ماسک به خبر جاسوسی تسلا در چین واکنش نشان داد - تکفارس 
ماسک به خبر جاسوسی تسلا در چین واکنش نشان داد - تکفارس 

ماسک به خبر جاسوسی تسلا در چین واکنش نشان داد

مهدی ملکی
۲ فروردین ۱۴۰۰ - 13:16
ایلان ماسک

ایلان ماسک، مدیر عامل اجرایی تسلا طبق اعلام رویترز به تازگی اعلام کرده است که اگر از خودروهای این شرکت برای جاسوسی در چین استفاده می‌شد، تاکنون شاهد تعطیل شدن آن بودیم. ما زمانی شاهد این اظهار نظر بودیم که گزارشی مبنی بر منع کارکنان رسمی و دولتی چین جهت استفاده از خودروهای تسلا به دلایل امنیتی منتشر شد.

متن دقیق اظهار نظر او به صورت زیر است:

اگر تسلا از خودروهایش برای جاسوسی در چین یا هر جای دیگری استفاده می‌کرد، تعطیل می‌شد.

روز جمعه هفته گذشته، دولت چین اعلام کرد افراد وابسته به حکومت و مشاغل حساس، نباید از خودروهای تسلا استفاده کنند. گویا دولت چین دوربین‌های خارجی موجود در بدنه این خودروها را یک تهدید جدی برای کشور خود به شمار می‌آورد. طبق ادعای منابع غیررسمی، دولت چین تصور می‌کند که تصاویر این دوربین‌ها می‌تواند پس از ثبت به ایالات متحده فرستاده شود.

چین یکی از بزرگ‌ترین بازارهای تسلا و خودروهای الکترونیکی آن است. براساس گزارش رویترز، تسلا در سال میلادی گذشته حدود ۱۴۷۴۴۵ خودرو در چین به فروش رسانده است. این مقدار تقریباً برابر با ۳۰ درصد از مجموع فروش سالانه این شرکت محسوب می‌شود.

طبق گزارش بلومبرگ، تسلا تاکنون در برابر دولت ایالات متحده و چین، رفتار متفاوتی داشته است.

برای مثال ماه گذشته تسلا به دلیل نسبت دادن مشکل به وجود آمده در یکی از خودروهای مشتریان به تاسیسات برق چین، با انتشار یک بیانیه از مقامات مربوطه عذرخواهی کرد:

ما عمیقاً از سو تفاهم پیش‌آمده متاسف هستیم و به همین دلیل می‌خواهیم از موسسه برق نانچنگ عذرخواهی کنیم.

از طرف دیگر ماسک مدتی پیش در رابطه با محدودیت‌های موجود در رابطه با فعالیت مشاغل که کارخانه‌های تسلا را نیز شامل می‌شد، با اداره‌کنندگان کالیفرنیا به مشکل خورد. با این حال این محدودیت‌ها بی‌دلیل نبود.

به گزارش واشینگتن پست، پس از این‌که مرکز تولید خودروهای تسلا در دسامبر ۲۰۲۰ در فری‌مانت کالیفرنیا به‌طور موقت بازگشایی شد، ۴۵۰ کارمند این شرکت به ویروس کرونا مبتلا شدند. منبع اصلی واشینگتن پست در این گزارش وب‌سایت رسمی پلین‌سایت (PlainSite) بود که داده‌های خود را طی ماه‌های مه تا دسامبر ۲۰۲۰ جمع‌آوری کرده بود. شما می‌توانید اطلاعات بیشتر را از این لینک دنبال کنید.

تسلا مدل اس 2021

افزون بر این، به تازگی جدیدترین خودروی این شرکت با نام «تسلا مدل S» به بازار عرضه شده است. شرکت تسلا در سال‌های اخیر به شدت محبوب ظاهر شده است و با ابداعات خالق خود یعنی ایلان ماسک، در حال فتح قله‌های جدیدی است. چه به سیاست‌ها و طرح‌های این برند باارزش علاقه‌مند باشید و یا چه از آن بیزار باشید، قادر به نادیده گرفتن تاثیرش نخواهید بود.

کانال یوتیوب Unbox Therapy به تازگی به یک نسخه از خودروی مذکور دست یافته که به بررسی دقیق آن می‌پردازد. شما کاربران تکفارس می‌توانید این بررسی هیجان‌انگیز را با زیرنویس اختصاصی ما در این لینک تماشا کنید. نظر شما در این‌باره چیست؟ آیا ایلان ماسک و تسلا بیش از ایالات متحده، به فکر گسترش کسب‌وکار خود در چین هستند؟ خودروهای این شرکت را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.