گوگل مصرف رم مرورگر کروم را کاهش می‌دهد - تکفارس 
گوگل مصرف رم مرورگر کروم را کاهش می‌دهد - تکفارس 

گوگل مصرف رم مرورگر کروم را کاهش می‌دهد

حامد شهرزاد
۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - 20:39
google chrome

روز گذشته، گوگل اطلاعات جدیدی در مورد اقداماتی که برای استفاده سریعتر و کارآمدتر مرورگر وب کروم از حافظه رم انجام داده است را اعلام کرد. با شروع به کار نسخه ۸۹ کروم، گوگل ادعا کرده است که کاربران می‌توانند افزایش مقدار حافظه آزادشده را در ویندوز مشاهده کنند. این به‌روزرسانی باعث شده است تا مرورگر کروم تا ۲۲ درصد در عملکرد های مختلف مرورگر، تا ۸ درصد در رندر و ۳ درصد در پردازنده گرافیکی صرفه جویی می‌کنند. گوگل همچنین سرعت پاسخ مرورگر را ۹ درصد افزایش داد.

مرورگر گوگل کروم به بازدهی، سرعت و البته مصرف رم بالا مشهور است. برای چندین سال است که کاربران مختلف از مصرف رم بالای این مرورگر شکایت دارند. البته این مرورگر مقدار زیادی از حافظه رم را رزرو می‌کند تا بتواند به سرعت موارد مختلف بارگیری شده را در آن ذخیره کند. در هر صورت، نسخه جدید گوگل کروم می‌تواند تا حد زیادی این مشکل را حل کند.

گوگل کروم

گوگل با استفاده از تخصیص دهنده حافظه پیشرفته پارتیشن الوک که به دلیل تأخیر کم، بازدهی بالا در استفاده از فضا و امنیت در استفاده طراحی شده است، به این مزایا دست یافته است. علاوه بر بهبود نحوه تخصیص حافظه توسط کروم، اکنون کروم در استفاده (و آزادسازی) حافظه هوشمندتر عمل می‌کند. در واقع، به لطف بهبودهای اعمال شده، کاربران بیشتری می‌توانند از مرورگر گوگل کروم استفاده کنند. هنوز هم بسیاری از سیستم های کامپیوتری از مقدار رم نسبتاً کمی‌ استفاده می‌کنند.

کروم اکنون می‌تواند در هر برگه حداکثر ۱۰۰ مگابایت فضا را در اختیار خود داشته باشد. در برخی از وب سایت های معروف، این مرورگر می‌تواند بیش از ۲۰ درصد حافظه ای را که به طور فعال توسط برگه پیش زمینه استفاده نمی‌شود را بازیابی کند (به عنوان مثال، تصاویر بزرگ که از صفحه پیمایش می‌شوند).

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.