ویدیو راهنمای انتقال اطلاعات به گوشی های پیکسل - تکفارس 
ویدیو راهنمای انتقال اطلاعات به گوشی های پیکسل - تکفارس 
ویدیو راهنمای انتقال اطلاعات به گوشی های پیکسل - تکفارس 

ویدیو راهنمای انتقال اطلاعات به گوشی های پیکسل

مهدی ملکی
۲ فروردین ۱۴۰۰ - 12:42
پیکسل گوگل

گوگل به تازگی ویدیوی جدیدی منتشر کرده است که نحوه انتقال اطلاعات از گوشی قدیمی به سری گوشی‌های هوشمند این شرکت موسوم به پیکسل را نشان می‌دهد. ویدیو مذکور ۴ دقیقه و ۳۷ ثانیه است و با استعاره‌هایی جذاب، مشکلات کاربران در این فرایند را نشان داده و در رابطه با حل آن‌ها اقدام می‌کند.

یکی از مشکلات هنگام تعویض گوشی هوشمند، نصب اپلیکیشن‌ها روی دستگاه جدید و در این‌جا، پیکسل است. ظاهراً به سرانجام رساندن این موضوع به سادگی و در یک لحظه از طریق «فروشگاه گوگل» ممکن است.

گوینده موجود در این ویدیو با مطرح کردن یک سوال، پاسخ جالبی نیز در آستین دارد. «اگر انتقال اطلاعات و نصب اپلیکیشن‌ها به این سادگی است که می‌گویید، پس چرا این ویدیو این قدر طولانی است؟»

او سپس پاسخ می‌دهد «اگرچه به زمان و مهارت کمی برای انجام این روند در گوشی پیکسل جدید شما وجود دارد اما به خاطر سپردن مراحل آن کمی زمان خواهد برد».

گوینده ویدیو مراحل لازمه را در پس‌زمینه‌ای که در آن یک آبشار زیبا جاری است، توضیح می‌دهد. در حالت معمول، این پس‌زمینه باید فشار خون شما را کاهش داده و نقش به‌سزایی در آرامش خاطرتان بازی کند.

حال مراحل چیست؟ ابتدا باید در یک اتاق ساکت و آرام نشسته و حواس خود را متمرکز کنید. سپس سیم‌کارت قدیمی خود را به دستگاه پیکسل جدیدتان منتقل می‌کنید. برخی از موارد فرعی نیز در ویدیو مذکور توضیح داده می‌شوند که گوینده در تک تک آن‌ها سعی بر انتقال آرامش و طنز خاصی دارد.

سپس کابل موجود در جعبه را به پیکسل جدید و گوشی قدیمی خود متصل می‌کنید. پس از آن با دنبال کردن دستورات روی صفحه گوشی پیکسل، می‌توانید با فعال کردن یک گزینه، همه چیز را به هوش مصنوعی دستگاه بسپارید.

همان‌طوری که گوینده اشاره می‌کند، این فرایند تمام داده‌های شما از جمله اپلیکیشن‌ها و سلفی‌هایتان را از گوشی قدیمی به گوشی جدید پیکسل منتقل می‌کند. طبق ادعای گوگل ماهیت داده شما و حتی گوشی قدیمی‌تان (اندروید یا آی او اس) هیچ تاثیری در این فرایند ندارند و پس از مدت کوتاهی می‌تواند تمام آن‌ها را روی گوشی جدید پیکسل خود مشاهده کنید.

راوی ویدیو پیشنهاد می‌کند که هنگام انجام این فرایند، چشم‌تان را بسته و یک نفس عمیق بکشید.

گوگل موارد دیگری را هم در این رابطه در نظر داشته است. برای مثال آیا صفحه انجام فرایند متوقف شده است؟ یا آیا کاربر باید در رابطه با عدم نصب برخی از اپلیکیشن‌های شخص ثالث نگران باشد. در حقیقت خیر. اگرچه عدم انتقال برخی از اپلیکیشن‌های غیرسازگار ممکن است رخ دهد اما راوی درخواست می‌کند که به این فرایند باور داشته باشیم. پیکسل برای انجام این کار طراحی شده است و این کار را به خوبی انجام خواهد داد.

گوگل سال گذشته چندین گوشی هوشمند از خانواده پیکسل از جمله پیکسل ۴a، پیکسل ۴a 5G و پیکسل ۵ عرضه کرد. اگر در نظر دارید که گوشی‌های مذکور را خریداری کنید، شاید ویدیو این خبر یکی از بهترین راهنماهای شما باشد. افزون بر این که این ویدیو می‌تواند تا حدودی برای تمام اشخاصی که قصد مهاجرت از آی او اس به اندروید را دارند مفید باشد، اما برای انجام فرایند عکس این روند، نیاز به انجام مراحل دیگری است. اپلیکیشن Move to iOS در این زمینه می‌تواند کمک بسیاری به شما بکند.

دومین به‌روزرسانی نرم‌افزاری سال ۲۰۲۱ میلادی برای گوشی‌های هوشمند پیکسل ۳، پیکسل ۳a، پیکسل ۴، پیکسل ۴a، پیکسل ۴a 5G و پیکسل ۵ مدتی پیش برای کاربران این دستگاه‌ها منتشر شد.

طبق اعلام گوگل تا کنون حدود ۲۱ الی ۲۳ مشکل سیستم عامل این دستگاه‌ها طی به‌روزرسانی فوریه رفع شده است. این مشکلات که در دسته‌هایی از ریسک بالا تا خطرناک قرار می‌گیرند، به فریم ورک‌های رسانه تا حمله‌های از راه دور احتمالی مربوط بوده‌اند.

گوگل پیکسل

گوگل پیش‌تر هنگام انتشار وصله امنیتی قبلی اندروید اشاره کرده بود که «هیچ‌گونه مشکل ایمنی خطرناکی که روی سیستم عامل اندروید اثر بگذارد و به صورت عمومی شناخته شده باشد، وجود ندارد». افزون بر این از سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۱۸ میلادی تاکنون، عرضه این به‌روزرسانی‌های ایمنی سالانه حدود ۸۴ درصد افزایش داشته است.

گوگل مدتی پیش در به‌روزرسانی ماه ژانویه گوشی‌های هوشمند خود، افزون بر رفع مشکلات فنی و باگ‌ها، قابلیت‌های جدیدی را هم معرفی کرد. ابتدا نگاهی به رفع مشکلات متداول داشته باشیم؛ تمام مدل‌های پیکسل واجد شرایط شامل پیکسل ۳/ ۳ XL، پیکسل ۳a/3a XL، پیکسل ۴/۴ XL، پیکسل ۴/۴a 5G و پیکسل ۵ پس از به‌روزرسانی یاد شده، دیگر مشکلات متداول پیش رو را ندارند.

اولین مشکل مربوط به راه‌اندازی دوباره و فوری یک اپلیکیشن بدون دلیل است و مشکل بعدی از تماس روی برخی از شبکه‌های MVNO جلوگیری می‌کند. افزون بر این، تمام این دستگاه‌ها بهبودهای مورد نیاز در پاسخ به چرخش خودکار حین شرایط مختلف گوشی را دریافت کرده‌اند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید