جزئیات فناوری ردیابی چشم هدست واقعیت ترکیبی اپل منتشر شد - تکفارس 
جزئیات فناوری ردیابی چشم هدست واقعیت ترکیبی اپل منتشر شد - تکفارس 

جزئیات فناوری ردیابی چشم هدست واقعیت ترکیبی اپل منتشر شد

مهدی حلوائی
۱ فروردین ۱۴۰۰ - 17:40
هدست واقعیت ترکیبی اپل

اخیراً شایعاتی بسیاری در مورد هدست واقعیت ترکیبی اپل به گوش می‌رسد و حالا برخی از جزییات این هدست به بیرون درز پیدا کرده است.

آقای مینگ چی کو، تحلیل‌گر مشهور محصولات اپل از وجود فناوری ردیابی چشم در هدست واقیعت ترکیبی شرکت اپل خبر داد. به گفته‌ی او، این فناوری به کاربران اجازه‌ی کنترل هدست بدون نیاز به استفاده از دستان خود را خواهد داد و  به احتمال زیاد، احراز هویت بایومتریک را نیز به همراه خواهد داشت.

آقای کو در این خصوص گفت:

سیستم ردیابی چشم اپل شامل یک فرستنده و یک گیرنده می‌شود. فرستنده، یک یا چند طول موج نور نامرئی را ارسال کرده و گیرنده، تغییر نور نامرئی پس از بازتاب از سطح چشم را دریافت می‌کند و براساس این تغییر، حرکت چشم را شناسایی می‌کند.

آقای کو بر این باور است که فناوری ردیابی چشم اپل در آینده جایگزین کنترلرهای دستی می‌شود. همچنین استفاده از این محصول در مقایسه با دستگاه‌های دیگر، آسان‌تر بوده و باعث افزایش فرایند پردازش خواهد شد.

عینک هوشمند اپل

خبر علاقه‌ی‌ اپل به فناوری ردیابی چشم، از سال ۲۰۱۷ به گوش ‌می‌رسد. شایعات مبنی بر استفاده  اپل از این فناوری، اخیراً و پس از انتشار گزارشی در ماه فوریه، قوت گفت.

در حال حاضر به‌نظر می‌رسد که شرکت اپل، دو گجت پوشیدنی را به بازار عرضه خواهد کرد. اولین دستگاه، هدستی است که فناوری واقعیت مجازی را با واقعیت افزوده ترکیب کرده و فناوری واقعیت ترکیبی را به‌وجود خواهد آورد (مایکروسافت از اصطلاح مشابهی در هولولنز استفاده کرده  است).

به احتمال زیاد، این هدست شبیه دستگاه‌های واقعیت مجازی موجود در بازار مانند آکیولس ریفت (Occulus Rift) و اچ تی سی وایو (HTC Vive) بوده، اما تجربه‌ی واقعیت مجازی را با واقعیت افزوده ترکیب خواهد کرد.

عینک‌ هوشمند اپل، محصول دیگر این شرکت خواهد بود. انتظار می‌رود که این عینک‌، عملکردی مشابه با عینک هوشمند گوگل داشته و  پس از عرضه‌ی هدست واقعیت ترکیبی، به بازار بیاید. ممکن است که شرکت اپل از فناوری ردیابی چشم در این عینک نیز استفاده کند.

منبع: Techradar

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید