مشخصات نوکیا G10 پیش از معرفی رسمی فاش شد - تکفارس 
مشخصات نوکیا G10 پیش از معرفی رسمی فاش شد - تکفارس 

مشخصات نوکیا G10 پیش از معرفی رسمی فاش شد

مهدی ملکی
۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - 18:29
نوکیا G10

انتظار می‌رود که اچ‌ام‌دی گلوبال (HMD Global) در تاریخ ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ (۸ آپریل ۲۰۲۱ میلادی) از چندین گوشی هوشمند جدید تحت نام نوکیا رونمایی کند. در حال حاضر اخبار و شایعات زیادی درباره دو گوشی هوشمند ۵G ایکس ۱۰ و ایکس ۲۰ منتشر شده است اما این دستگاه‌ها تنها محصولات موجود در رونمایی پیش‌رو نخواهند بود و حالا اطلاعات جدیدی از نوکیا G10 نیز فاش شده است.

نوکیا G10 یکی دیگر از گوشی‌های هوشمندی است که احتمالاً در تاریخ ۱۹ فروردین معرفی شود. با توجه به گزارش‌های غیررسمی که درباره مشخصات آن فاش شده است، این محصول احتمالاً یکی از ارزان‌ترین گوشی‌های هوشمند نوکیا در طول رویداد یاد شده و حتی کل سال جاری باشد. طبق گزارش NPU، نوکیا G10 در دو رنگ آبی و بنفش در دسترس قرار خواهد گرفت و حدود ۱۴۰ یورو قیمت خواهد داشت. در واقع با وجود آن که این گزارش رسمی نیست اما حداقل انتظار می‌رود که قیمت نسخه پایه این دستگاه در همین محدوده باشد.

ظاهراً نقطه قوت دستگاه مذکور، دوربین چهارگانه است. این دوربین به ۴ لنز از جمله ۴۸ مگاپیکسلی اصلی، لنز ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق، لنز ۵ مگاپیکسلی فوق عریض و لنز ۲ مگاپیکسلی ماکرو مجهز است. افزون بر این لنزها (و فلش ال‌ای‌دی‌) در قسمت جلوی محصول نیز از یک دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر و فیلم‌برداری استفاده شده است.

نوکیا G10

اگرچه فاش شده است که محصول مورد بحث به یک پردازنده هشت هسته‌ای مجهز خواهد بود اما در حال حاضر خبری از نام تراشه به کار رفته در آن نیست. به هر حال از آن که بگذریم، شایعات ادعا کرده‌اند که دو پیکربندی رم ۳ گیگابایت و حافظه داخلی ۳۲ گیگابایت و رم ۴ گیگابایت و حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت این دستگاه در دسترس قرار خواهد گرفت و علاوه بر این، کاربران می‌توانند از کارت میکرو اس‌دی (micro SD) نیز استفاده کنند.

این گوشی هوشمند اقتصادی به یک نمایشگر ۶.۴ اینچی اچ‌دی پلاس و یک باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت مجهز خواهد بود که از نرخ شارژ سریع ۱۰ وات نیز پشتیبانی می‌کند. نوکیا G10 به صورت پیش‌فرض به اجرای سیستم عامل اندروید ۱۱ خواهد پرداخت. در گزارش‌ها به پشتیبانی از دو درگاه سیم‌کارت نیز اشاره شده که کاملاً محتمل و منطقی است.

مدتی پیش گذارشی در خصوص تغییر نام‌گذاری محصولات این شرکت از جمله نوکیا G10 منتشر شد. برای نحوه نام‌گذاری جدید، نوکیا دو گزینه در پیش دارد. اول این‌‌که شماره‌ها را به‌ترتیب افزایش دهد. یعنی G10 را به G11 در سال آینده، G12 در سال بعد و … تغییر دهد. گزینه دوم مدلی است که این شرکت از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۱ برای نام‌گذاری گوشی‌های خود انجام داده بود و آن اضافه کردن پسوند به شماره گوشی است. برای مثال امسال گوشی با نام G10-01 معرفی شده و مدل جدیدتر در سال آینده با G10-02 معرفی شود و این نام‌گذاری همین‌طور ادامه خواهد داشت. شما می‌توانید گزارش مربوط به این نام‌گذاری جدید را از این لینک تکفارس مشاهده کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید