گزارش: پرچم‌دار مبتنی بر اسنپدراگون ۸۸۸ آنر در جولای معرفی خواهد شد - تکفارس 
گزارش: پرچم‌دار مبتنی بر اسنپدراگون ۸۸۸ آنر در جولای معرفی خواهد شد - تکفارس 

گزارش: پرچم‌دار مبتنی بر اسنپدراگون ۸۸۸ آنر در جولای معرفی خواهد شد

مهدی ملکی
۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - 10:08
گزارش: پرچم‌دار مبتنی بر اسنپدراگون ۸۸۸ آنر در جولای معرفی خواهد شد - تکفارس 

مدتی است که فرایند مستقل شدن آنر از هوآوی تکمیل شده است؛ بنابراین ما اکنون می‌توانیم روی محصولات اصیلی تمرکز کنیم که به طور تمام و کمال توسط خود این شرکت توسعه و عرضه می‌شوند. در این بین، عرضه پرچم‌دار مبتنی بر اسنپدراگون ۸۸۸ یکی از اتفاقات مهمی تلقی می‌شود که آنر به دنبال نهایی کردن آن است. طبق گزارش منابع چینی، گوشی هوشمند جدید این شرکت که مبتنی بر اسنپدراگون ۸۸۸ است، در ماه جولای و تحت سری مجیک عرضه رونمایی خواهد شد.

البته گوشی مذکور،‌ اولین تلاش آنر در سال جدید میلادی نیست. این شرکت پیش‌تر در اوایل ماه ژانویه، سری V40/View 40 را هم معرفی کرد که مشخصاً تحت نظارت هوآوی، شرکت مادر پیشین آنر توسعه یافته بودند. سری یاد شده با پردازنده دایمنسیتی ۱۰۰۰+ راهی بازار شد که از هر جهت، سریع‌ترین تراشه بازار نیست و می‌توان به آسانی از آن هم فراتر رفت.

با این حال، چرا آنر گوشی‌های جدید خود را سریع‌تر معرفی نمی‌کند؟ در واقع افشاگران این صنعت ادعا می‌کنند که دو دلیل عمده در این رابطه وجود دارد که آنر را از عرضه زودهنگام محصولات خود منع می‌کند. اول این که ظاهراً هنوز هم مشکلاتی در رابطه با معماری گوشی‌های هوشمند جدید این شرکت و تلفیق سخت‌افزار با پردازنده‌های کوالکام وجود دارد. از سوی دیگر، هنوز هم پردازنده‌های اسنپدراگون ۸۸۸ کافی برای تمام متقاضیان مهیا نشده است و شرکت کوالکام یعنی سازنده این پردازنده‌ها، نمی‌تواند به همه نیاز موجود پاسخ دهد.

پردازنده گوشی جدید آنر

چرا آنر به دنبال پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸ است؟

برخی از ویژگی‌های این پردازنده شامل موارد زیر است:

  • مودم داخلی ۵G (عمر باتری بیشتر)
  • مودم ۵ نانومتری کوالکام X60
  • نسل ششم هوش مصنوعی روی پردازنده ۶ هسته‌ای
  • دارای سریع‌ترین پردازنده گرافیکی آدرنو
  • ۳۵ درصد پردازش سریع‌تر تصاویر (۱۲۰ تصویر بر ثانیه با رزولوشن ۱۲ مگاپیکسل)

می‌توان بیان کرد که این نوع ساختار نسبت به پردازنده A14 بایونیک اپل و سامسونگ اگزینوس ۲۱۰۰ برتری دارد. این بدان معنی است که وجود چنین مودم (X60) 5 نانومتری، چیزی است که آیفون ۱۲ از وجود آن محروم است و همین قضیه باعث می‌شود که مصرف باتری گوشی‌های آیفون به مراتب بیشتر باشد. وجود چنین مودمی در اسنپدراگون ۸۸۸ باعث خواهد شد که مصرف انرژی مانند پردازنده‌های سری ۷ کوالکام باشد اما قدرتی باورنکردنی در پردازش و ارتباطات داشته باشد. شما می‌توانید اخبار بیشتر در این‌باره را از این لینک و نتایج بنچمارک را از این لینک مشاهده کنید.

در حقیقت آنر با توجه به سفارش دیرهنگام خود برای ساخت چنین پردازنده‌هایی، احتمالاً ضربه بیشتری از این کمبود پردازنده می‌خورد. بنابراین این شرکت چینی تازه‌نفس (با توجه به جدا شدن از هوآوی) تصمیم گرفته است که شرایط را بپذیرد و برای تامین تراشه‌های بیشتر، تا نیمه دوم سال جاری میلادی منتظر بماند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید