وجود حق ثبت اختراع مرموز اپل رینگ - تکفارس 
وجود حق ثبت اختراع مرموز اپل رینگ - تکفارس 

وجود حق ثبت اختراع مرموز اپل رینگ

حامد شهرزاد
۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - 12:12
apple ring

با توجه به گزارش ها و شواهد متعدد، سال آینده باید منتظر معرفی اپل گلس باشیم و شاهد معرفی و عرضه هدست اپل واقعیت افزوده و یا واقعیت مجازی این شرکت در سال ۲۰۲۲ به بازار باشیم. آیا محصول ابتکاری بعدی این غول فناوری مستقر در کوپرتینو حلقه اپل یا همان اپل رینگ است؟

اپل به تازگی تصویب حق ثبت اختراع را دریافت کرده است که «یک سیستم ورودی حرکت مبتنی بر تداخل سنجی خود اختلاطی، از جمله دستگاه های پوشیدنی یا مچ بند» را در اختیار این شرکت قرار می‌دهد. اپل آن را با اصطلاح عامی توصیف می‌کند. یکی از مفاهیم مختلف «دستگاه های دستی» این شرکت مربوط به «دستگاه های پوشیدنی مانند انگشتر» است. حق ثبت اختراع نحوه مجهز شدن حلقه به مجموعه ای از یک یا چند سنسور اس ام آی و پردازنده را توصیف می‌کند.

شرکت اپل همواره به نوآوری و اختراعات نوین مشهور بوده است. این شرکت توانست با معرفی آیفون انقلابی در صنعت تلفن همراه که پیش از این در اختیار شرکت نوکیا بود، به وجود آورد. دستگاه‌هایی مانند رایانه لوحی آیپد نیز از نوآوری و اختراعات بزرگ این شرکت به حساب می‌آید. البته نکته مهم در مورد اپل این است که این شرکت معمولاً در معرفی محصولات اولین نیست، بلکه فناوری‌های موجود را به بلوغ می‌رساند. به نظر می‌رسد که فناوری جدید اپل رینگ جزو معدود فناوری‌هایی است که به عنوان اولین از آن یاد می‌شود. باید دید آیا اپل این فناوری را به صورت رسمی معرفی خواهد کرد یا خیر.

اپل رینگ از فناوری اس ام آی برای ارتباط با دستگاه‌های دیگر استفاده می‌کند

در توصیفات این حق ثبت اختراع جدید آمده است:

یک دستگاه پوشیدنی شامل یک محفظه دستگاه است که برای استفاده کاربر به صورت کلی، مجموعه ای از یک یا چند حسگر اس ام آی و پردازنده پیکربندی شده است. مجموعه یک یا چند سنسور اس ام آی در داخل محفظه دستگاه نصب شده و به گونه ای پیکربندی شده است که مجموعه ای از یک یا چند پرتو تابش الکترومغناطیسی را منتشر می‌کند و هر پرتو در جهتی متفاوت از سطح اول گسترش می‌یابد.

مجموعه یک یا چند حسگر اس ام آی نیز برای تولید مجموعه ای از یک یا چند سیگنال اس ام آی پیکربندی شده است که حاوی اطلاعاتی در مورد رابطه بین محفظه دستگاه و سطح دوم دستگاه است. پردازنده به گونه ای پیکربندی شده است تا رابطه بین محفظه دستگاه و سطح دوم را از نمونه های دیجیتالی مجموعه ای از یک یا چند سیگنال اس ام آی استخراج کند.

اپل رینگ

فناوری اس ام آی یک فناوری فیلتر اکو نوری است که در آن پرتوی ساطع شده از لیزر به اولین جسم یا سطح موجود در مسیر خود برخورد می‌کند و سپس به حسگر لیزر بازتاب می‌یابد. از این روش می‌توان برای به دست آوردن تصاویر دیجیتالی و اطلاعات مربوط به محیط اطراف گجت های مجهز به سنسورهای اس ام آی استفاده کرد.

اپل می‌گوید این حسگرهای اس ام آی می‌توانند این کار را انجام دهند. این حسگر پرتوهای نوری را در جهات مختلف منتشر می‌کنند تا «اطلاعات مربوط به رابطه پوسته بیرونی حلقه و سطح دوم» را استخراج کنند. سطح دوم مشخص نیست، اما برخی از طرح ها نشان می‌دهد که پوشنده هنگام استفاده از اپل پنسیل از دو حلقه متقابل استفاده کرده است.

اپل بیان کرده است که اگر فقط یک سنسور اس ام آی در آن گنجانده شود، این حلقه قادر به تعیین حرکت کاربر در امتداد محور پرتو ساطع شده خواهد بود. اگر دو حسگر وجود داشته باشد، حلقه حرکت را در یک صفحه دو بعدی می‌خواند. با داشتن سه یا چند حسگر اس ام آی، این حلقه می‌تواند حرکت کاربر را در یک محیط کامل سه بعدی قرار دهد.

به‌وسیله اپل رینگ می‌توانید با حرکات دست در هوا، دستورات مختلف را به محصولات دیگر اپل بدهید

اپل رینگ

به نظر می‌رسد که اپل قصد دارد تا به‌وسیله اپل رینگ، بین دستگاه‌های مختلف این شرکت ارتباط ایجاد کند. فناوری اس ام آی می‌تواند با فرستادن امواج مختلف فرمان‌های مختلفی را به دستگاه‌های مختلف ارسال کند. مثلاً تصور کنید که بتوانید با اپل پنسیل بدون ارتباط مستقیم با آیپد و تنها با استفاده از اپل رینگ بتوانید فرمان‌های مختلفی را اجرا کنید.

از طریق نقشه برداری سه بعدی محیط، یک حلقه با سه حسگر اس ام آی می‌تواند پتانسیل های مختلفی را برای اهداف مختلف ایجاد کند. توانایی دنبال کردن انگشتان یا دستان خود در فضا، به شما امکان می‌دهد فقط با تکان دادن دست در هوا، دستورات دیگر ابزارهای اپل را بنویسید، ترسیم یا اجرا کنید.

علاوه بر این، حق ثبت اختراع احتمال «ارائه بازخورد لمسی به کاربر، باتری یا سایر اجزای سازنده» را بیان کرده است. بازخورد لمسی به زمانی گفته می‌شود که فناوری احساس لمس را از طریق لرزش یا روشهای دیگر به طور مصنوعی به کاربر منتقل کند. با ایجاد لرزش یا ضربه زدن کلیدهای نرم افزاری در حین تعاملات رابط کاربر، آیفون بازخورد لمسی (با استفاده از اصطلاحاً موتور تپتیک اپل) به دست آورده است. چه کسی می‌داند که اپل می‌تواند این کار را در اپل رینگ انجام دهد، یا چگونه با آیفون ما تعامل برقرار کنیم؟

اپل قبلاً نیز یک حلقه مشابه رینگ را ثبت اختراع کرده بود

اپل رینگ

در اوایل سال ۲۰۱۹، اپل درخواست ثبت اختراع دیگری برای «حلقه الکترونیکی پوشیدنی» کرد که برای کنترل سایر دستگاه های اپل بدون نیاز به بیرون آوردن دستگاه های دیگر از جیب طراحی شده بود. ویژگی این کانسپت مجهز بودن آن به صفحه لمسی برای آهنگ های زنگ، صفحه لمسی و کنترل حرکت است. با این حال، این ایده بی فایده به نظر می‌رسد، زیرا ما چیزی در این باره پیدا نکردیم و به نظر می‌رسد حق ثبت اختراع اکنون هدف دیگری دارد و کل فناوری کاملاً استفاده شده است.

منطقی است که فرض کنیم، مانند آخرین مفهوم حلقه اپل، ممکن است حلقه اپل بتواند با سایر دستگاه های اپل ارتباط برقرار کند (به هر حال، طرح اولیه اپل پنسیل را نشان می‌دهد)، اما اپل اطلاعاتی در این مورد ارائه نداد. . در عوض، توجه بیشتری به پردازنده گجت و خود سنسور اس ام آی و همچنین امکان اجرای اختراع به جای پوسته (لزوماً حلقه ای) ندارد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید