پروژه‌ سیم کشی دریایی به هنگ کنگ توسط فیسبوک لغو شد - تکفارس 
پروژه‌ سیم کشی دریایی به هنگ کنگ توسط فیسبوک لغو شد - تکفارس 

پروژه‌ سیم کشی دریایی به هنگ کنگ توسط فیسبوک لغو شد

مهدی حلوائی
۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - 20:04
پروژهی HFA فیسبوک

پس از فشار مقامات امنیتی، شرکت فیسبوک برنامه‌ی خود برای برقرای ارتباط بین ایالت کالیفرنیا و هنگ‌ کنگ با استفاده از ۸۰۰۰ مایل کابل فیبر نوری را متوقف کرد.

براساس گزارش وال استریت جورنال، قرار بود تا پروژه‌ی هنگ ‌کنگ – آمریکای (HKA) شرکت فیسبوک، پهنای باند بیشتری را در اختیار شرکت‌های مختلف قرار بدهد.

سخنگوی شرکت فیسبوک در مصاحبه با وال استریت جورنال اعلام کرد که این پروژه دستخوش تغییراتی خواهد شد تا رضایت دولت آمریکا به‌دست بیاید. او در ادامه اضافه کرد:

به دلیل افزایش نگرانی‌های دولت آمریکا از ارتباط مستقیم با هنگ کنگ، تصمیم گرفتیم تا این پروژه را متوقف کنیم. امیدواریم تا در آینده با همکاری گروه‌های مختلف، سیستم را تغییر داده و بتوانیم نگرانی‌های دولت را رفع کنیم.

پروژه‌ی HFA

پروژه‌ی HFA در سال ۲۰۱۸ معرفی شده بود و قرار بود تا با همکاری فیسبوک، مخابرات چین و دیگر شرکت‌های چینی انجام شود. هدف این پروژه، استفاده از کابل فیبر نوری در کف اقیانوس برای اتصال دو منطقه در کالیفرنیا با منطقه‌ای در هنگ کنگ و همچنین منطقه‌ای در تایوان بود.

با وجود نیاز روزافزون به پهنای باند اضافه بین آمریکا و چین، بسیاری از پروژه‌های سبم‌کشی دریایی در طی ۶ ماه گذشته از طرف فیسبوک رد شده است. شرکت فیسبوک (با همکاری گوگل) در شهریورماه گذشته (سپتامبر) به دلیل نگرانی‌های دولت ترامپ از مسائل امنیتی، پروزه‌ی مشابهی به نام شبکه‌ی کابل نوری اقیانوس آرام (PLCN) را لغو کرد. همچنین این شرکت در همان ماه در نظر داشت تا با همکاری آمازون، منطقه‌ای در سن فرانسیسکو را به هنگ کنگ متصل کند، اما این پروژه نیز متوقف شد.

دپارتمان عدالت ایالات متحده به دلیل حضور سیاسی د.ولت چین در هنگ کنگ، از فیسبوک درخواست کرده بود تا این پروژه‌ها را متوقف کند. از آن زمان، نیاز به پهنای باند اضافه بیشتر شده و به دلیل روابط سرد دو کشور آمریکا و چین، امکان ایجاد زیرساخت برای افزایش پهنای باند بسیار پایین است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید