برگزاری مراسم کنگره جهانی موبایل به صورت حضوری - تکفارس 
برگزاری مراسم کنگره جهانی موبایل به صورت حضوری - تکفارس 

برگزاری مراسم کنگره جهانی موبایل به صورت حضوری

حامد شهرزاد
۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - 13:19
mwc

پس از برگزاری نمایشگاه مهم تجارت بین المللی در سال گذشته، جی اس ام ای بر برنامه خود برای برگزاری حضوری کنگره جهانی موبایل که در ژوئن سال جاری در بارسلون برگزار خواهد شد اصرار ورزیده است، اما تعداد کمی از داوطلب برای شرکت در این مراسم وجود داشته است. برخی از شرکت ها از جمله اوراکل، تولید کننده گوشی های هوشمند سونی و شرکت های اینترنتی نوکیا و اریکسون تأیید کرده اند که در نمایشگاه شرکت نخواهند کرد.

این اولین رویداد زنده ای نیست که جی اس ام ای در طول همه گیری ویروس کرونا برگزار می کند. به عنوان مثال، کنفرانس جهانی ارتباطات سیار در اواخر فوریه در شانگهای برگزار شد. تعداد زیادی گروه و سخنرانی مجازی برای تکمیل مراسم در محل برگزار خواهد شد. طبق بیانیه ارائه شده به بلومبرگ، تقریباً ۱۷۰۰۰ نفر در رویداد شانگهای شرکت کردند. تاکنون گزارشی از تشخیص مثبت کرونا گزارش نشده است، اگرچه شایان ذکر است که بسیاری از شرکت کنندگان برای شرکت در جلسات مجبور نیستند به خارج از کشور سفر کنند.

به منظور کاهش خطر ابتلا به ویروس کرونا، برگزار کنندگان نمایشگاه در نظر دارند یک مؤلفه مشابه مراسم های آنلاین را برای پذیرایی از شرکت کنندگان از راه دور در تابستان امسال انجام دهند و برنامه ریزی برای کاهش تعداد پذیرایی های در محل در بارسلونا را با در نظر گرفتن ۵۰۰۰۰ نفر پیش برند. تعداد معمول افرادی که در این کنفرانس حضور می یابند ۱۰۰۰۰۰ نفر است.

پس از شیوع ویروس کرونا، بسیاری از شرکت ها مراسمات خود را به صورت مستقل برگزار کرده اند

کنگره جهانی موبایل

محدودیت های شدید مسافرتی هنوز در سطح جهان در حال اجرا است، که این امر دشواری برگزاری نمایشگاه های شخصی را افزایش داده است. وب سایت های سفارت های ایالات متحده در اسپانیا و آندورا به شرکت کنندگان گفتند که اجازه ورود به این کشور را ندارند مگر اینکه «شرایط بسیار خاصی را برای حضور داشته باشند یا از دولت اسپانیا مجوز ویژه بگیرند» و در زمان انتشار، ورود ساکنان پادشاهی انگلستان، برزیل و آفریقای جنوبی به اسپانیا تا سه شنبه ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ (۳۰ مارس) ممنوع شد. این ممنوعیت گسترش یافته است و احتمالاً مجدداً گسترش خواهد یافت. ویروس کرونا در این چندماهه شیوع بیشتری یافته است. با توجه به اینکه ام دبلیو سی ممکن است یک تبلیغ عالی برای بسیاری از شرکت ها باشد، انگجت در این نمایشگاه شرکت نخواهد کرد.

اگرچه جی اس ام ای اصرار دارد که می توان اجراهای زنده ایمن را در این روز برگزار کرد، اما برخی از شرکت هایی که در طول تاریخ از کنگره جهانی موبایل به عنوان سکوی پرتاب محصولات جدید استفاده می کردند، سال گذشته وقت زیادی را صرف مطالعه نحوه شرکت به تنهایی کردند. به عنوان مثال، سامسونگ در سال ۲۰۲۰ چندین کنفرانس مجازی برای تلفن های هوشمند گران قیمت خود برگزار کرد و قصد دارد هفته آینده دوباره آن را برگزار کند. هواوی خبرنگاران را به یک انبار اتومبیل لوکس در لندن منتقل کرد و در آنجا بدون ترک وسیله نقلیه، میت ۴۰ پرو جدید را آزمایش کردند. در رویدادهای قبلی شانگهای، اعضای جریان اصلی ام دبلیو سی مانند ام دبلیو سی و او پی سی مجموعه ای از اعلامیه ها را صادر کردند. ما با یک سوال بزرگ روبرو هستیم: حتی اگر کنگره جهانی موبایل امسال لغو نشود، آیا اخبار مهمی برای انتشار خواهد بود؟

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.