نتفلیکس مشکل اشتراک رمز عبور را رفع می‌کند - تکفارس 
نتفلیکس مشکل اشتراک رمز عبور را رفع می‌کند - تکفارس 

نتفلیکس مشکل اشتراک رمز عبور را رفع می‌کند

مهدی حلوائی
۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - 17:22
نتفلیکس

قابلیت اشتراک حساب‌ها در شبکه نتفلیکس، یکی از ویژگی‌های آن به حساب می‌آید و برای مثال، تمام افراد یک خانواده با استفاده از یک حساب کاربری می‌توانند به تمامی محتواهای این شبکه دسترسی داشته باشند. اما حالا نتفلیکس به دنبال یافتن روشی برای جلوگیری از سواستفاده از این قابلیت است.

به گزارش گاماوایر (GammaWire)، بسیاری از کاربران این شبکه پیغامی را دریافت کرده‌اند که در آن از آن‌ها خواسته شده که اگر عضوی از خانواده‌ی صاحب حساب کاربری نیستند، باید برای خود یک حساب جداگانه باز کنند. همچنین پیشنهاد استفاده از یک دوره‌ی آزمایشی ۳۰ روزه نیز در این پیغام برای کاربران ارسال شده است.

برای اطمینان از هویت افراد، نتفلیکس پیغامی را به ایمیل صاحب حساب فرستاده و یا یک کد تایید را به شماره موبایل آن‌ها ارسال می‌کند. این رویکرد برای افرادی که به‌صورت غیرقانونی از حساب کاربری دیگران استفاده می‌کنند، مشکلاتی ایجاد می‌کند اما برای کسانی که با صاحب حساب آشنایی داشته باشند، زیاد دردسرساز نخواهد بود.

نتفلیکس در سال ۲۰۱۶ اعلام کرد که از اشتراک حساب‌های کاربری آگاهی داشته و نه تنها با آن مشکلی نداشته بلکه از آن پشتیبانی می‌کند، چرا که این قابلیت باعث افزایش سود این شرکت می‌شود. اما حالا نتفلیکس، رویکرد خود را کمی تغییر داده و از افراد درخواست کرده است تا برای خود حساب جداگانه باز کنند.

نتفلیکس

روزنامه‌ی هالیوود ریپورتر به نقل از سخنگوی نتفلیکس اعلام کردد است که هدف از ارسال پیغام مذکور این بوده است که صاحب حساب کاربری با  رضایت خود، اطلاعات حساب را در اختیار دیگران قرار بدهد. به گفته‌ی سخنگوی نتفلیکس، این محدودیت در مرحله‌ی آزمایشی قرار داشته و هنوز مشخص نیست که آیا از آن در تمام کشورها استفاده شود یا خیر.

جیک مور، متخصص امنیت سایبری شرکت ESET درباره‌ی این موضوع اعلام کرد که اشتراک رمزعبور در پلتفرم‌هایی مانند نتفلیکس متفاوت‌تر از دیگر سرویس‌هاست. او در ادمه گفت:

اگر ما از افراد درخواست کنیم که رمز عبور ایمیل خود را در اختیار دوستان خود قرار دهند، بیشتر آن‌ها به این درخواست پاسخ منفی خواهند داد. اما این موضوع در مورد سرویس‌هایی مانند نتفلیکس، آمازون پرایم و اسپاتیفای کاملاً متفاوت است.؛ کاربران این سرویس‌ها، رمز عبور حساب‌های خود را بدون هیچ مشکلی در اختیار دیگران قرار داده و اگر رمز عبور آن‌ها در سرویس‌های مختلف یکسان باشد، احتمال دارد که با خطرات مهمی روبرو شوند.

ESET تحقیقاتی را در این مورد انجام داده است و براساس آن، یک چهارم کاربران نتفلیکس رمز عبور حساب خود را در اختیار دیگران قرار می‌دهند و اصلی‌ترین خطر این اشتراک‌گذاری، احتمال به ‌اشتراک گذاشتن آن توسط دیگر افراد است.

مور پیشنهاد کرده است که برای جلوگیری از دسترسی افراد ناشناس به اطلاعات حساب خود، کاربران از یک روش ساده استفاده کنند:

بهترین راه برای پیشگیری از دسترسی دیگران به حساب خود، تغییر رمز عبور آن به‌طور متناوب است. همچنین ساختن رمز عبورهای پیچیده و استفاده از برنامه‌های ساخت رمز عبور نیز، احتمال به‌خطر افتادن حساب کاربری را کاهش می‌دهد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید