اپل یک مرکز طراحی چیپست در مونیخ خواهد ساخت - تکفارس 
اپل یک مرکز طراحی چیپست در مونیخ خواهد ساخت - تکفارس 

اپل یک مرکز طراحی چیپست در مونیخ خواهد ساخت

خشایار جهانی
۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - 08:02
اپل

اپل یک قدم دیگر به گسترش بخش ۵G خود نزدیک‌تر شده است. روز گذشته اعلام شد که این شرکت قصد دارد که روی ساخت بخشی برای طراحی چیپست خود در مونیخ آلمان سرمایه‌گذاری کند.

از نظر منطقی مونیخ یکی از بهترین گزینه‌هاست، زیرا حالا هم این شرکت دارای ۱۵۰۰ مهندس در مرکز توسعه این شهر از ۴۰ کشور دنیاست. این مکان جدید با انرژی صددرصد تجدیدپذیر کار خواهد کرد و قرار است که تبدیل به بزرگ‌ترین مرکز توسعه نرم‌افزارها و نیمه‌هادی‌های بی‌سیم موبایل شود. تیم کوک، مدیرعامل اپل، در این رابطه بیان کرد:

کنجکاو هستم تا بدانم تیم‌های مهندسی ما در مونیخ چه چیزهایی را کشف می‌کنند، از امکانات جدید در فناوری ۵G تا نسل آینده ارتباطات که سرعت و عملکرد بیشتری خواهند داشت.

در واقع، با ساختن چیپست‌ها و مودم‌ها، این شاید اولین قدم جدی اپل برای وابسته نبودن به شرکت کوالکام است. اپل قبلاً اعلام کرده بود که به جد دنبال این است که صفر تا صد اکوسیستم خود را بسازد و توانست پردازنده A14 را که در بسیاری از محصولاتش استفاده می‌کند، خود تولید کند.

این محفل جدید حدود ۱۰۰۰۰۰ متر مربع وسعت دارد و اواخر سال ۲۰۲۲ افتتاح خواهد شد. تم این مجموعه سبز بوده و ارزش‌های مونیخ را که شامل سنت، انسانیت و نوآوری هست را نشان خواهد داد. به‌علاوه طبق گفته اپل، ساخت این محفل ال ای ای دی (LLED) یا همان رهبری در طراحی انرژی و محیط زیست (Leadership in Energy and Environmental Design) را تضمین می‌کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید