تاریخ عرضه اندروید ۱۱ برای گوشی های ال جی مشخص شد - تکفارس 
تاریخ عرضه اندروید ۱۱ برای گوشی های ال جی مشخص شد - تکفارس 

تاریخ عرضه اندروید ۱۱ برای گوشی های ال جی مشخص شد

مهدی ملکی
۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - 14:06
ال جی V60

ال جی معمولاً به عنوان یکی از کندترین شرکت‌ها در ارائه به‌روزرسانی‌های سیستم عامل اندروید شناخته می‌شود و این روند در اندروید ۱۱ نیز هیچ تغییری نداشته است. در واقع روند انتشار به‌روزرسانی اندروید ۱۱ آن‌قدر کند بوده است که تاکنون تنها ولوت ۵G (Velvet) در خود کره جنوبی و و برخی از دستگاه‌های V60 در ایالات متحده میزبان این نسخه سیستم عامل محبوب گوگل بوده‌اند.

در حقیقت غیر از ولوت، اکنون تمام کاربران V60 نیز به اندروید ۱۱ دسترسی ندارند! از بین دستگاه‌های عرضه شده این مدل، تنها نسخه ورایزون ال جی V60 ThinQ 5G UV میزبان این به‌روزرسانی خواهد بود. این به‌روزرسانی در کنار موارد مرسوم سیستم عامل، وصله امنیتی ژانویه ۲۰۲۱ را هم در اختیار کاربران قرار می‌دهد که با وجود عمر یک ماهه آن، می‌تواند مفید واقع شود.

به‌روزرسانی جدید اندروید ۱۱ دارای بیلد V600VM20a است و ورایزون در توضیحات آن به وجود حالت بابلز (Bubbles) برای گفت‌وگوها، تغییر در رابط کاربری اپلیکیشن دوربین، آیکون‌های تنظیمات سریع جدید، حالت فوکوس، حالت زمان خواب، اشتراک‌گذاری نیربای (Nearby) و انتقال نوار کنترل صدا از بالای صفحه به سمت چپ اشاره کرده است.

از آن سو، شعبه آلمانی این شرکت در آخرین اقدام خود برای کاستن از نظرات منفی در این‌باره، سرانجام یک برنامه مشخص منتشر کرده است. با این که وجود این برنامه و دسترسی به آن می‌تواند مفید واقع شود اما به دلیل بازه‌های زمانی حدودی و البته بلند مدت، چندان هیجان‌انگیز نیست.

ال جی اندروید ۱۱گوشی هوشمند ولوت ۵G طبق این برنامه اولین دستگاه این شرکت خواهد بود که به‌روزرسانی اندروید ۱۱ را در اروپا دریافت می‌کند. به‌روزرسانی مذکور حداکثر در اختیار کاربران ولوت قرار خواهد گرفت. در ادامه پیش از پایان ما ژوئن، کاربران G8X نیز بالاخره می‌توانند از مزایای اندروید ۱۱ بهره‌مند شوند.

در سه‌ماهه سوم (از جولای تا سپتامبر) نیز گوشی‌های هوشمند ولوت ۴G و G8S به‌روزرسانی یاد شده را دریافت می‌کنند. اما گوشی‌های هوشمند وینگ، K52 و K42 تا پیش از سه‌ماهه چهارم (اکتبر الی دسامبر) به این به‌روزرسانی مجهز نخواهند شد؛ این موضوع در حالی رخ می‌دهد که نسخه اندروید این دستگاه بیش از یک سال پیش به‌روز شده است و حتی نسخه‌های بعدی آن‌ها هم به بازار عرضه شده‌اند.

به روشنی آشکار است که روند عرضه به‌روزرسانی اندروید ۱۱ شرکت ال جی اصلاً راضی‌کننده نیست. از سوی دیگر این برنامه مشخص می‌کند که اگر دستگاه‌هایی غیر از این محصولات را خریداری کرده‌اید، از عرضه به‌روزرسانی اندروید ۱۱ خبری نیست. شاید بهتر بود که این جدول هرگز منتشر نمی‌شد!

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.