مدیر عامل وان‌ پلاس از همکاری با شرکت هسل بلد می‌گوید - تکفارس 
مدیر عامل وان‌ پلاس از همکاری با شرکت هسل بلد می‌گوید - تکفارس 

مدیر عامل وان‌ پلاس از همکاری با شرکت هسل بلد می‌گوید

مهدی حلوائی
۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - 19:18
هسل‌بلد و وان‌پلاس

هسل‌بلد (Hasselblad) یکی از مشهورترین شرکت‌ها در زمینه‌ی عکاسی است و دوربین‌های این شرکت در بین متخصصین و عکاسان حرفه‌ای، از محبوبیت بالایی برخوردار است. شرکت وان‌ پلاس اخیراً اعلام کرده است که دوربین‌های گوشی‌های جدید این شرکت با همکاری هسل‌بلد ساخته خواهند شد.

اولین نتیجه‌ی این همکاری، اضافه‌شدن رنگ‌های زنده‌تر و پویاتر به تصاویر ثبت‌شده توسط گوشی‌های وان پلاس است. به گفته‌ی این شرکت، دوربین‌های هسل‌بلد قابلیت ضبط فیلم‌ به‌صورت HDR و با رزولوشن ۴کی و نرخ فریم ۱۲۰fps و همچنین با رزولوشن ۸کی و نرخ فریم ۳۰fps را دارند.

شرکت وان پلاس اواخر هفته‌ی گذشته ویدیویی با نام “پشت لنز” را منتشر کرد و در آن، آقای پیت لاو (مدیرعامل شرکت وان پلاس) درباره‌ی همکاری خود با شرکت محبوب هسل‌بلد توضیحاتی ارائه داد.

هسل‌بلد و وان‌پلاس

آقای لاو در این ویدیو، برخی از نظرات کاربران گوشی‌ وان پلاس ۸ (T) را که از کیفیت تصاویر دوربین ناراضی بودند، به نمایش گذاشت. یکی از این افراد اعلام کرده بود که ماژول دوربین وان پلاس ۸T با گوشی وان پلاس ۸ یکسان بوده و این کمی ناامیدکننده است. بسیاری از کاربران از رنگ‌های غیرطبیعی تصاویر در دوربین گوشی‌های وان پلاس ۸ ناراضی بوده و از این شرکت درخواست کرده بودند تا این مشکلات را حل کند.

وان پلاس در گذشته اعلام کرده بود که امسال با یک شرکت قدرتمند همکاری خواهد کرد و چندی یش مشخص شد که این شرکت، هسل‌بلد بوده است. پیت لاو، هدف از این کار را ایجاد بنچمارک در دوربین‌های گوشی‌های هوشمند دانسته است. بنیان‌گذار شرکت وان پلاس اعلام کرده است که تجربه‌ی شرکت هسل‌‌بلد که طی ۸۰ سال فعالیت موفق به‌دست آمده، به گوشی‌های وان پلاس اضافه خواهد شد.

برونیس رودنیکاس، مدیر بازاریابی شرکت هسل‌بلد در مورد افزایش کیفیت تصاویر در گوشی‌های وان پلاس ۹ صحبت‌هایی انجام داد و به ادعای او، دو شرکت موفق شده‌اند تا تصاویری با کیفیت رنگ بسیار بالا را تولید کنند. آقای رودنیکاس در ادامه اعلام کرد که به لطف فناوری‌های استفاده‌ شده، کاربران گوشی‌های وان پلاس ۹ می‌توانند عکس‌های بی‌نظیری را ثبت و ویرایش کنند.

 

وان پلاس 9

انتظار می‌رود که از گوشی‌های سری ۹ وان پلاس در کنار اولین ساعت هوشمند این شرکت در تاریخ ۳ فروردین (۲۳ مارچ) رونمایی شود. براساس اطلاعات فاش‌شده، گوشی وان پلاس ۹ پرو از صفحه نمایش اولد ۶٫۷ اینچی با رزولوشن +QHD و نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد. قلب تپنده‌ی این گوشی، پردازنده‌ی ۵ نانومتری اسنپدراگون ۸۸۸ خواهد بود و این محصول به احتمال زیاد از ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت استفاده خواهد کرد. ترکیب دوربین‌های این گوشی هوشمند شامل دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با لنز IMX789 سونی، دوربین فوق عریض ۵۰ مگاپیکسلی با لنز IMX766 سونی، دوربین ماکروی ۲ مگاپیکسلی و دوربین تله‌فوتوی ۸ مگاپیکسلی می‌باشد.

در طرف دیگر، گوشی وان پلاس ۹ به صفحه نمایش ۶٫۵ اینچی مجهز شده و از پردازنده‌‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ استفاده خواهد کرد. هر دو گوشی از فناوری ۵G پشتیبانی کرده و از سیستم‌عامل اندروید ۱۱ و باتری ۴٫۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی بهره خواهند برد. این گوشی‌ها در سه رنگ سیاه، سبز و نقره‌ای عرضه خواهند شد.

گفته می‌شود که گوشی وان پلاس ۹ پرو از فست‌ شارژ ۵۰ واتی پشتیبانی کرده و به همراه یک شارژ ۶۵ واتی عرضه خواهد شد. همچنین شایعاتی مبنی بر پشتیبانی این گوشی از شارژ معکوس نیز به گوش می‌رسد. به کمک این ویژگی، کاربران می‌توانند دستگاه‌هایی که از شارژ Qi پشتیبانی می‌کنند را بر روی گوشی خود قرار داده و شارژ آن را با دیگر دستگاه‌ها به اشتراک بگذارند. این دستگاه‌ها شامل گوشی‌ها و ساعت‌های هوشمند و محفظه‌‌ی شارژ ایربادهای (EarBud) بی‌سیم می‌شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید