تاریخ عرضه جهانی سری رد مجیک ۶ نوبیا مشخص شد - تکفارس 
تاریخ عرضه جهانی سری رد مجیک ۶ نوبیا مشخص شد - تکفارس 

تاریخ عرضه جهانی سری رد مجیک ۶ نوبیا مشخص شد

مهدی ملکی
۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - 17:26
تاریخ عرضه جهانی سری رد مجیک ۶ نوبیا مشخص شد - تکفارس 

سری گوشی‌های هوشمند نوبیا رد مجیک ۶ مدتی پیش در اوایل ماه جاری میلادی در کشور چین معرفی و عرضه شد. حال شرکت نوبیا به تازگی اعلام کرده است که در تاریخ ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ (۹ آوریل ۲۰۲۱ میلادی) این سری را به صورت جهانی عرضه خواهد کرد. در واقع هر دو مدل رد مجیک ۶ پایه و رد مجیک ۶ پرو در حالی در دسترس کاربران سراسر جهان قرار خواهند گرفت که تنها یک پیکربندی حافظه و رنگ در نظر گرفته شده است.

رد مجیک ۶ و برادر بزرگ‌تر آن از هر لحاظ سخت‌افزار قدرتمندی دارند و می‌توان این را به ماهیت آن‌ها، یعنی مصارف گیمینگ نسبت داد. این دو دستگاه به پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸ کوالکام، نمایشگر ۶.۸ اینچی امولد (AMOLED) و تریگرهای فیزیکی مخصوصی مجهز هستند. مدل پایه این سری با رم ۱۲ گیگابایت و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت و مدل پرو سری مذکور با رم ۱۶ گیگابایت و دو برابر حافظه داخلی مدل پایه، راهی بازار جهانی خواهند شد. از دیگر تفاوت‌های مدل پایه سری در مجیک ۶ با مدل پرو، می‌توان به درب پشتی اشاره کرد. درب پشتی مدل پایه از جنس شیشه است اما درب پشتی رد مجیک ۶ پرو از جنس آلومینیوم است.

برترین ویژگی این گوشی بدون شک صفحه نمایش آن است که از رزولوشن فول اچ دی بهره برده و نرخ تازه‌سازی ۱۶۵ هرتز را به ارمغان می‌آورد. زمانی که گوشی محتوای پویایی را اجرا نکند، نرخ تازه‌سازی به ۳۰ هرتز کاهش می‌یابد. اما با اجرای اپلیکیشن‌ها و بازی‌های پشتیبانی‌شده، این نرخ در کسرری از ثانیه به ۱۶۵ هرتز ارتقا می‌یابد. همچنین پنل این گوشی از نرخ نمونه‌برداری ۳۶۰ هرتز (مولتی تاچ) و ۵۰۰ هرتز (تاچ تک انگشتی) پشتیبانی می‌کند. عمق رنگ ۱۰ بیت و حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر از دیگر ویژگی‌های گوشی رد مجیک ۶ است.

رد مجیک ۶ پرو

نسخه پایه به فناوری شارژ سریع ۶۵ وات مجهز است و از سوی دیگر طبق اعدای نوبیا، نسخه پرو حتی از نرخ شارژ ۱۲۰ وات نیز پشتیبانی می‌کند؛ نرخ که سبب می‌شود رد مجیک ۶ پرو تنها در حدود ۱۷ دقیقه از ۰ تا ۱۰۰ شارژ شود. به لطف یک وبلاگ‌نویس چینی موسوم به Zhong Wenze و ویدیویی که مدتی پیش منتشر کرد، ما می‌توانیم صحت ادعای شرکت نوبیا را در دنیای واقعی بررسی کنیم. شما می‌توانید با مراجعه به این صفحه، ویدیو مذکور را مشاهده کنید.

همان‌طور که ذکر شد، کاربران نهایتاً در ۲۰ فروردین می‌توانند سفارش خود را ثبت و فرایند پیش‌خرید را انجام دهند. فروش واقعی یک هفته بعد در تاریخ ۲۶ فروردین آغاز خواهد شد. نوبیا رد مجیک ۶ با رنگ مشکی با قیمت ۵۹۹ دلار، ۵۹۹ یورو و ۵۰۹ پوند و نوبیا رد مجیک ۶ پرو با رنگ سفید با قیمت ۶۹۹ دلار، ۶۹۹ یورو و ۵۹۹ پوند به بازار جهانی عرضه خواهد شد. نسخه‌ی ترنسپرنت ادیشن گوشی رد مجیک ۶ پرو به با حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت و رم ۱۶ گیگابایت، به قیمت ۵٫۵۹۹ یوان (۸۶۵ دلار) و نسخه‌ی ۱۸/۵۱۲ گیگابایتی آن به قیمت ۶٫۵۹۹ یوان (۱٫۰۲۰ دلار) در چین به فروش می‌رسد که گویا فعلاً از آن خبری نخواهد بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید