تیک تاک دوباره در پاکستان فیلتر شد - تکفارس 
تیک تاک دوباره در پاکستان فیلتر شد - تکفارس 

تیک تاک دوباره در پاکستان فیلتر شد

محمدحسین فرقانی
۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - 19:51
تیک‌تاک

دولت پاکستان تصمیم گرفته تا برنامه تیک‌تاک را به‌خاطر نشر ویدیوها، تصاویر و در کل محتواهای «بحث‌برانگیز» و «نامناسب» برای باری دیگر فیلتر کند. این دومین بار است که پلتفرم ByteDance در کشور پاکستان فیلتر می‌گردد. دفعهٔ قبل، ماه اکتبر سال گذشته بود که به‌مدت ۱۰ روز این پلتفرم به‌طور کلی در پاکستان غیرقابل‌دسترس شد.

در پاییز سال گذشته تیک‌تاک به‌علت پخش ویدیوهای «نامناسب و غیراخلاقی» فیلتر شده بود ولی تیک‌تاک توانست به دولت پاکستان این اطمینان را بدهد تا «با انجام پروتکل‌های لازم مطابق با قوانین کشور پاکستان»، به فعالیت‌های خود ادامه دهد.

تیک تاک

طبق دستور شورای عالی پاکستان، دسترسی کاربران پاکستانی به پلتفرم تیک‌تاک هم‌اکنون برای باری دیگر قطع خواهد شد. این دستور از سوی پی‌تی‌ای (PTA) از امروز به اجرا در می‌آید. PHC (شورای پاکستان) امروز طی نشستی تصمیم به فیلتر نمودن این برنامه در کشورشان گرفتند.

توییت اکانت توییتر PTA (@PTAofficialpk)، یازدهم مارس ۲۰۲۱

تیک‌تاک ده‌ها میلیون کاربر در کشور پاکستان دارد و این دستور شورای عالی مبنی بر قطع دسترسی کاربران پاکستانی به این برنامه، می‌تواند ضربهٔ بزرگی به آن‌ها بزند.

در حال حاضر اخبار زیادی پیرامون دلیل اصلی این قطع دسترسی از سوی شورای عالی پاکستان در دسترس نیست. با این حال، رسانهٔ الجزیره می‌گوید انتقاداتی از سوی مردم این کشور به شورای عالی ارسال شده بوده که درخواست فیلتر سریع این برنامه را شامل می‌شده. دلیل اصلی این انتقادات نیز «محتوای نامناسب و غیراخلاقی تیک‌تاک» ذکر شده که برای شهروندان پاکستانی مناسب نیست.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.