اینستاگرام ارسال پیام به نوجوانان از سوی بزرگسالان «مشکوک» را ممنوع می سازد - تکفارس 
اینستاگرام ارسال پیام به نوجوانان از سوی بزرگسالان «مشکوک» را ممنوع می سازد - تکفارس 

اینستاگرام ارسال پیام به نوجوانان از سوی بزرگسالان «مشکوک» را ممنوع می سازد

محمدحسین فرقانی
۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - 17:59
اینستاگرام

اینستاگرام به‌زودی قوانین جدیدی را مبنی بر عدم برقراری ارتباط بین نوجوانان و بزرگسالان غریبه اجرا می‌کند. هدف از معرفی این قوانین، امن‌سازی این پلتفرم برای کاربران کم سن و سال است. طی این قانون، افراد بزرگسالی که توسط نوجوان موردنظر دنبال نمی‌شوند، قادر به ارسال مستقیم پیام به آن‌ها نخواهند بود. در عوض، بخش جدیدی تحت عنوان safety prompts در بین پیام‌های خصوصی کاربر اضافه خواهد شد و افرادی که اقدام به «ارسال پیام‌های مشکوک» کنند، در این بخش قرار می‌گیرند.

پس از آن نیز کاربر نوجوان قادر خواهد بود بزرگسالان غریبه‌ای که قصد برقراری ارتباط با وی دارند را بلاک و ریپورت کند. اینستاگرام هم‌چنین به نوجوانان هشداری مبنی بر «عدم به‌اشتراک‌گذاری هر گونه عکس، ویدیو یا اطلاعات» با افراد غریبه را در بالای گفت و گو موردنظر نمایش می‌دهد.

(متن انگلیسی هشدار: be careful sharing photos, videos, or information with someone you don’t know)

اینستاگرام

اینستاگرام می‌گوید این قابلیت به‌زودی در برخی کشورها اجرا خواهد شد (هنوز اعلام نشده چه کشورهایی) و پس از «مدتی کوتاه» در سراسر جهان معرفی می‌شود.

این شرکت هم‌چنین قصد دارد «هوش مصنوعی جدیدی» برای تشخیص سن کاربر حین ثبت‌نام در این پلتفرم طراحی و معرفی کند. گفته می‌شود هدف از این کار، تشخیص راحت‌تر بزرگسالانی است که قصد مزاحمت برای افراد کم سن و سال را دارند. هم‌چنین با این کار، استفاده از پلتفرم توسط کسانی که زیر ۱۳ سال دارند سخت‌تر خواهد شد (سن قانونی استفاده از اینستاگرام در حال حاضر سیزده سال است). این شرکت جزئیات بیشتری در رابطه با چگونگی پیشروی روند موردنظرش در مقابله با مشکلات این‌چنینی ارائه نکرد.

اینستاگرام

دیگر اقدام اینستاگرام برای جلوگیری از مزاحمت افراد مشکوک، پیشنهاد خصوصی (Private) نمودن صفحهٔ شخصی فرد است. اگر فرد نوجوان هم‌چنان تصمیم بگیرد صفحهٔ خود را عمومی (Public) نگه دارد، اینستاگرام از این پس «پیام‌هایی مبنی بر مزایای استفاده از حساب کاربری خصوصی» را برای فرد نمایان می‌کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید