قابلیت مفید جدیدی در پیش نمایش اندروید ۱۲ معرفی شد - تکفارس 
قابلیت مفید جدیدی در پیش نمایش اندروید ۱۲ معرفی شد - تکفارس 

قابلیت مفید جدیدی در پیش نمایش اندروید ۱۲ معرفی شد

محمدحسین فرقانی
۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - 17:16
اندروید ۱۲

توسعه‌دهندگان اندرویدی اخیراً متوجه معرفی ویژگی جدیدی در پیش‌نمایش جدید Android 12 Developer Preview 2 شده‌اند. در این ویژگی جدید، به کاربران این اجازه داده می‌شود تا با کشیدن انگشت‌شان در هر جای صفحه به سمت پایین، به نوار نوتیفیکیشن‌ها دسترسی پیدا کنند.

البته لازم است ذکر شود برای فعالسازی این قابلیت، گزینه Swipe for notifications در منوی Gestures در تنظیمات گوشی باید روشن باشد.

برای این کار، باید به بخش تنظیمات (Settings) > سیستم (System) > جِسچرز (Gestures) بروید و این گزینه را فعال کنید.

اندروید ۱۲

پیام راهنمای نمایش‌داده‌شده برای فعال‌سازی این ویژگی جدید باید چنین شکلی داشته باشد: swipe down on the bottom edge of the screen to show your notifications (بدین معنی که برای نمایش نوتیفیکیشن‌ها، دستتان را به سمت پایین صفحه‌نمایش گوشی‌تان بکشید).

این ویژگی جدید تاکنون روی گوشی پیکسل ۵ آزمایش شده و به‌درستی کار می‌کند. با این حال، اگرچه تنظیمات این ویژگی جدید روی پیکسل ۴a (۵جی) نمایش داده می‌شود، گزینهٔ فعال‌سازی یا غیرفعال‌سازی این قابلیت روی آن یافت نمی‌شود. روی پیکسل ۴ نیز هنوز هیچ تغییر خاصی دیده نشده و به‌نظر می‌رسد برای معرفی این ویژگی روی این مدل باید کمی بیشتر صبر نمود. این موضوع خیلی تعجب‌آور نیست؛ چراکه داریم دربارهٔ قابلیتی صحبت می‌کنیم که هنوز به‌طور رسمی برای گوشی‌های اندرویدی و در کل برای به‌روزرسانی جدید اندروید ۱۲ معرفی نشده.

در گیف بالا که از سوی رسانهٔ اندروید پلیس (AndroidPolice) منتشر شده، می‌توانید این قابلیت کاربردی جدید را مشاهده کنید. هم‌چنین لازم است ذکر شود این ویژگی جدید با قابلیت جدید one-handed mode که در نسخهٔ جدید Android 12 DP 2 منتشر شد، در تضاد است. این بدین معنا است که هر دو قابلیت نمی‌توانند به‌صورت هم‌زمان فعال باشند.

از این رو، کاربران تنها می‌توانند از یکی از این دو قابلیت حین استفاده از دستگاه خود بهره ببرند. نسخهٔ نهایی اندروید ۱۲ تا سپتامبر ۲۰۲۱ منتشر خواهد شد. می‌توان گفت دربارهٔ تضاد این دو ویژگی خیلی جای نگرانی نیست؛ چراکه این مشکل به احتمال زیاد تا آن زمان حل خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید