معرفی ریلمی جی تی نئو در ۱۱ فروردین - تکفارس 
معرفی ریلمی جی تی نئو در ۱۱ فروردین - تکفارس 

معرفی ریلمی جی تی نئو در ۱۱ فروردین

حامد شهرزاد
۲۹ اسفند ۱۳۹۹ - 15:16
ریلمی

ریلمی اوایل این ماه جی تی ۵ جی مجهز به اسنپدراگون ۸۸۸ را به بازار عرضه کرد و بیان کرد که جی تی نئو را با تراشه دیمنسیتی ۱۲۰۰ به بازار عرضه خواهد کرد. اگرچه این شرکت مشخصات فنی جی تی نئو را به صورت جزئی منتشر نکرده است، اما امروز تأیید کرد که جی تی نئو در ساعت ۲:۳۰ بعد از ظهر (۶:۳۰ صبح یو تی سی) در تاریخ چهارشنبه ۱۱ فروردین یعنی ۳۱ مارس در پکن چین رونمایی می‌شود.

یک گوشی هوشمند ریلمی با کد آر‌ام ایکس ۳۱۱۶ (گمان می‌رود جی تی نئو باشد) در وب سایت تی‌ای ان ان‌ای پیدا شد که مجهز به صفحه نمایش منحنی ۶. ۵۵ اینچ، اندروید ۱۱ و باتری دوگانه ۴۴۰۰ میلی آمپر ساعتی است. در حالی که ریلمی جی تی به پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸ مجهز است، این عضو دیگر خانواده جی تی به یک پردازنده مدیاتک دیمنسیتی ۱۲۰۰ مجهز خواهد بود.

در پنل پشتی این گوشی کلمات پررنگ جرات پرش و یک ماژول دوربین مستطیل شکل وجود دارد که می‌تواند سه دوربین و فلاش ال ای دی را در خود جای دهد.

دیمنسیتی ۱۲۰۰ جدیدترین تراشه شرکت مدیاتک است که در ریلمی جی تی نئو استفاده خواهد شد

ریلمی جی تی نئو

دیمنسیتی ۱۲۰۰ که پیش‌تر در ماه ژانویه به صورت رسمی رونمایی شد، پردازنده پرچم‌دار شرکت مدیاتک است. این پردازنده براساس معماری ۶ نانومتری توسعه داده شده و حای ۸ هسته از جمله یک هسته ۳ گیگاهرتزی کورتکس ای ۷۸، سه هسته ۲.۶ گیگاهرتزی کورتکس ای ۷۸ و نهایتاً چهار هسته ۲ گیگاهرتزی کورتکس ای ۵۵ است. این پیکربندی دیمنسیتی ۱۲۰۰ را حدود ۲۲ درصد از لحاظ کارایی، بالاتری از نسخه پیشین این سری یعنی دیمنسیتی ۱۰۰۰ پلاس قرار می‌دهد.

از سوی دیگر به نظر می‌رسد که کارت گرافیک سازگار با این پردازنده مالی  جی ۷۷ام سی ۹ باشد که پیش‌تر درون دیمنسیتی ۱۰۰۰ پلاس استفاده شده بود. این پردازنده حداکثر از نرخ تازه‌سازی ۱۶۸ هرتز و مجموعاً دوربین‌هایی تا حدود ۲۰۰ مگاپیکسل پشتیبانی می‌کند.

در جایگاه مقایسه، پردازنده پیشین از هسته قدیمی‌تر ای ۷۷ استفاده می‌کند که فرکانس آن به ۲٫۶ گیگاهرتز می‌رسد. این اعداد دقیقاً با برآوردهای رسمی ای آر ام مطابقت دارند؛ یک هسته ای ۷۸ با فرکانس ۳٫۰ گیگاهرتزی، سریع‌تر از یک هسته ای ۷۷ با فرکانس ۲٫۶ گیگاهرتزی است. البته این موضوع برای عملکرد تک رشته‌ای صدق می‌کند، زیرا فقط یک هسته در هر تراشه به این فرکانس‌ها می‌رسد. عملکرد کلی پردازنده مرکزی ۲۲ درصد و بهره‌وری انرژی (مصرف بهینه باتری) نیز ۲۵ درصد نسبت به نسل‌های پیشین افزایش یافته است.

تراشه دیمنسیتی ۱۱۰۰، هسته اصلی شبیه به این ندارد. هر چهار هسته کورتکس ای ۷۸ روی فرکانس ۲٫۶ گیگاهرتز قرار دارند. با این حال، حتی بدون سرعت کلاک بالاتر، تراشه ۱۱۰۰ از نظر معماری، مزیت قابل توجهی دارد که باعث می‌شود در عملکرد تک و چند هسته‌ای نسبت به چیپست دیمنسیتی ۱۰۰۰ پلاس عملکرد بهتری داشته باشد.

ریلمی جی تی نئو

ریلمی جی تی نئو از شبکه های ۵ جی پشتیبانی خواهد کرد و اطلاعات بیشتر در مورد آن ممکن است ظرف چند روز پس از اعلام رسمی منتشر شود.

منبع: GSMArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید