یک پنجم کارکنان فیسبوک در زمینه واقعیت مجازی و واقعیت افزوده فعالیت می‌کنند - تکفارس 
یک پنجم کارکنان فیسبوک در زمینه واقعیت مجازی و واقعیت افزوده فعالیت می‌کنند - تکفارس 

یک پنجم کارکنان فیسبوک در زمینه واقعیت مجازی و واقعیت افزوده فعالیت می‌کنند

محمدحسین فرقانی
۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - 19:04
واقعیت مجازی واقعیت افزوده فیسبوک

با استناد بر گزارشی که خبرگزاری دِ اینفورمیشن (The Information) براساس داده‌های درون‌شرکتی خود اخیراً منتشر کرد، شرکت فیسبوک سالانه ۱۰٫۰۰۰ کارمند در زمینهٔ واقعیت مجازی و واقعیت افزوده به خدمت می‌گیرد. این یعنی بخش Reality Labs (زیرمجموعه واقعیت مجازی و واقعیت افزوده) این شرکت یک‌پنجم تعداد کل کارمندان آن را تشکیل می‌دهد که رقمی بسیار قابل توجه است.

این بدین معناست که فیسبوک در طی ماه‌های گذشته، فعالیت‌هایش در زمینه واقعیت مجازی را چند برابر نموده‌است. در سال ۲۰۱۷، رسانه UploadVR به این موضوع اشاره کرد که زیرمجموعه Oculus VR فیسبوک، حدود ۱۰۰۰ نفر از ۱۸٫۷۷۰ کارمندی که در این شرکت فعالیت دارند را به خدمت گرفته؛ رقمی که آن زمان حدود ۵٪ از کل کارکنان فیسبوک را دربرمی‌گرفت.

فیسبوک

از آن زمان، فیسبوک تمرکز خود در زمینه واقعیت مجازی و افزوده را با انتشار Oculus Quest و Quest 2 تغییر داده. هزینه خرید کوئست ۲ دویست و نود و نه دلاری شرکت فیسبوک، چیزی حدود پنج برابر هزینه نسخهٔ قبلی‌اش بود. دلیل اصلی این افزایش قیمت در میزان فروش گستردهٔ این هدست‌ها از سوی توسعه‌دهندگانش بود.

مارک زاکربرگ، مؤسس فیسبوک، در مصاحبه‌ای با رسانهٔ The Information دربارهٔ پیشرفت‌هایی که در واقعیت مجازی و افزوده داشتند، چنین گفت:

«امروزه تمرکز فیسبوک، بهبود فناوری در پلتفرم‌هایی است که سایر شرکت‌ها آغازشان نموده‌اند. از نظر من سرمایه‌گذاری روی شرکت‌های کوچکی که می‌توانند به‌راحتی تبدیل به بزرگ‌ترین پلتفرم‌های کامپیوتری شوند کار بسیار معقولانه‌ای است؛ هم‌اکنون نیز تمرکز شرکت روی ترکیب دو فناوری واقعیت مجازی و واقعیت افزوده‌است که باعث توسعهٔ زیرساخت‌های این تکنولوژی خواهد شد و از دیدگاه من، انسان‌ها را به هم نزدیک‌تر خواهد کرد.»

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید