پیش نمایش موتورولا موتو E7 پاور؛ تمرکز بر اصول اولیه - تکفارس 
پیش نمایش موتورولا موتو E7 پاور؛ تمرکز بر اصول اولیه - تکفارس 

پیش نمایش موتورولا موتو E7 پاور؛ تمرکز بر اصول اولیه

بررسی موتورولا موتو E7 پاور

گوشی موتو E7 پاور، آخرین محصول شرکت موتورولا از سری E است. این گوشی با موتو E7 پلاس در یک رده قرار گرفته و از ویژگی‌های مشابهی بهره می‌برد اما نسبت به آن، قیمت پایین‌تری دارد (۷٫۹۹۹ روپیه). موتو E7 پاور برای رقابت با گوشی‌هایی مانند پوکو C3، ریلمی C12 و ردمی ۹i به بازار عرضه شده و موتورولا ادعا کرده است که این گوشی قابلیت‌های بیشتری نسبت به رقبا دارد.

اصلی‌ترین ویژگی این گوشی، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی آن است که به گفته‌ی موتورولا تنها با یک‌بار شارژشدن، تا ۲ روز شارژ نگه می‌دارد. همچنین گوشی به یک درگاه USB-C مجهز شده که نسبت به موتو E7 پلاس، یک پیشرفت محسوب شده و قابلیتی است که در بیشتر گوشی‌های اقتصادی دیده نمی‌شود. گوشی موتو E7 پاور کمتر از ۱۰ هزار روپیه قیمت داشته و به همراه یک کابل شارژ، آداپتور شارژ ۱۰ واتی، دستگاه اجکت سیم‌کارت و یک محافظ سیلیکونی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

مشخصات کامل

این گوشی در دو رنگ آبی و قرمز عرضه می‌شود. قاب و پنل پشتی این گوشی از جنس پلاستیک مقاوم بوده و به دلیل مات بودن، ردی از اثر انگشت بر روی آن باقی نمی‌ماند. همچنین اسپیکر گوشی به جای قسمت پایینی در قسمت پشتی آن قرار گرفته و حسگر اثرانگشت آن درون لوگوی موتورولا جاسازی شده است.

موتو E7 پاور

به‌طور کلی، گوشی موتو E7 پاور طراحی ساده‌‌ای داشته و قطر آن ۹٫۲ میلی‌متر و وزن آن ۲۰۰ گرم است. در طراحی دکمه‌های کناری این گوشی از بافت‌های مختلفی استفاده شده و این کار باعث شده تا تشخیص دکمه‌ها آسان‌تر شود. دکمه‌ی دستیار صوتی گوگل کمی خارج از دسترس طراحی شده و  احتمالاً دلیل این کار، اجتناب از فشردن ناگهانی و ناخواسته‌ی آن بوده است.

جک ۳٫۵ میلی‌متری این گوشی در قسمت بالایی آن قرار داشته و  شیار سیم‌کارت دوگانه‌ی آن در قسمت چپ گوشی قرار دارد. همچنین این گوشی، گواهی IP52 را به‌دست آورده و به این ترتیب تا حدودی دربرابر آب مقاوم است. گوشی‌های بسیاری عنوان “ضدآب” را به یدک می‌کشند، اما بیشتر این گوشی‌ها موفق به کسب چنین گواهی معتبری نشده‌اند و این ارزش بالای کار  موتورولا را نشان می‌دهد.

موتو E7 پاور از صفحه نمایش آی پی اس ۶٫۵ اینچی با رزولوشن اچ دی پلاس استفاده کرده و به محافظ پااندا گلس (Panda Glass) مجهز شده است. متاسفانه میزان روشنایی این گوشی کمی پایین بوده و تصاویر از زوایای مختلف کمی تار به‌نظر می‌رسند. با این حال، رنگ‌‌ تصاویر از کیفیت قابل قبولی برخوردار بوده و از این نظر مشکلی در این گوشی دیده نمی‌شود.

موتو E7 پاور

موتورولا در این گوشی از پردازنده‌ی هشت هسته‌ای هیلیو G25 مدیاتک استفاده کرده است. این پردازنده در گوشی‌های ردمی ۹A و اینفینیکس اسمارت ۵ نیز استفاده شده بود. با این وجود، بیشتر گوشی‌های هم‌رده با موتو E7 پاور از پردازنده‌ی هیلیو G35 بهره می‌برند و باید منتظر ماند و دید که این گوشی در رقابت با دیگر برندها چه عملکردی از خود به جای خواهد گذاشت. نسخه‌ی پایه‌ی موتو E7 پاور به ۲ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی مجهز بوده و قیمت آن ۷٫۴۹۹ روپیه اعلام شده است. نسخه‌ی قدرتمندتر این گوشی نیز با ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و به قیمت ۸٫۲۹۹ روپیه در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت. شرکت موتورولا اعلام کرده است که در این گوشی به جای حافظه‌ی eMMC از حافظه‌ی فلش eMCP استفاده کرده که باعث بهتر شدن پاسخگویی رابط کاربری آن می‌شود.

موتو E7 پاور در زمان عرضه از سیستم‌عامل اندروید ۱۰ استفاده خواهد کرد و قرار است در آینده، سیستم‌عامل اندروید ۱۱ نیز برای آن عرضه شود. خوشبختانه این گوشی همانند گوشی‌های هوشمند نوکیا عاری از هر گونه بیخودافزار پیش‌فرض خواهد بود. با این حال، خبری از اپلیکیشن پشتیبانی موتو در این گوشی نخواهد بود. این اپلیکیشن به کاربران اجازه می‌دهد تا برخی وظایف پیش‌فرض را برای گوشی تنظیم کنند. با این وجود، قابلیت فعال کردن چراغ‌قوه از این طریق در موتو E7 پاور وجود خواهد داشت.

ترکیب دوربین‌های گوشی موتو E7 پاور بسیار ساده بوده و این گوشی شامل دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی، دوربین ماکروی ۲ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی با چندین حالت برای ثبت تصاویر می‌شود. معمولاً عملکرد دوربین‌ چنین گوشی‌هایی ضعیف بوده و انتظار می‌رود که شرایط برای این گوشی نیز به همین صورت باشد. به‌نظر می‌رسد که گوشی موتو E7 پاور تمام ویژگی‌های یک گوشی اقتصادی قدرتمند را داشته باشد. جزییات بیشتر در مورد عملکرد، عمر باتری، دوربین و سیستم‌عامل این گوشی در نقد و بررسی کامل آن ارائه خواهد شد.

اینستاگرام تکفارستلگرام تکفارس

برچسب‌ها:

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید