وان پلاس واچ احتمالاً در ۳ فروردین معرفی شود - تکفارس 
وان پلاس واچ احتمالاً در ۳ فروردین معرفی شود - تکفارس 

وان پلاس واچ احتمالاً در ۳ فروردین معرفی شود

مهدی ملکی
۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - 18:54
وان پلاس واچ

ما سالیان سال است که در مورد ساعت هوشمند جدید شرکت وان پلاس موسوم به «وان پلاس واچ» می‌شنویم. پیش از این انتظار می‌رفت که این ساعت هوشنمد همراه با ۸T در سال گذشته معرفی و به بازار عرضه شود اما همان‌طور که مشخص است، این اتفاق رخ نداد.

در ادامه شایعات، آقای پیت لاو (Pete Lau) مدیر عامل اجرایی این شرکت در ماه دسامبر سال گذشته میلادی اعلام کرد که اولین ساعت هوشمند این شرکت سرانجام در اوایل سال ۲۰۲۱ میلادی عرضه خواهد شد. حال ما می‌دانیم که وان پلاس واچ (این نام تایید نشده است و تنها برای راحتی به کار گرفته خواهد شد) در تاریخ ۳ فروردین ۱۴۰۰ (۲۳ مارس ۲۰۲۱ میلادی) در کنار سری گوشی‌های هوشمند وان پلاس ۹ معرفی خواهد شد.

وان پلاس برای اعلام این خبر اقدام به انتشار یک ویدیو بسیار کوتاه کرده است که نظرات مردم درباره تاریخ معرفی این ساعت هوشمند را نشان می‌دهد. در توضیح این توییت، این‌گونه آمده است:

شما درباره‌اش سوال می‌پرسید؛ پس چیزی که می‌خواهید را به دست می‌آورید.

اگرچه این پیام معرفی ساعت در آینده‌ای نزدیک را اطلاع می‌دهد اما اشاره‌ای به رونمایی از آن در رویداد پیش‌رو نشده است. با این حال بعید است که وان پلاس ساعت هوشمند خود را پس از مدت‌ها، در چنین رویدادی معرفی نکند. وان پلاس در یکی از پست‌های انجمن رسمی خود، این‌گونه ساعت هوشمند جدیدش را معرفی می‌کند:

این عضو تازه‌وارد خانواده وان پلاس سلامت و وقت‌شناس است و حتی هنگام خوابتان نیز از شما مراقبت می‌کند.

وان پلاس واچ

همین جملات کوتاه مشخص می‌کنند که ساعت هوشمند وان پلاس به قابلیت‌های تناسب اندام، سلامتی و رهگیری خواب مجهز خواهد بود. البته گفتنی است که اگر ساعت هوشمند مذکور چنین مواردی را شامل نمی‌شد، در آن زمان باید متعجب می‌بودیم! ساعت‌های متداول موجود در بازار، در حال حاضر تمرکز زیادی روی چنین مواردی معطوف کرده‌اند و یکی از اصلی‌ترین دلیل تمایل کاربران به سمت آن‌ها، توجه به سلامتی و سبک زندگی سالم است.

اطلاعات حال حاضر از وان پلاس واچ

وب‌سایت اداره استاندارد کشور هند (BIS) مدتی پیش دو مدل از ساعت‌های هوشمند وان پلاس با شماره مدل‌های W501GB و W301GB را فهرست‌بندی کرده بود. گمانه‌زنی می‌شود که یکی از این ساعت‌ها تنها مجهز به وای فای باشد و ساعت دیگر از شبکه ۴G استفاده کند. به هر حال اطلاعات مذکور چیزی جدیدی را نشان نمی‌دهند و تنها می‌توان به همین مورد به خصوص اشاره کرد.

این شرکت پیش‌تر تولید و عرضه دست‌بندهای هوشمند را به طور رسمی آغاز کرده بود. این گجت هوشمند پوشیدنی دارای حسگر ردیاب خواب، ضربان قلب ۲۴/۷ و حسگر اندازه‌گیر سطح اکسیژن خون است. این محصول تازه‌نفس وان پلاس با قیمتی حدود ۳۴ دلار در تاریخ ۲۲ دی‌ماه سال جاری (۱۱ ژانویه ۲۰۲۱ میلادی) معرفی و سپس برای پیش خرید در دسترس قرار گرفت. همچنین مشخص شده است که مجموعه و طیف وسیعی از رنگ‌ها برای طراحی این محصول در نظر گرفته شده است و کیفیت سلیکیونی این دست‌بند نیز همه را راضی خواهد کرد.

این دست‌بند هوشمند دارای ۱۲ حالت ورزشی مختلف است و گزینه‌های زیادی برای حالات مختلف کاربران در طول روز خواهد داشت. وان پلاس بند دارای گواهی IP68 بوده و ضد آب است. به‌علاوه این مچ‌بند دارای بلوتوث نسخه ۵ می‌باشد و می‌تواند به گوشی‌های اندرویدی (۶ به بالا) متصل شود. دو پین موجود در زیر این ساعت نیز برای شارژ شدن استفاده شده‌اند و همچنین می‌توان کنترل دوربین و موسیقی گوشی هوشمند را در دست گرفت. کاربران گوشی‌های وان پلاس نیز می‌توانند از حالت ذن (Zen Mode) بهره‌مند شوند.

وان پلاس در ادامه تبلیغات غیرمستقیم خود برای این ساعت، یک مسابقه را راه‌اندازی کرده است که ۹ تن از برندگان آن، یک عدد از وان پلاس واچ را دریافت خواهند کرد. کاربران می‌توانند تا تاریخ برگزاری رویداد مذکور، در این مسابقه شرکت کنند. برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید از این لینک، یعنی صفحه مربوطه در انجمن رسمی وان پلاس استفاده کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید