سری زد تی ای S برخلاف آکسون ۳۰ پرو دارای ۴ دوربین خواهد بود - تکفارس 
سری زد تی ای S برخلاف آکسون ۳۰ پرو دارای ۴ دوربین خواهد بود - تکفارس 

سری زد تی ای S برخلاف آکسون ۳۰ پرو دارای ۴ دوربین خواهد بود

مهدی ملکی
۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - 14:38
زد تی ای آکسون

شرکت زد تی ای مدتی است که روی سری گوشی‌های هوشمند جدیدی موسوم به زد تی ای S کار می‌کند. نی فی (Ni Fei) معاون ارشد بخش دستگاه‌های موبایل این شرکت در همین رابطه تصویر جدیدی را منتشر کرده است که نمای دوربین پشتی یکی از مدل‌های این سری را فاش می‌کند.

سری زد تی ای S

همان‌طور که در تصویر مشخص است، گوشی مذکور دارای چهار لنز مجزا خواهد بود که دوربین اصلی آن به رزولوشن ۶۴ مگاپیکسل مجهز است. اگرچه در این ماژول دوربین از لنز تله‌فتو خبری نیست اما می‌توان یک لنز تصویربرداری فوق عریض ۱۶ میلی‌متری و دو لنز دیگر که به ترتیب برای تصویربرداری ماکرو و پرتره مورد استفاده قرار می‌گیرند را تشخیص داد.

هنوز اعلام نشده است که دستگاه‌های این سری چه زمانی معرفی می‌شوند یا حتی به تولید انبوه می‌رسند اما ممکن است که در نهایت جایگزین سری میان‌رده زد تی ای بلید بشوند. با این حال بدون در نظر گرفتن دوربین، ما تقریباً هیچ چیزی درباره این محصولات نمی‌دانیم. بنابراین سخن گفتن در این رابطه ظاهراً بسیار زود و غیرمنطقی است.

البته بعید به نظر می‌رسد که این سری جدید در برآورده کردن انتظارها ضعیف ظاهر شود. در سال گذشته میلادی زد تی ای تبدیل به اولین شرکتی شد که مراحل تولید انبوه فناوری دوربین زیر نمایشگر اختصاصی خود را آغاز کرد. این دوربین‌ها اولین بار در زد تی ای آکسون ۲۰ مورد استفاده قرار گرفتند.

در آن زمان «فی» ادعا کرد که به زودی تولیدکنندگان و توسعه دهندگان زیست محیطی بیشتری با آن‌ها همکاری خواهند کرد تا یک اکوسیستم واقعی از نمایشگرهای کاملاً تمام صفحه به بازار عرضه کنند که به صورت همه‌جانبه تجربه کاربر را ارتقا می‌بخشد.

«فی» مدتی پیش تایید کرده بود که کاربران چندان منتظر دومین نسل از این محصولات نخواهند ماند. او سپس افزود که بسیاری از تولیدکنندگان همین حالا هم کار روی دوربین‌های زیر نمایشگر را آغاز کرده‌اند. فی در نهایت اعلام کرد که به عنوان اولین شرکتی که به طور انبوه چنین محصولاتی را عرضه کرده، بسیار خوش حال است و به هر کسی که وارد خانواده دوربین‌های زیر نمایشگر می‌شود، خوشامد خواهد گفت.

گوشی زد تی ای آکسون ۳۰

از سوی دیگر حساب شبکه اجتماعی ویبو (Weibo) این شرکت نیز موارد خوبی را با کاربران به اشتراک گذاشته است. تصویر بالا که در حساب مذکور منتشر شده است، نشان می‌دهد که زد تی ای آکسون ۳۰ پرو به ۳ دوربین بالارده مجهز خواهد بود. این شرکت قبلاً اعلام کرده بود که سری زد تی ای آکسون ۳۰ و نوبیا Z30 را طی سال جاری میلادی به بازار عرضه خواهد کرد. همچنین تایید شده است که هر دو مدل به پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸ مجهز خواهند بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید