انویدیا ناخواسته قابلیت استخراج رمزارز RTX 3060 را فعال کرد - تکفارس 
انویدیا ناخواسته قابلیت استخراج رمزارز RTX 3060 را فعال کرد - تکفارس 

انویدیا ناخواسته قابلیت استخراج رمزارز RTX 3060 را فعال کرد

مهدی حلوائی
۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - 19:46
انویدیا

شرکت انویدیا در ماه گذشته، مانور زیادی بر روی کاهش نرخ هش (Hash Rate) کارت گرافیک‌های سری RTX 3060 خود داده بود. قرار بود که این کارت گرافیک‌ توسط سیستم خاصی، مانع از استخراج رمزارزها شود، اما حالا شرکت انویدیا اعلام کرده است که با عرضه‌ی یک درایور، به‌طور ناخواسته این قابلیت را در کارت‌های RTX 3060 باز کرده است.

سخنگوی شرکت انویدیا در مصاحبه با وبسایت The Verge گفت:

درایوری که اخیراً عرضه شده، حاوی کدهایی بوده است که محدودیت نرخ هش در کارت گرافیک RTX 3060 را حذف می‌کند. این درایور در اسرع وقت از دسترس خارج شد.

کارت گرافیک RTX 3060

با وجود حذف این درایور از وبسایت انویدیا، بسیاری از افراد موفق شده‌اند تا به آن دسترسی داشته باشند. نسخه‌ی بتای درایور ۴۷۰٫۰۵ انویدیا به‌صورت خودکار، ویژگی عملکرد را برای کارت‌های RTX 3060 آزاد کرده و نرخ هش استخراج رمزارز آن را افزایش می‌دهد. لینک‌های دانلود این درایور در اینترنت پخش شده و انویدیا نمی‌تواند از استفاده‌ی آن توسط کاربران جلوگیری کند.

شرکت انویدیا سعی داشت تا با تضعیف قابلیت استخراج رمزارز کارت‌های RTX 3060، از هجوم استخراج‌کننده‌ها به سمت این محصول جلوگیری کند. انویدیا بر این باور بود که محدودیت‌های ایجادشده در کارت‌ گرافیک‌ مورد نظر، از استخراج رمزارزها پیشگیری خواهد کرد. آقای برایان دل ریتزو، مدیر ارتباطات شرکت انویدیا فبلاً در این خصوص اعلام کرده بود:

این فقط یک درایور نیست بلکه ترکیبی از درایور، سیلیکون کارت گرافیک و بایوس است که مانع از حذف محدودکننده‌ی نرخ هش می‌شود.

عرضه‌ی این درایور باعث شگفتی انویدیا شده است و در حال حاضر کاری از دست این شرکت برای رفع این مشکل، بر نخواهد آمد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید