اکسپریا پرو بزرگترین اتاق خنک‌ سازی در بین گوشی‌ها را دارد - تکفارس 
اکسپریا پرو بزرگترین اتاق خنک‌ سازی در بین گوشی‌ها را دارد - تکفارس 

اکسپریا پرو بزرگترین اتاق خنک‌ سازی در بین گوشی‌ها را دارد

مهدی حلوائی
۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - 19:31
سونی اکسپریا پرو

هر بار که گوشی‌ گیمینگ جدیدی معرفی می‌شود، بخش خنک‌سازی آن بیشترین توجه را به سمت خود جلب می‌کند. حالا گوشی سونی اکسپریا پرو که جزو گوشی‌های گیمینگ محسوب نمی‌شود، موفق شده تا بزرگترین اتاق خنک‌سازی را درون خود جای بدهد.

برخلاف گوشی اکسپریا ۱ II که در طراحی آن از فلز و شیشه استفاده شده بود، سونی در اکسپریا پرو از قاب و بدنه‌ی پلاستیکی بهره برده است. این کار باعث افزایش مقاومت گوشی شده (بدنه‌ی پلاستیکی این گوشی به راحتی شیشه آسیب نمی‌بیند) اما خنک‌سازی آن نیز کمی پیچیده‌تر شده است.

سونی اکسپریا پرو

صفحه‌های گرافیتی داخل گوشی، گرمای تولیدشده را از قطعات به صفحه‌‌ی فلزی انتقال داده و این صفحه گرما را به بیرون هدایت می‌کند. این صفحه‌ها وظیفه‌ی خنک‌سازی آنتن‌های ۵G گوشی را نیز به عهده دارند.

صفحه‌ی فلزی ذکرشده گرما را به اتاق خنک‌سازی بزرگ گوشی انتقال می‌دهد و گرما از این بخش به بیرون فرستاده می‌شود. این اتاق خنک‌سازی به اندازه‌ی خود گوشی، بلند و عریض است.

به دلیل تاخیر در عرضه‌ی اکسپریا پرو، احتمال می‌رود که این گوشی از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۶۵ استفاده کند. طراحان گوشی‌های گیمینگ می‌توانند اطلاعات مفید بسیاری را از نحوه‌ی خنک‌سازی این گوشی به‌دست بیاورند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.