بررسی موتورولا موتو جی استایلوس ۲۰۲۱ - تکفارس 
بررسی موتورولا موتو جی استایلوس ۲۰۲۱ - تکفارس 

بررسی موتورولا موتو جی استایلوس ۲۰۲۱

آرمین مکاری
بررسی تخصصی، مقالات ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - 18:28
بررسی موتورولا موتو جی استایلوس ۲۰۲۱

ممکن است که نامیدن موتورولا موتو جی استایلوس به عنوان بهترین گوشی مقرون‌ۤبه‌صرفه موجود در بازار چندان دور از منطق نباشد. این گوشی هوشمند با بهره‌گیری از صفحه‌نمایش بزرگ ۶٫۸ اینچی و پردازنده اسنپدراگون ۶۷۸ در اوایل سال جاری میلادی و با قیمت ۲۹۹ دلار توسط موتورلا معرفی شد. در این بازه قیمتی، تنها رقیب جدی  این گوشی را می‌توان ال جی استایلوس ۶ دانست. حتی بدون در نظر گرفتن قلم استایلوس، این گوشی با استفاده از دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، ۴ گیگابایت رم و باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپری، مجموعه‌ای از ویژگی‌های یک گوشی هوشمند خوب را با قیمتی مناسب به شما ارائه می‌دهد.

قلم استایلوس

ویژگی اصلی‌ای که در اولین نگاه به این گوشی به چشم می‌خورد، قلم آن است. مانند ال جی استایلوس ۶، این گوشی نیز از یک قلم خازنی داخلی بهره می‌برد که در پایین سمت راست گوشی قرار می‌گیرد. با بیرون کشیدن این قلم، میانبر برنامه‌های کاربردی بر روی صفحه ظاهر می‌شود. همچنین می‌توانید بدون بازکردن قفل صفحه، از یادداشت سریع استفاده کنید و یا با استفاده از میانبرهای آن، اسکرین‌شات بگیرید و بر روی آن حاشیه‌نویسی انجام دهید.

پیام‌رسان اصلی این گوشی از قابلیت تبدیل دست‌خط به نوشتار موجود در کیبورد گوگل استفاده می‌کند که به خوبی عمل می‌کند. قابلیت دیگر قلم این گوشی، ویرایش کلیپ‌های کوتاه است. با استفاده از این ویژگی، قلم را بر روی قسمت‌هایی از فیلم ضبط‌شده می‌کشید و مشاهده می‌کنید که در قسمت‌های علامت خورده، تصاویر ثابت مانده‌اند و بقیه نواحی در حال حرکت هستند و فیلم نهایی را می‌توانید به صورت MP4 یا GIF ذخیره کنید.

موتورولا موتو جی استایلوس

موتو جی استایلوس ۲۰۲۱ می‌تواند با استفاده از هوش مصنوعی، آنچه شما رسم کرده‌اید را تشخیص دهد و برای آن، الگویی آماده برای رنگ‌آمیزی پیشنهاد دهد و بدین گونه می‌توانید دفتر رنگ‌آمیزی مخصوص خود را داشته باشید. ویژگی‌های این قلم با استفاده از برنامه‌های شخص ثالت بیشتر نیز می‌شود که می‌توان با آن کارهای سرگرم‌کننده و خلاقانه‌ای انجام داد.

نمایشگر و سخت‌افزار

عملکرد نمایشگر ال سی دی این گوشی با نرخ تازه‌سازی ۶۰ هرتز چندان جذاب نیست اما اندازه ۶٫۸ اینچی آن با وضوح فول اچ دی کاملاً قابل قبول است و لبه‌های گرد قاب پشتی این گوشی، باعث می‌شود تا در دست نگه داشتن این گوشی راحت‌تر از آن‌چه به نظر می‌آید باشد. موتو جی استایلوس با پردازنده اسنپدراگون ۶۷۸ و ۴ گیگابایت رم، برای کاربردهای روزمره کاملاً مناسب است. برنامه‌ها به آسانی اجرا می‌شوند و می‌توانید سریعاً بین هرکدام جا به جا شوید. اگرچه در اجرای برنامه‌های شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر، گاهی سرعت گوشی کاهش می‌یابد اما می‌توان از آن چشم‌پوشی کرد.

عمر باتری موتو جی استایلوس نیز عملکرد راضی‌کننده‌ای دارد و در صورت استفاده نرمال، یک روز کامل دوام می‌آورد که کم‌تر از ادعای موتورولا در تبلیغات آن است. با استفاده از توربوشارژ و شارژر ۱۰ واتی موتورولا، باتری این گوشی تقریباً هر ۱۰ دقیقه، ۱۰ درصد شارژ می‌شود. این گوشی میان‌رده موتورولا با اندروید ۱۰ عرضه شده است، اما اولین گوشی موتورولا خواهد بود که به‌روزرسانی اندروید ۱۱ را دریافت می‌کند. پشتیبانی موتورولا از موتو جی استایلوس تنها دو سال ادامه دارد و در ژانویه سال ۲۰۲۳، عرضه پچ‌های امنیتی آن متوقف خواهد شد. در صورتی که سامسونگ اعلام کرده است پشتیبانی آن‌ها حتی از گلکسی سری A نیز تا چهار سال ادامه دارد و امیدواریم موتورولا نیز در این سیاست خود تجدید نظر کند.

دوربین

موتورولا موتو جی استایلوس

دوربین سه‌گانه به‌کار رفته در این گوشی، همان دوربین موتورولا وان ایس ۵ جی (One Ace 5G) است که شامل سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، یک لنز فوق عریض ۸ مگاپیکسلی و یک سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو است. لنز اصلی این گوشی در نور شدید تصاویر باکیفیتی را به ثبت می‌رساند و رنگ عکس‌ها نیز بدون اغراق است. عملکرد سنسور فوق عریض چندان جذاب نیست و نویز تصاویر حتی  در نور مناسب نیز بیش از حد زیاد است و در نمونه عکس‌های گرفته‌شده از ساختمان‌ها در روز، رنگ بنفش غیرمعمولی دیده می‌شود. همچنین نتایج عکاسی در شب موتو جی استایلوس برای یک گوشی ۳۰۰ دلاری تا حدودی راضی‌کننده است. دوربین سلفی این گوشی از چیزی که برای یک گوشی میان‌رده انتظار داریم بهتر عمل می‌کند و عکس‌های آن از وضوح خوبی برخوردار است.

جمع‌بندی

موتورولا موتو جی استایلوس ۲۰۲۱ یکی از برترین میان‌رده‌های موجود در بازار است که می‌تواند نیازهای روزمره شما را همراه با یک دوربین خوب و قلمی سرگرم‌کننده تامین کند. اگر علاقه‌مند به استفاده از قلم‌های استایلوس هستید و به دنبال خرید یک گوشی با قیمتی مناسب هستید، قطعاً موتو جی استایلوس بهترین گزینه شما خواهد بود؛ اما اگر وجود قلم اهمیت چندانی برای شما ندارد، گزینه‌ای چون وان پلاس نورد ان ۱۰ با صفحه‌نمایش و دوربین بهتر اما با قیمتی یکسان وجود دارد.

نقاط قوت

  • قابلیت‌های جذاب قلم استایلوس
  • عمر خوب باتری
  • عملکرد مناسب سخت‌افزار در مقایسه با قیمت

نقاط ضعف

  • کیفیت ضعیف لنز فوق عریض
  • پشتیبانی ضعیف به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری
برچسب‌ها: ، ،

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید