پیش نمایش ردمی نوت ۱۰ پرو مکس؛ بلند پروازی شیائومی - تکفارس 
پیش نمایش ردمی نوت ۱۰ پرو مکس؛ بلند پروازی شیائومی - تکفارس 

پیش نمایش ردمی نوت ۱۰ پرو مکس؛ بلند پروازی شیائومی

پیش نمایش ردمی نوت ۱۰ پرو مکس

ردمی نوت ۱۰ پرو مکس بدون شک بلندپروازانه‌ترین گوشی ردمی است. این گوشی شامل ویژگی‌هایی می‌شود که امروزه انتظار می‌رود تمام گوشی‌های پرچمدار از آن بهره ببرند. گوشی‌های سری ردمی نوت همیشه از ویژگی‌ها و سخت‌افزارهایی استفاده کرده‌اند که مرزهای این صنعت را جابه‌جا کرده و حالا ردمی نوت ۱۰ پرو مکس سعی دارد تا در دسته‌ی گوشی‌های پیشرفته‌تری مانند وان‌پلاس نورد، سامسونگ گلکسی F62، ریلمی X7 پرو و حتی می ۱۰i قرار بگیرد.

البته برای پیش‌گیری از بالا رفتن قیمت گوشی، برخی از ویژگی‌ها مانند پشتیبانی از فناوری ۵G از آن حذف شده است. این گوشی از تمام جهات با ردمی نوت ۱۰ پرو یکسان بوده و تنها دوربین اصلی آن رزولوشن بالاتری دارد. آیا این تفاوت، ارزش هزینه‌ی بیشتر را دارد و یا این‌‌که شیائومی در محاسبات خود در مورد نیاز کاربران اشتباه کرده است؟ پاسخ این سوال به زودی در نقد و بررسی کامل ردمی نوت ۱۰ پرو مکس داده خواهد شد، اما فعلاً نگاهی کلی‌تر به این گوشی خواهیم داشت.

دوربین اصلی گوشی ردمی نوت ۱۰ پرو مکس، توانایی عکس‌برداری با کیفیت ۱۰۸ مگاپیکسل را داشته و نسخه‌ی پایه‌ی آن از  ۶ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی پشتیبانی می‌کند. قیمت این نسخه ۱۸٫۹۹۹ روپیه اعلام شده و قیمت نسخه‌ی پیشرفته‌تر آن که از ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی استفاده می‌کند، ۱۹٫۹۹۹ روپیه می‌باشد. همچنین نسخه‌ی دیگری از این گوشی با پشتیبانی از ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه منتشر خواهد شد و قیمت آن ۲۱٫۹۹۹ روپیه خواهد بود. قیمت گوشی ردمی نوت ۱۰ پرو با مشخصات مشابه، به ترتیب ۱۵٫۹۹۹، ۱۶٫۹۹۹ و ۱۸٫۹۹۹ روپیه می‌باشد که تفاوت ۳۰۰۰ روپیه‌ای آن با نسخه‌ی پرو مکس را نشان می‌دهد.

ردمی نوت 10 پرو مکس

ردمی نوت ۱۰ پرو مکس از طراحی جدید Evol بهره می‌برد و در ساخت قسمت پشتی آن از شیشه‌ی مستحکم با لبه‌های خمیده استفاده شده است. این گوشی در سه رنگ برنزی، آبی و سیاه عرضه خواهد شد. شیائومی اعلام کرده است که قسمت پشتی گوشی ضد لک بوده و هیچ اثر انگشتی بر روی آن باقی نمی‌ماند. با این حال،  آزمایش‌های صورت گرفته خلاف آن را ثابت می‌کند.

طراحی ماژول دوربین این گوشی بسیار پیچیده بوده و با جای‌دادن حسگر ضخیم و ۱۰۸ مگاپیکسلی دوربین در خود، ظاهر باریک‌ گوشی را حفظ کرده است. دوربین اصلی این گوشی توسط حاشیه‌ی نقره‌ای محاصره شده و دیگر دوربین‌های آن نیز از طراحی نسبتاً مشابهی برخوردار شده‌اند.

قسمت بالایی و پایینی قاب گوشی، به‌صورت صاف طراحی شده و در اطراف دکمه‌ی پاور و صدای آن کمی برآمدگی دارد. دکمه‌ی پاور ردمی نوت ۱۰ مکس پرو به یک حسگر اثر انگشت مجهز شده و شما می‌توانید عملکرد آن را تنظیم کنید. برای مثال با دوبار زدن روی حسگر می‌توانید از بین استفاده از دستیار صوتی گوگل، دوربین، بازشدن لیست اعلان‌ها، چراغ‌قوه، شات گرفتن و برخی موارد دیگر یک گزینه را انتخاب کنید.

در قسمت بالایی گوشی، یک جک ۳٫۵ میلی‌متری در کنار یک شیار اسپیکر قرار گرفته که صدای استریو را به ارمغان می‌آورد. درگاه USB-C در قسمت پایینی گوشی قرار داشته و پشتیبانی از فست شارژ ۳۳ واتی در آن وجود دارد. دو شیار سیم‌کارت نانو و یک شیار کارت میکرو اس دی در سمت چپ گوشی قرار دارد. همچنین ردمی نوت ۱۰ پرو مکس و دیگر مدل‌های آن دارای گواهی IP53 بوده و در برابر آب و گرد و غبار مقاوم هستند.

ردمی نوت 10 پرو مکس

رزولوشن صفحه نمایش سوپرامولد ۶٫۶۷ اینچی این گوشی فول اچ دی پلاس بوده و نرخ تازه‌سازی آن ۱۲۰ هرتز است. این نمایشگر از HDR پشتیبانی کرده و میزان روشنایی آن ۱۲۰۰ نیت می‌باشد. پشتیبانی از طیف رنگ DCI-P3 به صورت صددرصد و دریافت گواهی TÜV Rheinland از دیگر ویژگی‌های این گوشی‌ است. دوربین سلفی گوشی در قسمت بالایی آن‌ قرار داشته و خبری از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر در این دستگاه نیست. این دوربین نیز همانند دوربین اصلی گوشی، توسط یک حاشیه‌ نقره‌ای محاصره شده که از جذابیت آن کاسته است. پنل این گوشی از جنس کورنینگ گوریلا گلس ۵ (Corning Gorilla Glass) بوده و شیائومی بر روی آن از یک محافظ نمایشگر پلاستیکی استفاده کرده است.

ردمی نوت ۱۰ پرو مکس به پردازنده‌ی هشت هسته‌ای اسنپدراگون ۷۳۲G مجهز شده است و از گرافیک مجتمع آدرنو ۶۱۸ (۶۱۸ Adreno) استفاده می‌کند که احتمالاً مشکلی در اجرای بازی‌های سنگین نداشته باشد. با این حال، استفاده از این پردازنده به معنی عدم پشتیبانی از فناوری ۵G است. برخی از شرکت‌ها بر روی این ویژگی مانور زیادی داده‌اند و این یک نقطه‌ی ضعف برای ردمی نوت ۱۰ پرو مکس به حساب می‌آید. این گوشی از باتری ۵٫۰۲۰ میلی‌آمپر‌ساعتی استفاده کرده و از فست شارژ ۳۳ واتی پشتیبانی می‌کند. همچنین استفاده از رم LPDDR4X، حافظه‌‌ی UFS 2.2، بلوتوث و وای‌فای دوگانه از دیگر ویژگی‌های این گوشی است.

ردمی نوت 10 پرو مکس

ردمی نوت ۱۰ پرو مکس از یک دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی استفاده می‌کند که آن را از گوشی ردمی نوت ۱۰ پرو متمایز می‌کند (دوربین این گوشی ۶۴ مگاپیکسل است). گوشی‌های کمی در کشور هند از چنین لنز قدرتمندی بهره می‌برند و این دوربین به کاربران اجازه می‌دهد تا تصاویر با کیفیت‌تری را ثبت و ویرایش کنند.

دیگر دوربین‌های این گوشی شامل دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی، حسگر عمق ۲ مگاپیکسلی و دوربین فوق ماکروی ۵ مگاپیکسلی می‌شود و از این نظر هیچ تفاوتی بین این دو گوشی دیده نمی‌شود. شیائومی از لنز ماکرو با قابلیت زوم دو برابر استفاده کرده که به لطف آن، می‌توان تصاویر ماکرو را از فاصله‌ای دورتر ثبت کرد. دوربین سلفی گوشی ردمی نوت ۱۰ پرو مکس و دیگر نسخه‌های آن، ۱۶ مگاپیکسل است.

telegram techfars

instagram techfars

با وجود ویژگی‌های مختلف و سخت‌افزار مناسب، مشکل اصلی گوشی‌های ردمی، تبلیغات درون‌برنامه‌ای آزاردهنده و بیش از حد آن‌ها است. تمام گوشی‌های ردمی نوت ۱۰ از رابط کاربری MIUI 12 استفاده می‌کنند که براساس اندروید ۱۱ طراحی شده است. شیائومی وعده داده است که در آینده، رابط کاربری MIUI 12.5 را برای این گوشی‌ها عرضه کند. قرار است به لطف این رابط کاربری، قابلیت حذف تمام اپلیکیشن‌های پیش‌فرض و تبلیغات به این گوشی‌ها اضافه شود. باید منتظر ماند و دید که آیا شیائومی به وعده‌های خود  عمل می‌کند یا خیر.

گوشی ردمی نوت ۱۰ پرو مکس ویژگی‌های متعددی دارد و به‌نظر تنها نقطه ضعف آن، عدم پشتیبانی از ۵G است. وزن و اندازه‌ی این گوشی از نسخه‌ی قبلی خود یعنی ردمی نوت ۹ پرو مکس کمتر است (۹٫۲ کیلوگرم و ۸٫۱ میلی‌متر). جزییات بیشتر ردمی نوت ۱۰ پرو مکس در نقد و بررسی کامل این گوشی اعلام خواهد شد.

برچسب‌ها:

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.