمت این گوشی فقط ۱۲۹٫۹۹ پوند (حدود ۱۸۰ دلار آمریکا یا ۲۳۵ دلار استرالیا) است. البته قیمت آن به اندازه کافی ارزان نیست که بتوان گفت شما این گوشی را تقریباً رایگان دریافت می‌کنید ، اما برای گوشی‌های هوشمند مدرن ، قیمت آن بسیار ارزان است. شما می‌توانید هشت دستگاه موتورولا موتو G10 را با قیمت پایه آیفون ۱۲ پرو مکس خریداری کنید و هنوز هم مقداری پول در دست داشته باشید. آیا موتورولا موتو G10 ، هشت برابر از محصول شاخص اپل ضعیف‌تر و بدتر است؟

نه دقیقاً. ما مطمئناً طراحی عالی و کیفیت ساخت قابل اعتماد موتورولا موتو G10 را دوست داریم (که برای تلفن‌های موتورولا جای تعجب نیست). این شرکت که اکنون متعلق به لنوو است ، سابقه طولانی در تولید گوشی‌هایی دارد که ظاهری شیک‌تر از آنچه انتظار می‌رود داشته‌اند و موتورولا موتو G10 نیز از این قاعده مستثنی نیست (البته تا زمانی که صفحه‌نمایش با وضوح پایین را از نزدیک بررسی نکنید).

از نظر دوام باتری ، این گوشی هوشمند یکی از بهترین تلفن‌های همراهی است که می‌توانید تهیه کنید ، زیرا فاصله شارژ این گوشی به‌جای یک روز که در گوشی‌های هوشمند معمول است ، دو روز است. اگرچه شارژ بی‌سیم در موتورولا موتو G10 وجود ندارد و سرعت شارژ سیمی نیز بسیار کند است ، اما عملکرد شارژ موتورولا موتو G10 از بسیاری از تلفن‌های همراه موجود در بازار بهتر است.

با این حال ، تنها با ۴ گیگابایت رم و چیپست اسنپدراگون ۴۶۰ کوالکام ، به قیمت بسیار ارزان این گوشی هوشمند و عملکرد آن پی خواهید برد. اگرچه می‌توانید فیلم‌های دانلودشده را به‌خوبی در این گوشی مشاهده کنید و از مرورگر اینترنت یا شبکه‌های اجتماعی مثل تلگرام و اینستاگرام بهره ببرید ، اما هرگونه پردازش شدید باعث لگ در این گوشی هوشمند می‌شود.

حتی کارهای ساده مانند باز کردن صفحه‌کلید مجازی نیز بسیار کندتر از مدل‌های میان‌رده و پرچم‌دار است. این یک تلفن همراه مناسب با قیمت واقعاً چشمگیر است ، اما لطفاً انتظارات خود را بر اساس قیمتی که بابت این محصول پرداخت می‌کنید ، تنظیم کنید.

قیمت و عرضه

موتورولا موتو جی ۱۰

اکنون می‌توانید موتورولا موتو G10 را با قیمت ۱۲۹٫۹۹ پوند در انگلیس خریداری کنید و قیمت خرده‌فروشی پیشنهادی در سایر نقاط اروپا نیز ۱۴۹٫۹۹ یورو است. اگرچه موتورولا اعلام نکرده است که قصد فروش این تلفن همراه را در ایالات متحده یا استرالیا دارد ، اما قیمت آن در انگلیس حدود ۱۸۰ دلار یا ۲۳۵ دلار استرالیا است.

اگر در انگلیس هستید ، می‌توانید تلفن‌های بدون قفل اپراتور و اصطلاحاً سیم فری را مستقیماً از موتورولا و فروشگاه‌های شخص ثالث (مانند آمازون) خریداری کنید.

طراحی

موتورولا موتو جی ۱۰

موتورولا موتو G10 یک تلفن نفیس است که در دو رنگ خاکستری شفق قطبی و مروارید نقره‌ای ساکورا وجود دارد (ما مورد اول را بررسی کردیم). این دو رنگ ، شیک و زیبا هستند و می‌توانند بهتر از گزینه‌های خسته‌کننده سیاه ، سفید و خاکستری باشند. این‌ها رنگ‌هایی هستند که اغلب مجبور هستیم از بین این رنگ‌ها یکی را انتخاب کنیم. دکمه اختصاصی دستیار گوگل نیز در این گوشی هوشمند وجود دارد و بسیار خوب عمل می‌کند.

بافت پشت این گوشی نیز از کیفیت مناسب برخوردار است. با این قیمت ، قاعدتاً باید تنها انتظار پلاستیک را داشته باشید. موتورولا با ایجاد یک برآمدگی در سطح این گوشی هوشمند ، به ارگونومی این گوشی کمک کرده است. در دست گرفتن این گوشی و نگه داشتن آن برای مدت طولانی ، بسیار راحت است. این موضوع به شما حس در دست گرفتن یک گوشی گران‌قیمت‌تر را می‌دهد و از ارزان به نظر رسیدن این تلفن همراه جلوگیری می‌کند.

در ادامه عملکرد دوربین را به‌طور تخصصی بررسی خواهیم کرد ، از طراحی ماژول دوربین عقبی ، هیچ شکایتی نداریم. طراحی دوربین این تلفن همراه بسیار عالی به نظر می‌رسد و در واقع بسیار حرفه‌ای است. سنسور اثرانگشت نیز در قسمت پشتی دستگاه قرار دارد و لوگوی موتورولا بر روی آن حک شده است. البته این نوع طراحی حسگر اثرانگشت در مقایسه با حسگرهای اثرانگشت امروزی منسوخ شده است ، اما در واقع ، مکان قرارگیری این حسگر برای دسترسی انگشت به آن بسیار مناسب است.

وزن موتورولا موتو G10 حدود ۲۰۰ گرم و ابعاد کلی آن ۱۶۵٫۲ در ۷۵٫۷ در ۹٫۲ میلی‌متر است. اگر دستان شما بزرگ باشد ، این تلفن خیلی بزرگ یا سنگین نخواهد بود. به‌عنوان مثال ، این گوشی هوشمند بزرگ‌تر و ضخیم‌تر از گلکسی اس ۲۱ سامسونگ است و اندازه و وزن آن دقیقاً مشابه موتو جی ۹ پلی است که این گوشی جایگزین آن خواهد شد.

در سال‌های اخیر ، متوجه شدن سیستم نام‌گذاری تلفن‌های همراه موتورولا خیلی آسان نیست ، خصوصاً به این دلیل که سری جی این تلفن همراه دارای نسخه‌های مختلف است و همچنین ، به این دلیل که یک تلفن همراه یکسان در بازارهای مختلف نام‌های مختلفی دارد. از برخی جهات ، موتورولا موتو G10 در واقع یک پسرفت نسبت به موتورولا موتو جی ۹ پلی است و این‌طور به نظر می‌رسد که موتورولا موتو جی ۳۰ جانشین جی ۹ پلی شده است.

قاعدتاً نباید انتظار داشته باشید که با این قیمت ، یک گوشی هوشمند ضد آب و ضد گردوغبار را در دست بگیرید. موتورولا موتو G10 نتوانسته است هیچ گواهینامه آی پی را از آن خود کند. البته موتورولا اشاره کرده است که این تلفن همراه دارای مقاومت نسبت به آب و رطوبت است. بنابراین ، ما فکر می‌کنیم که بتواند در برابر چندین قطره باران مقاومت نشان دهد. با این حال ، ما در بررسی خود این موضوع را آزمایش نکردیم. همچنین ، لازم به ذکر است که موتورولا موتو G10 به جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری مجهز شده است.

صفحه‌نمایش

موتورولا موتو جی ۱۰

مشخص است که برای ساخت یک گوشی هوشمند با چنین قیمت پایینی ، لازم است قدرت و کیفیت برخی از قطعات آن کاهش یابد. نمایشگر موتورولا موتو G10 به هیچ وجه در هیچ زمینه‌ای شما را تحت تأثیر قرار نخواهد داد. تماشای فیلم و مرور وب در این گوشی قابل انجام است ، اما رزولوشن صفحه‌نمایش آن بسیار پایین است. وضوح نمایشگر موتورولا موتو G10 تنها ۷۲۰ در ۱۶۰۰ پیکسل است. این گوشی هوشمند از پشتیبانی از اچ دی آر برخوردار نیست و همچنین حداکثر روشنایی آن بسیار کم است.

البته اندازه این صفحه‌نمایش بسیار بزرگ است و قطر آن ۶٫۵ اینچ است. بنابراین و حداقل از نظر اندازه ، برای پخش فیلم و سریال بسیار مناسب است. اگرچه حاشیه پایینی صفحه‌نمایش کمی بزرگ است ، اما به‌طور کلی ، حاشیه‌های نمایشگر این گوشی هوشمند کاملاً باریک است و در بالای صفحه‌نمایش نیز یک دوربین سلفی به‌صورت تیر دراپ ناچ (مانند قطره‌ی آب) وجود دارد.

ما نمایشگر موتورولا موتو G10 را با استفاده از آزمون‌هایی که در همه‌ی تلفن‌های هوشمند استاندارد انجام می‌دهیم ، آزمایش کرده‌ایم. از پیمایش در برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی گرفته تا مشاهده عکس‌ها و تماشای کلیپ‌های ویدیویی ، کیفیت صفحه‌نمایش موتورولا موتو G10 نسبت به قیمت آن ، قابل قبول است. اگرچه هرگز نمی‌توانید آن را با صفحه‌نمایش‌های گوشی‌های پرچم‌دار (مانند صفحه‌نمایش‌های اولد) و حتی گوشی‌های میان‌رده شرکت‌هایی مانند اپل ، سامسونگ و وان پلاس مقایسه کنید ، اما می‌توانید چنین صفحه‌نمایش‌هایی را در محصولات بسیار ارزان برندهایی مثل هواوی و یا شیائومی بیابید.

نمایشگر موتورولا موتو G10 دارای نرخ تازه‌سازی ۶۰ هرتز است. اگر شما به نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز یا ۱۲۰ هرتز در گوشی‌های هوشمند جدید عادت کرده‌اید -که بهترین تلفن‌های هوشمند موجود در بازار می‌توانند به این نرخ برسند- این یک پسرفت جدی خواهد بود. نمایشگر این تلفن همراه نسبت به قیمت آن واقعاً مناسب است و نمی‌توان در این مورد به آن خرده گرفت.

در واقع ، این نمایشگر یکی از بهترین نمایشگرهای موتورولا با توجه به قیمت این گوشی هوشمند است و کیفیت بهتری را نسبت به صفحه‌نمایش‌های ال سی دی مشابه ارائه می‌دهد ، مخصوصاً به نسبت قیمتی که این گوشی هوشمند دارد. به‌عنوان مثال ، حداکثر روشنایی در حالت خودکار و در هنگام قرار گرفتن در زیر نور خورشید ۸۱۴ نیت است. این مقدار عالی است و می‌توانید با این تلفن در زیر نور مستقیم خورشید کار کنید. البته ، حداکثر روشنایی صفحه‌نمایش در حالت دستی حدود ۴۰۰ نیت است که یک مقدار نسبتاً استاندارد برای یک گوشی هوشمند در این بازه قیمتی است. حتی بسیاری از گوشی‌های هوشمند گران‌تر نیز دارای حداکثر روشنایی زیر ۴۰۰ نیت هستند. البته توجه داشته باشید که حتی در صورت غیرفعال بودن حالت خودکار ، در صورت تابش نور خورشید بر روی صفحه‌نمایش ، روشنایی این گوشی هوشمند به مقدار ۸۱۴ نیت می‌رسد تا بتوانید در زیر نور خورشید نیز با آن کار کنید.

همه‌چیز در مورد موتورولا موتو G10 را باید با توجه به قیمت پایین آن ارزیابی کنید و با توجه به اینکه هزینه بسیار کمی برای خرید این گوشی هوشمند پرداخت خواهید کرد ، صفحه‌نمایش آن در واقع بسیار خوب یا حتی عالی است. اگر کیفیت صفحه‌نمایش برای شما واقعاً مهم است ، بهتر است یک گوشی هوشمند گران‌تر بخرید.

دوربین

موتورولا موتو جی ۱۰

موتورولا موتو G10 به یک دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی در جلو و یک ماژول دوربین چهارگانه مجهز شده است. دوربین چهارگانه پشتی از یک لنز اصلی با وضوح ۴۸ مگاپیکسل به‌علاوه یک لنز ۸ مگاپیکسلی با زاویه دید فوق‌العاده گسترده به‌علاوه یک لنز ۲ مگاپیکسلی ماکرو و یک لنز عمق میدان ۲ مگاپیکسلی تشکیل شده است. اجازه ندهید چهار دوربین در پشت این دستگاه شما را فریب دهد ، زیرا قابلیت عکس‌برداری و فیلم‌برداری موتورولا موتو G10 نیز تقریباً در حد قیمتی است که برای آن پرداخت کرده‌اید.

به عبارت دیگر ، شاید بتوانید چند عکس خوب در نور مناسب را با این گوشی هوشمند بگیرید ، اما وقتی صحبت از عکس‌های چالش‌برانگیز -مثلاً عکس‌هایی در نور کم یا گرفتن عکس از سوژه متحرک- باشد ، موتورولا موتو G10 حتی حداقل انتظاری که از آن دارید را برآورده نمی‌کند. از نظر رابط کاربری ، به علت ضعیف بودن سخت‌افزار و قدرت پردازشی گوشی ، رفتن به منوهای مختلف بسیار کند است و این باعث می‌شود که نتوانید واکنش مناسب را هنگام گرفتن عکس از سوژه‌های متحرک انجام دهید. سرعت شاتر نیز عملکرد متوسطی دارد.

اگر تنها قصد دارید تا یک عکس عادی بگیرید و آن را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید ، دوربین عقبی موتورولا موتو G10 عالی است. اگر سوژه ثابت و هوا آفتابی باشد ، قطعاً می‌توانید تصاویر چشمگیر و مناسب بگیرید.

هنگامی که به جزئیات ثبت‌شده در تصاویر موتورولا موتو G10 دقت کنید ، نویز و تاری مشاهده می‌شود ، اما اگر قصد ندارید تا تصاویر گرفته‌شده را چاپ کنید ، این مورد ضعف بزرگی به حساب نمی‌آید.

این گوشی هوشمند بدون لنزی با قابلیت بزرگنمایی نوری عرضه می‌شود. بزرگنمایی دیجیتالی نیز عملکرد مناسبی را ارائه نمی‌دهد. داشتن یک دوربین با زاویه دید فوق‌العاده گسترده یک گزینه مناسب برای عکس‌برداری است ، اما به نظر می‌رسد که این لنز باعث افزایش نویز و تاری می‌شود. حالت کلوزآپ نیز می‌تواند در برخی مواقع به کار شما بیاید ، اما هنگامی که قصد دارید تا روی سوژه فوکوس کنید ، دوربین عقبی ممکن است گاهی نتواند به‌خوبی روی آن فوکوس کند.

مانند بیشتر گوشی‌های موجود در بازار ، موتورولا موتو G10 نیز دارای حالت شب است. اگر بتوانید تلفن را به مدت دو ثانیه ثابت نگه دارید ، می‌توانید روشنایی و جزئیات را افزایش دهید. البته با توجه به قیمت این گوشی ، می‌توان گفت که حتی اگر جزئیات و وضوح زیادی را در نور کم از دست بدهید ، می‌توانید چند عکس مفید را در شب و به‌وسیله موتورولا موتو G10 تهیه کنید. راه‌حل دیگر این است که یک تلفن همراه گران‌تر و بهتر را بخرید تا در صورت مواجه شدن با کمبود نور محیط ، نتیجه بهتری بگیرید.

موتورولا موتو G10 نه تنها یک گوشی ارزان‌قیمت است ، بلکه یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین گوشی‌های موجود در بازار است که می‌توانید خریداری کنید. با توجه به این موضوع ، شکایت بیش از حد از قابلیت‌های دوربین کار درستی نیست. در بیشتر موارد ، عکس‌ها و فیلم‌های گرفته‌شده با این گوشی هوشمند رضایت‌بخش است ، حتی اگر با برخی از مشکلات روبه‌رو شوید.

کیفیت تصاویر گرفته‌شده در زیر نور روز

عکس‌های گرفته‌شده در زیر نور خورشید به‌وسیله موتورولا موتو G10 در کل خوب هستند. رزولوشن ۱۶ مگاپیکسلی جزئیات کافی را ثبت می‌کند ، اگرچه هنگام مشاهده از نزدیک -به‌ویژه در گوشه‌های تصویر- این جزئیات آن‌قدر واضح نیستند. در این عکس‌ها نویز کمی وجود دارد و فوکوس بر روی سوژه نیز به‌درستی صورت می‌گیرد. این دو ویژگی معمولاً از ویژگی‌های شاخص پردازش تصویر موتورولا است ، اما گوشی‌های هوشمند موتورولا معمولاً دارای یک ویژگی دیگر نیز هستند که در موتورولا موتو G10 وجود ندارد. این ویژگی ، رنگ‌های اشباع است.

رنگ‌های تصاویر گرفته‌شده با موتورولا موتو G10 کمی کم‌رنگ‌تر از آن چیزی است که معمولاً در گوشی‌های هوشمند موتورولا مشاهده می‌شود. البته این رنگ‌ها به هیچ وجه ناامیدکننده نیستند و باید گفت که به واقعیت نزدیک‌تر هستند. دامنه دینامیکی نیز به‌قدر کافی مناسب است ، اگرچه به اندازه مدل‌های سطح بالاتر کاملاً گسترده نیست.

البته اگر از حالت رزولوشن ۶۴ مگاپیکسلی استفاده کنید ، تصاویر گرفته‌شده با موتورولا موتو G10 به‌مراتب بدتر می‌شوند. قابلیت اچ دی آر نیز در این حالت موجود نیست. موتورولا گفته است که این حالت برای ثبت جزئیات بیشتر در نرم‌افزار دوربین موتورولا موتو G10 اضافه شده است. ما عکس‌های مختلفی را بررسی کردیم ، اما جزئیات ثبت‌شده تفاوت چندانی با حالت ۱۶ مگاپیکسلی ندارند. این موضوع برای یک لنز تتراپیکسل بسیار عجیب است. همچنین و در هنگام لغزش دست ، نویز تصاویر گرفته‌شده با موتورولا موتو G10 به‌مراتب بیشتر می‌شوند. در نهایت ، می‌توان گفت که در حالت ۶۴ مگاپیکسل ، موتورولا موتو G10 تصاویر مناسبی را ثبت نمی‌کند و چنین حالتی عملاً بلااستفاده است.

البته یک ویژگی مثبت سنسور ۶۴ مگاپیکسلی ، توانایی بزرگنمایی دیجیتال است. با بزرگنمایی ۲ برابری ، کیفیت تصاویر ثبت‌شده به اندازه کافی بالا است که بتوانید از آن‌ها برای استفاده در شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید. در این حالت ، تفاوت چندانی با حالت عادی مشاهده نمی‌شود ، هرچند که در هر دو حالت ، دوربین تصاویر ۶۴ مگاپیکسلی را ثبت نخواهد کرد. اگر اصرار بر استفاده از همه ۶۴ میلیون پیکسل سنسور این گوشی هوشمند داشته باشید (اصطلاحاً حالت ۱:۱) ، هاله‌های واضحی را در امتداد لبه‌های تصاویر که اصطلاحاً خطوط مورب نامیده می‌شوند را مشاهده کنید.

وجود اعوجاج در تصاویر گرفته‌شده در دوربین ۸ مگاپیکسلی با زاویه دید فوق‌العاده گسترده به‌مراتب بیشتر و حدود دو برابر است. البته می‌توانید تصاویر عریض‌تری را ثبت کنید ، اما با گوشه‌های کاملاً تاب‌خورده و خطوط مورب در امتداد لبه‌ها. شاید بعضی از عکاسان بتوانند از این حالت برای اهداف خلاقانه استفاده کنند ، اما ما هنوز هم ترجیح می‌دادیم که موتورولا گزینه اصلاح تصاویر با کمک نرم‌افزار دوربین را در این گوشی هوشمند تعبیه می‌کرد.

رزولوشن ۸ مگاپیکسلی این سنسور تصاویر مناسبی را ارائه می‌دهد. اگر بزرگنمایی کنید ، نویز کمی را در تصاویر مشاهده خواهید کرد ، اما سطح جزئیات ثبت‌شده با توجه به سخت‌افزار استفاده‌شده در موتورولا موتو G10 مناسب است. دامنه داینامیکی نیز برای یک میان‌رده بد نیست. میزان اشباع رنگ نسبت به دوربین اصلی کمتر است.

نمونه تصاویر گرفته‌شده

موتورولا موتو جی ۱۰

مشخصات فنی و عملکرد پردازشی

انتظار زیادی از عملکرد پردازشی موتورولا موتو G10 نداشته باشید ، زیرا این گوشی هوشمند از تراشه رده پایین اسنپدراگون ۴۶۰ کوالکام پشتیبانی می‌شود و فقط ۴ گیگابایت رم دارد ، این در حالی است که برترین گوشی‌های امروزی دارای سه یا حتی چهار برابر این مقدار رم هستند.

این گوشی در دو نسخه با حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت یا ۱۲۸ گیگابایت عرضه می‌شود. همچنین ، می‌توانید از طریق شکاف کارت حافظه مایکرو اس دی ، حافظه این تلفن را گسترش دهید.

سخت‌افزار این گوشی هوشمند برای اجرای اندروید تا حدی ناتوان است. می‌توان گفت که موتورولا موتو G10 در استفاده روزانه بسیار دردسرساز است.

البته این تلفن همراه به هیچ وجه غیر قابل استفاده نیست ، اما باید خود را برای روبه‌رو شدن با لگ‌های متعدد و کندی در هنگام اجرای کارهای مختلف مانند جابه‌جایی بین برنامه‌ها ، بارگذاری فیلم‌ها ، پیمایش در قسمت‌های مختلف منو ، ظاهر شدن صفحه‌کلید و غیره آماده کنید. این گوشی هوشمند بیشتر برای کاربرانی مناسب است که تنها قصد دارند کارهای ساده‌ای را با تلفن خود انجام دهند. موتورولا موتو G10 به هیچ وجه مناسب کاربران حرفه‌ای نیست.

امتیازهای گیک بنچ ۵ به ترتیب ۲۴۱ برای پردازش تک‌هسته‌ای ، ۱۰۹۴ امتیاز برای پردازش چندهسته‌ای و ۲۶۷ امتیاز برای امتیاز اوپن سی ال (OpenCL) مشخصات پایین سخت‌افزار گوشی را نشان می‌دهد. البته این تلفن همراه حداقل در این معیارها بهتر از موتورولا موتو جی ۹ پلی قدیمی است. درست مثل سایر گوشی‌های امروز در بازار -از جمله نوکیا ۳.۴ که از همین تراشه استفاده می‌کند- باید با عملکرد پردازشی ضعیف آن کنار بیایید.

ما موتورولا موتو G10 را به‌وسیله اجرای برخی از بازی‌های مسابقه‌ای که نسبتاً سنگین هستند ، آزمایش کردیم و دریافتیم که این تلفن به‌خوبی می‌تواند از پس اجرای آن‌ها بربیاید. بازی بدون دردسر زیادی اجرا می‌شود ، اما گاهی اوقات نرخ فریم نسبتاً ناپایدار می‌شود. شما می‌توانید بازی‌های معمولی را روی تلفن همراه خود انجام دهید ، اما اگر قصد دارید تا بازی‌های اندروید را با حداکثر تنظیمات گرافیکی و فریم‌ریت اجرا کنید ، باید به دنبال خرید یک گوشی هوشمند قدرتمندتر باشید.

مانند تلفن‌های دیگر موتورولا ، موتورولا موتو G10 نیز با نسخه‌ای از اندروید عرضه می‌شود که بسیار به اندروید خام شباهت دارد. ما خوشحالیم که این گوشی هوشمند با اندروید ۱۱ عرضه می‌شود.

البته قضاوت در مورد نسخه‌های مختلف اندروید که توسط سازندگان مختلف عرضه می‌شود ، تا حدی نسبی است. شما ممکن است رابط کاربری یک شرکت خاص را به دیگران ترجیح دهید ، اما ما همیشه سعی می‌کنیم ساده‌ترین رابط کاربری را انتخاب کنیم. بنابراین ، ما از روش اتخاذشده توسط موتورولا برای نصب اندروید خام در موتو G10 پشتیبانی می‌کنیم.

از طرف دیگر ، ممکن است رابط کاربری موتورولا موتو G10 از نظر شما کمی کسل‌کننده باشد ، اما برای ما ، این یکی از نکات جالب توجه در این گوشی است. در مورد به‌روزرسانی‌های آینده از طرف موتورولا ، این شرکت نشان داده است که به این مورد بسیار توجه دارد. از این بابت جای نگرانی وجود ندارد.

این گوشی هوشمند از شبکه ۵ جی پشتیبانی نمی‌کند. البته این ویژگی را معمولاً در تلفن‌های کم‌هزینه نخواهید دید ، اما تلفن‌های جدیدی که از اتصال ۵ جی برخوردار نیستند ، به‌ندرت یافت می‌شوند.

می‌توان گفت که شبکه ۴ جی ال تی ای هنوز برای اکثر کاربران به اندازه کافی سریع است ، اما با ادامه گسترش شبکه ۵ جی ، شاید قصد داشته باشید تا از پهنای باند بیشتر این شبکه بهره‌مند شوید. البته با توجه به قیمت بسیار پایین موتورولا موتو G10 ، توقع استفاده از شبکه ۵ جی کمی زیاد است.

یک مورد دیگر که گوگل در نسخه امسال آن را اصلاح کرده است ، مدیریت مجوز برنامه‌های مختلف است و موتورولا آن را موتورولا موتو G10 نیز پیاده‌سازی کرده است. در این نسخه ، اکنون هر بار که برنامه‌ای درخواست مجوز صادر می‌کند ، یک درخواست جدید برای اخذ مجوز مشاهده خواهید کرد که به شما این امکان را می‌دهد تا اجازه ندهید این برنامه به قسمتی خاص از سیستم دسترسی پیدا کند. اگر برنامه‌ای برای دسترسی مداوم به بخشی از سیستم به مجوز نیاز دارد ، گزینه‌ای ظاهر می‌شود که شما را به یک صفحه تنظیمات می‌برد و در آنجا می‌توانید مجوزهای داده‌شده به برنامه‌های مختلف را بررسی کنید. این کار برای جلوگیری از اعطای مجوز به‌صورت تصادفی از سوی کاربر در هنگام استفاده از برنامه‌های مختلف در نسخه جدید اندروید قرار داده شده است.

انصافاً و از نظر بصری ، رابط کاربری جدید موتورولا به‌سختی نشان‌دهنده یک جهش بزرگ روبه‌جلو در مقایسه با نسخه ۳٫۰ و یا حتی ۲٫۵ است. با این وجود ، تفاوت‌های ظریفی در نسخه جدید وجود دارد که باید آن را ذکر کنیم. به‌عنوان مثال ، میانبرهای پیش‌فرض صفحه قفل یعنی شماره‌گیر و دوربین ، اکنون تک‌رنگ هستند که پیش از این برای مطابقت با رنگ آیکون برنامه‌های مربوطه دارای رنگ‌های مختلف بودند. البته اگر برنامه‌های دیگری را انتخاب کنید ، آن‌ها رنگ خود را حفظ می‌کنند و در این موضوع تفاوتی میان برنامه‌های خود شرکت موتورولا و برنامه‌های شخص ثالث وجود ندارد. این موضوع کمی عجیب است.

تغییر قابل توجه دیگر این است که اکنون ، کشیدن نوار اعلان کل صفحه را پوشش می‌دهد ، حتی اگر فقط یک اعلان وجود داشته باشد. حتی ممکن است هیچ اعلانی وجود نداشته باشد. پیش از این ، بخشی از صفحه زیر آخرین اعلان قابل مشاهده بود. البته صفحه زیر آخرین اعلان تاریک می‌شد. ویژگی جدید دیگری که اضافه شده است این است که اکنون می‌توان به‌جای رفتن به منو ، مستقیماً از منوی موجود در انتهای لیست ، گزینه‌های مختلف را تغییر داد.

عمر باتری

موتورولا موتو جی ۱۰

عمر باتری موتورولا موتو G10 بسیار بالاست. البته این موضوع انتظار می‌رود ، زیرا استفاده از صفحه‌نمایش با وضوح پایین ، سخت‌افزار ضعیف و همچنین عدم پشتیبانی از ۵ جی ، عمر باتری را افزایش می‌دهد. باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری در موتورولا موتو G10 می‌تواند برای مدت زیادی بدون شارژ دوام بیاورد. این موضوع قابل تقدیر است. حتی پس از چند روز استفاده توسط ما ، این تلفن همچنان کمی شارژ دارد.

قضاوت در مورد عمر باتری یک گوشی کاملاً جدید ممکن است دقیق نباشد. به هر حال ، پس از جعبه گشایی ، لازم نیست نگران کاهش عمر باتری به خاطر استفاده روزمره یا برنامه‌های در حال اجرا باشید. اما با این حال ، شکی نیست که عمر متوسط باتری موتورولا موتو G10 حدود دو روز است.

به نظر می‌رسد که در صورت عدم استفاده از این گوشی ، موتورولا موتو G10 می‌تواند شارژ باتری خود را نیز به‌خوبی حفظ کند. بنابراین ، اگر بیشتر روز آن را در کشو قرار دهید ، لازم نیست تا نگران مصرف زیاد باتری باشید.

اگر شارژ گوشی در شب را فراموش کنید نیز همین موضوع صادق است. در طول شب ، فقط افت چنددرصدی باتری را مشاهده خواهید کرد. اگر شما فقط هر از چند گاهی از تلفن همراه خود استفاده می‌کنید و کاربری نیستید که چند ساعت در روز از تلفن همراه خود استفاده کنید ، دیگر لازم نیست تا هر شب نگران شارژ باتری موتورولا موتو G10 خود باشید.

در مورد پخش ویدیو ، در حداکثر روشنایی ، تقریباً ۷ تا ۸ درصد باتری در ساعت مصرف می‌شود. در هنگام انجام بازی نیز تقریباً ۱۴ الی ۱۶ درصد از عمر باتری کاهش می‌یابد. حتی پس از استفاده زیاد ، عمر باتری موتورولا موتو G10 همچنان تا یک روز دوام می‌آورد. این موضوع آن را به یکی از بهترین تلفن‌های همراه از نظر دوام باتری تبدیل می‌کند.

مطابق معمول گوشی‌های هوشمند ارزان‌قیمت ، موتورولا موتو G10 نیز از فناوری شارژ بی‌سیم پشتیبانی نمی‌کند و سرعت شارژ سیمی این گوشی نیز تنها حدود ۱۰ وات است. این مقدار توان خروجی شارژ سیمی بسیار کم است ، به این معنی که شارژ کامل این تلفن همراه چندین ساعت طول می‌کشد. البته خوشبختانه ، موتورولا از درگاه یو اس بی نوع سی به‌عنوان درگاه شارژ استفاده کرده است که نکته مثبتی است. متأسفانه ، بعضی از گوشی‌های هوشمند ارزان‌قیمت از درگاه قدیمی یو اس بی مایکرو استفاده می‌کنند.

آزمایشات باتری ما به لطف برنامه اسمارت وایزر و با استفاده از برنامه وایزر به‌صورت خودکار انجام شد. درجه استقامت بالا بیانگر این است که اگر هرروز برای تماس تلفنی ، مرور وب و پخش فیلم از سامسونگ گلکسی ای ۳۲ به مدت یک ساعت استفاده کنید ، چقدر شارژ باتری این گوشی هوشمند دوام می‌آورد. ما این الگوی مصرفی استاندارد را ایجاد کرده‌ایم تا نتایج شارژ باتری که توسط ما ارائه می‌شود با رایج‌ترین کارهای روزمره در بین دستگاه‌های مختلف قابل مقایسه باشد.

آیا خرید موتورولا موتو G10 انتخاب مناسبی برای شما است؟

موتورولا موتو جی ۱۰

خرید این گوشی مناسب شماست اگر…

قصد ندارید تا برای خرید یک گوشی ، هزینه‌ی زیادی بپردازید

بزرگ‌ترین نقطه قوت موتورولا موتو G10 بدون شک قیمت فوق‌العاده مقرون‌به‌صرفه آن است. شما واقعاً با هزینه‌ای کمتر از هزینه‌‌ی این تلفن همراه نمی‌توانید یک گوشی هوشمند خریداری کنید. این حداقل قیمتی است که می‌توانید برای خرید یک گوشی هوشمند نو بپردازید.

عمر باتری برای شما مهم است

عمر باتری در موتورولا موتو G10 بسته به نحوه استفاده از آن می‌تواند تا دو روز طول بکشد و این برای یک تلفن هوشمند غیر معمول است. باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری این گوشی هوشمند یکی از مواردی است که می‌توانید در حین استفاده ، به آن اعتماد کنید.

به دنبال رابط کاربری ساده هستید

ما رابط کاربری اندروید خام را به رابط‌های کاربری شرکت‌های دیگر ترجیح می‌دهیم. خوشبختانه ، این گوشی هوشمند با سیستم‌عامل اندروید ۱۱ نیز عرضه می‌شود.

خرید این گوشی هوشمند مناسب شما نیست اگر…

به دنبال قدرت پردازشی بالا و پشتیبانی از شبکه ۵ جی هستید

موتورولا موتو G10 از شبکه ۵ جی پشتیبانی نمی‌کند و مشخصات داخلی آن نیز باعث می‌شود تا در حین استفاده ، با لگ‌های متعدد مواجه شوید. بهتر است در هنگام خرید این گوشی هوشمند ، این نکته را مد نظر قرار دهید.

عملکرد دوربین برای شما مهم است

دوربین موتورولا موتو G10 می‌تواند عکس‌های خوبی برای شما به ارمغان بیاورد ، اما اگر قصد دارید تا تصاویری کاملاً حرفه‌ای را ثبت کنید ، بهتر است یک گوشی هوشمند گران‌قیمت‌تر را خریداری کنید.

روشنایی زیاد صفحه‌نمایش از اولویت‌های شماست

نمایشگر موتورولا موتو G10 یکی دیگر از مواردی است که در هنگام خرید ، باید آن را مد نظر قرار دهید. این صفحه‌نمایش دارای وضوح پایین ۷۲۰ پی ، روشنایی کم و نرخ تازه‌سازی تنها ۶۰ هرتز است.

نقاط قوت:

  • بسیار مقرون به صرفه
  • ماندگاری مناسب باتری
  • اندروید ۱۱

نقاط ضعف:

  • عملکرد پردازشی ضعیف
  • نمایشگر با وضوح پایین
  • عدم پشتیبانی از شبکه ۵ جی

اینستاگرام تکفارستلگرام تکفارس

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید