اچ تی سی وایلد فایر ای ۳ معرفی شد - تکفارس 
اچ تی سی وایلد فایر ای ۳ معرفی شد - تکفارس 

اچ تی سی وایلد فایر ای ۳ معرفی شد

حامد شهرزاد
۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - 19:29
htc wildfire

شاید تصور کنید که شرکت اچ تی سی برای همیشه از بازار گوشی‌های هوشمند خداحافظی کرده باشد، ولی باید توجه داشته باشید که با وجود اینکه تولیدات تلفن همراه این شرکت با کاهش شدید مواجه شده است، اما همچنان گوشی‌های هوشمندی از این شرکت منتشر می‌شود. این برند همچنان گاه به گاه مدل‌های جدیدی را روانه بازار می‌کند و آخرین مدل معرفی شده توسط این شرکت، اچ تی سی وایلد فایر ای ۳ (HTC Wildfire E3) است.

وایلد فایر ای ۳ اچ تی سی از طراحی جدید و تراشه‌ شرکت مدیاتک بهره می‌برد

اچ تی سی وایلد فایر ای ۳ نشان دهنده جدیدترین تلفن هوشمند ارزان قیمت این شرکت است که با طراحی نسبتاً معمولی شامل یک صفحه نمایش ۶. ۵ اینچی اچ دی پلاس ال سی دی با یک بریدگی در جلو نمایشگر و یک ماژول دوربین چهارگانه با لنزهای عمودی در عقب است.

لنز اصلی ماژول دوربین یک سنسور اصلی ۱۳ مگاپیکسلی است. می‌توان آن را به ترتیب به همراه یک دوربین با زاویه دید گسترده ۸ مگاپیکسلی و دو لنز تله فوتو ۲ مگاپیکسلی برای استفاده به عنوان دوربین ماکرو و عمق میدان استفاده کرد.

اطلاعاتی در مورد قیمت وایلد فایر ای ۳ در دسترس نیست اما مشخصات داخلی آن نشان می‌دهد که قیمت پایه آن نسبتاً پایین است. اچ تی سی بار دیگر چیپست مدیا تک هلیو پی ۲۲ را که در نسل قبلی وایلد فایر ای ۲ استفاده شده بود، انتخاب کرد.

در کنار آن پیکربندی استاندارد ۳ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی وجود دارد، شما می‌توانید از طریق کارت مایکرو اس دی حافظه این تلفن همراه را تا ۱۲۸ گیگابایت گسترش دهید. مدل های‌گران قیمت با ۴ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی نیز در حال آماده‌سازی هستند. در کنار آن پیکربندی استاندارد ۳ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی وجود دارد، شما می‌توانید از طریق کارت مایکرو اس دی حافظه این تلفن همراه را تا ۱۲۸ گیگابایت گسترش دهید. مدل های‌گران قیمت با ۴ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی نیز در حال آماده‌سازی هستند.

ناامیدکننده است که اچ تی سی تلفن همراه مجهز به اندروید ۱۰ را به جای اندروید ۱۱ معرفی کرده است. مشخص نیست که آیا به روزرسانی اندروید ۱۱ برای این گوشی هوشمند منتشر خواهد شد یا خیر. طبق استاندارد ۲۰۲۱، ظرفیت باتری نیز بسیار کم است، فقط ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعت.

از دیگر ویژگی‌های قابل توجه می‌توان به جک هدفون ۳. ۵ میلی متری، پشتیبانی از ۴ جی ال تی ای و پورت یو اس بی سی اشاره کرد. اچ تی سی’s وایلد فایر ای ۳ در رنگ‌های آبی و مشکی موجود است و در ابتدا در روسیه موجود خواهد بود.

وضعیت اقتصادی اچ تی سی نگران‌کننده است

اچ تی سی وایلد فایر ای ۳

همین سال گذشته بود که شرکت اچ تی سی گزارش درآمد‌های خود را برای ماه‌آوریل منتشر کرد که نشان می‌دهد این شرکت زیر ۱۰ میلیون دلار درآمد داشته است. این عدد ۳۱ درصد کمتر از درآمد‌های ماه مارس سال گذشته و نصف درآمد‌های شرکت در ماه‌آوریل سال گذشته است.

اچ تی سی به کسب‌وکار هدست‌های واقیت مجازی وایو خودش بسیار‌امیدوار بود، اما ظاهرا این بخش نتوانسته است جلوی کاهش شدید فروش گوشی‌های هوشمند این شرکت را بگیرد.

کل درآمد‌های شرکت در چهار ماه اول سال گذشته ۵۴ میلیون دلار بود که کمی کمتر از نصف درآمد‌های شرکت در مدت مشابه سال گذشته است. با توجه به این درآمد پایین، سود خالص شرکت اصلا قابل ذکر نیست. هنوز معلوم نیست که چه مقدار از این درآمد متعلق به هدست‌های واقعیت مجازی است و چقدر مربوط به فروش گوشی‌ها می‌شود.

سخت‌افزار وایو اچ تی سی، برای ساخت یک پارک واقعیت مجازی در عربستان سعودی به نام اکسترا لایف استفاده شده است. این پارک، فضایی به بزرگی ۱۵۰۰ متر مربع دارد و دارای بخش‌های متفاوتی است. انتظار می‌رود هر سال ۳۶۰ هزار نفر از این پارک دیدن کنند.

تحلیلگران بازار نسبه به آینده اچ تی سی‌امیدوار هستند و فکر می‌کنند که این شرکت با معرفی اولین گوشی ۵G خود در اواخر سال گذشته می‌تواند درآمد‌های پایین‌اش را جبران کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید