توییتر قابلیت ضبط فایل صوتی Spaces را آزمایش می کند - تکفارس 
توییتر قابلیت ضبط فایل صوتی Spaces را آزمایش می کند - تکفارس 

توییتر قابلیت ضبط فایل صوتی Spaces را آزمایش می کند

محمدحسین فرقانی
۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - 20:07
توییتر

توییتر به گسترش گروه آزمایشی کاربران قابلیت صوتی اسپیسز (Spaces) ادامه می‌دهد. در حال حاضر یکی از معایب این برنامه این است که اگر شما در کار با این بخش از جلسهٔ زنده‌ای جاماندید، دیگر قابلیت پیوستن به آن را نخواهید داشت. با این حال، این مشکل ممکن است به‌زودی برطرف گردد. کیوان بیک‌پور (مدیر محصولات شرکت توییتر) در مصاحبه‌ای با نیلای پاتل (از خبرگذاری وِرج) می‌گوید این شرکت قصد معرفی روشی برای ضبط مکالمات در Spaces را دارد.

او در این باره می‌گوید: «از نظر من چنین گزینه‌ای باید برای کاربران موجود باشد. اگر کاربران تمایل داشته باشند بخشی از مکالمهٔ مهمی را بازپخش کنند، می‌توانند از قابلیت شنیدن فایل صوتی پس از ضبط آن بهره‌مند شوند. من شخصاً روی دو چیز تأکید بیشتری دارم: اول این‌که میزبان مکالمهٔ صوتی قادر باشد فایل ضبط‌شده را ذخیره کرده و هرکاری که مدنظر دارد (اعم از ویرایش و…) روی آن انجام دهد. به‌نظرم این توانایی باید یکی از ویژگی‌های اولیهٔ Spaces باشد.»

او در ادامه دربارهٔ ایدهٔ ضبط و به‌اشتراک‌گذاری کلیپ‌ها صحبت می‌کند که حین اشتراک صدا توسط سایر شرکت‌کنندگان انجام می‌شود.

توییتر

وی در این باره نیز می‌گوید:

«من هم‌چنین معتقدم دادن اجازهٔ انتخاب و به‌اشتراک‌گذاری فایل‌های کوتاه صوتی از سوی شرکت‌کنندگان جلسه نیز می‌تواند بسیار جذاب باشد.»

در حال حاضر توییتر برای ۳۰ روز مکالمات ضبط‌شده را ثبت و ذخیره می‌کند؛ اما تنها برای دلایل مدیریتی. مدیران (میزبان‌های مکالمات صوتی) می‌توانند داده‌های مکالمه را تا زمانی که توییتر در اختیارشان قرار می‌دهد، دانلود کنند. به علاوه، متن مکالمهٔ انجام‌شده نیز (درصورتی که قابلیت متنی فعال شده باشد) در اختیار مدیران قرار می‌گیرد. برنامهٔ Clubhouse برخلاف توییتر، مکالمات ضبط‌شده را تنها تا زمانی که یک اتاق صوتی فعال و زنده است، نگهداری می‌کند و سپس با بسته‌شدن آن، فایل را به‌صورت خودکار از سرورهای خود حذف می‌کند.

این ایده که توییتر ممکن است به کاربرانش قابلیت ضبط درون‌برنامه‌ای مکالمات را بدهد، می‌تواند پیش‌زمینه‌ای مستقیم برای آغاز ضبط پادکست در این پلتفرم باشد. این ویژگی کاربردی، توییتر را به برنامهٔ فایرساید (Fireside) نزدیک‌تر می‌کند که به آن‌ها اجازه می‌دهد مکالمات‌شان را ضبط کنند؛ برنامه‌ای که توسط مارک کیوبن (Mark Cuban) و فالن فاطمی (Falon Fatemi) توسعه داده شده.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید