مدیر سرویس استریم غیرقانونی مابدرو بازداشت شد - تکفارس 
مدیر سرویس استریم غیرقانونی مابدرو بازداشت شد - تکفارس 

مدیر سرویس استریم غیرقانونی مابدرو بازداشت شد

مهدی حلوائی
۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - 15:30
سرویس استریم غیرقانونی

در سالیان اخیر تعداد سرویس‌های استریم پولی افزایش یافته و به همین دلیل، بسیاری از افراد برای تماشای محتوای مورد علاقه‌ی خود به سرویس‌های غیرقانونی روی آورده‌اند. اپلیکیشن استریم مابدرو (Mobdro) یکی از این سرویس‌هاست که توانسته در چند سال گذشته چیزی حدود ۴۳ میلیون کاربر را جذب کند.

در حالی که این اپلیکیشن تفاوت زیادی با اپ‌های مشابه مانند پاپکورن تایم (Popcorn Time)، شوباکس (Showbox) و تراریم تی‌وی (Terrarium TV) نداشته اما طیف وسیع محتوای ارائه‌شده در این سرویس، آن را به یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌ها در بین طرفداران تبدیل کرده است. این اپلیکیشن بسیاری از برنامه‌های تلویزیون و همچنین شبکه‌های ورزشی را به‌صورت رایگان (غیرقانونی) در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

با این حال، افزایش محبوبیت این اپلیکیشن باعث شد تا توجه آژانس همکاری قضایی اتحادیه‌ اروپا (Eurojust) جلب شود. تحقیقات در مورد این اپلیکیشن در سال ۲۰۱۸ و پس از شکایات‌‌ لیگ برتر انگلیس، لالیگا و اتحادیه سرگرمی و خلاقیت، آغاز شد.

به گزارش Eurojust، متهم اصلی این پرونده از سرورها و دامنه‌های اصلی برای دسترسی غیرقانونی به سرویس‌ها و پخش محتوای آن‌ها در اپلیکیشن استفاده کرده است.

مابدرو

دستگیری مابدرو

در ادامه تحقیقات در مورد این اپلیکیشن استریم غیرقانونی، نیروهای امنیتی اسپانیا، چهار منطقه را بررسی کرده و از آپلود این اپلیکیشن به سرورها و پلتفرم‌ها در اسپانیا، پرتغال و جمهوری چک جلوگیری کرده است. در طی این عملیات، یک متهم توسط نیروهای امنیتی اسپانیا بازداشت شد و سه نفر دیگر نیز برای بازجویی در اسپانیا و آندورا تحویل نیروهای پلیس داده شدند.

Eurojust در بیانیه‌ای، جزییات بیشتری از تحقیقات خود را منتشر کرد. این سازمان در این خصوص اعلام کرد:

پخش محتوای صوتی و تصویری از طریق سرویس‌های استریم غیرقانونی در سال‌های اخیر افزایش چشمگیری داشته و Eurojust به درخواست مقامات ملی کشورهای مختلف، از سال ۲۰۱۹ مشغول تحقیقات در مورد این سرویس‌ها بوده است. تا به امروز بیش از ۶۰۰۰ سرور برای جلوگیری از پخش محتوای صوتی و تصویری سرویس‌ها و شبکه‌های قانونی، متوقف شده‌اند.  سازمان‌های مختلف از همین راه برای پولشویی استفاده می‌کنند.

انتظار می‌رود پس از دستگیری عوامل مابدرو، به‌ دلیل تعداد کاربران بالا و سودآوری آن، اپلیکیشن‌های استریم غیرقانونی دیگری جای آن را پر کنند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.