برترین اپلیکیشن های ساخت موسیقی برای گوشی های هوشمند - تکفارس 
برترین اپلیکیشن های ساخت موسیقی برای گوشی های هوشمند - تکفارس 

برترین اپلیکیشن های ساخت موسیقی برای گوشی های هوشمند

سجاد باقریان
برترین‌ها، مقالات ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - 09:00
برترین اپلیکیشن های ساخت موسیقی

با گذشت زمان و پیشرفت بسیار سریع گوشی‌های هوشمند، اپلیکیشن‌های تخصصی زیادی برای دو سیستم‌عامل اندروید و ios منتشر گشته‌اند که خیلی از آن‌ها بسیار کاربردی می‌باشند. شاید امکانات این اپلیکیشن‌ها در حد و اندازه نسخه ویندوزی آن‌ها نباشد، اما وجودشان برای افراد حرفه‌ای یا آماتور بسیار حائز اهمیت می‌باشد. این اپلیکیشن‌ها را نمی‌توان جایگزین نسخه‌های حرفه‌ای آن‌ها کرد، اما مطمئن باشید که به‌درد شما خواهند خورد.

شاید یک پروژه ضروری برای شما پیش بیاید و شما به رایانه‌شخصی خود دسترسی نداشته باشید، در این جا است که اپلیکیشن‌های تخصصی گوشی‌های هوشمند به داد شما می‌رسند و می‌توانند تا حدود زیادی کارتان را راحت‌تر کنند. اپلیکیشن‌هایی مانند word، ویرایش تصویر و ویرایش ویدیو نمونه‌هایی از این برنامه‌‌ها هستند که با وجود امکانات کمتر نسبت به نسخه‌های ویندوزی خودشان، می‌توانند کمک بزرگی به شما بکنند. اما این مقاله مختص علاقه‌مندان به ساخت موسیقی و دنیای آهنگ می‌باشد و ما قصد داریم تا به شما برترین‌ اپلیکیشن‌های ساخت موسیقی را معرفی کرده و به بررسی مختصر آن‌ها بپردازیم.

متاسفانه اپلیکیشن‌های ساخت موسیقی در گوشی‌های هوشمند، همانند اپلیکیشن‌های کاربردی دیگر مثل ویرایش تصویر، دارای تنوع بسیار زیادی نیستند. با این حال ما سعی کردیم تا برترین نمونه‌ها را پیدا کرده و در لیست قرار دهیم. هر کدام از این اپلیکیشن‌ها دارای ویژگی‌های خاص خودشان هستند که آن‌ها را از یکدیگر متمایز می‌کند. در ادامه با ما باشید تا آشنایی بیشتری با اپلیکیشن‌های ساخت موسیقی در گوشی‌های هوشمند پیدا کنید.

FL Studio Mobile

اپلیکیشن های ساخت موسیقی

FL Studio یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های ساخت آهنگ و استودیو موزیک می‌باشد که در ویندوز منتشر شده و سازنده آن یعنی Image-Line، این اپلیکیشن را با نام FL Studio Mobile برای گوشی‌های اندروید و ios منتشر کرده است. FL Studio Mobile به شما این امکان را می‌دهد که آهنگ مدنظر خودتان را بسازید و به راحتی آن را در گوشی خود ذخیره کنید. شاید FL Studio Mobile برای افراد حرفه‌ای مناسب نباشد اما تمام نیاز‌های افراد مبتدی را برطرف خواهد کرد. نسخه اندروید و ios این اپلیکیشن هیچ کمبودی نسبت به نسخه ویندوز آن نداشته و امکانات کاملی را در اختیار شما قرار می‌دهند. اما با توجه به همین موضوع حجم FL Studio Mobile به چیزی حدود ۲۵۰ مگ رسیده و شما نمی‌توانید تجربه خوبی از کار با آن در گوشی‌های پائین‌رده داشته باشید. قیمت این اپلیکیشن ۱۵٫۹۹ دلار بوده و شما می‌توانید از اپ‌استور‌های مختلف آن را دریافت نمائید.

 Caustic 3

اپلیکیشن های ساخت موسیقی

عناون Caustic 3 نام یکی از حرفه‌ای‌ترین اپلیکیشن‌های ساخت و ادیت موسیقی می‌باشد که توسط استودیو Single Cell Software توسعه یافته و در اپ‌استور‌های مختلف منتشر گردیده است. شما در این اپلیکیشن با ۱۴ ماشین مجازی مواجه هستید که هرکدام طراحی بی‌نقصی دارند. از معروف‌ترین آن‌ها می‌توان سینت سایزر مجازی آنالوگ و سینت سایزر چند نمونه‌ای امواج را نام برد که بسیار کاربردی هستند. شما بیش از ۲۰ نوع افکت را در اختیار دارید که می‌توانید با توجه به سلیقه و شوق هنری خودتان، از هر کدام از آن‌ها استفاده کنید. خوشبختانه شما با هیچ محدودیتی در استفاده از افکت‌ها و ماشین‌های موجود در اپلیکیشن مواجه نیستید و نیازی به پرداخت پول یا خرید درون برنامه‌ای ندارید. موسیقی‌ای که ساختید را با هر فرمتی که دلتان می‌خواهد ذخیره نموده و حتی کیفیت آن را خودتان مشخص کنید. خلاصه شما به همه چیز به صورت رایگان دسترسی دارید و می‌توانید موسیقی‌های خودتان را به راحتی بسازید.

می‌توانید اپلیکیشن Caustic 3 را برای دو سیستم‌عامل اندروید و ios دانلود و نصب نمایید. این اپلیکیشن در اپ‌استور‌های مختلف در دسترس می‌‌باشد.

 Walk Band

اپلیکیشن های ساخت موسیقی

Walk Band یک اپلیکیشن بسیار ساده، با امکانات فوق‌العاده است که بیشتر برای آماتور‌ها به‌درد می‌خورد. محیط اپلیکیشن بسیار ساده و جذاب بوده و شما به ساز‌های مختلفی مانند پیانو، گیتار، درام و نمونه‌های دیگر دسترسی دارید که با توجه به رابط کاربری و محیط بسیار ساده آن، کار با هرکدام از آن‌ها بسیار راحت بوده و شما با پیچیدگی خاصی روبه‌رو نیستید.

Revontulet Soft Inc نام استودیو سازنده این اپلیکیشن می‌باشد که با ساخت Walk Band سعی داشته محیطی را برای آماتور‌ها به‌وجود بیاورد که با خیال راحت به ساخت موسیقی دلخواه خودشان بپردازند. محدودیتی در استفاده از اپلیکیشن Walk Band وجود ندارد و در نسخه‌های رایگان آن فقط بعضی از امکانات حرفه‌ای در دسترس شما نیست که شما می‌توانید با پرداخت ۳ دلار و خرید نسخه premium آن، به تمام امکانات این اپلیکیشن فوق‌العاده دسترسی پیدا کنید. هم‌چنین اپلیکیشن Walk Band را برای دو سیستم‌عامل اندروید و ios منتشر شده که در اپ‌استور‌های مختلف موجود می‌باشد.

Samsung Soundcamp

اپلیکیشن های ساخت موسیقی

می‌توان گفت که سامسونگ سعی داشته با ساخت Samsung Soundcamp، اپلیکیشنی طراحی و روانه اپ‌استور‌ها کند که دو گروه آماتور و حرفه‌ای را هم‌زمان به سمت خود جلب نماید، زیرا اپلیکیشن Samsung Soundcamp دارای امکانات تقریبا کاملی است که می‌تواند برای آماتور‌ها کافی باشد و هم‌چنین دارای کمبود‌هایی می‌باشد که نمی‌توانیم آن‌ را یک اپلیکیشن حرفه‌ای بنامیم. بنابراین اگر به دنبال یک اپلیکیشن با رابط کاربری ساده هستید که ساز‌های مختلف را در اختیار شما قرار بدهد، اپلیکیشن Samsung Soundcamp می‌تواند گزینه خوبی باشد.

شما به ساز‌هایی مانند گیتار، درام، ویالون و نمونه‌های دیگر دسترسی داشته و می‌توانید به آسانی موسیقی‌های خودتان را ذخیره کرده و به اشتراک بگذارید. تعداد افکت‌های مختلف موجود در اپلیکیشن نیز کافی به‌نظر می‌رسد و شما را از این حیث لنگ نمی‌گذارد. لازم به ذکر است که اپلیکیشن Samsung Soundcamp کاملا رایگان بوده و فقط برای سیستم‌عامل‌ اندروید در دسترس می‌باشد.

Chordbot Pro

اپلیکیشن های ساخت موسیقی

اپلیکیشن Chordbot Pro، بیشتر برای ساخت توالی و ترتیب آکوردها به درد شما می‌خورد و در این زمینه یکی از برترین اپلیکیشن‌های موجود برای گوشی‌های هوشمند می‌باشد که می‌تواند اکثر نیاز‌های شما را برطرف کند. شما در اپلیکیشن Chordbot Pro به بیش از ۶۰ آکورد دسترسی دارید که البته در نسخه‌ رایگان آن این تعداد کمتر بوده و شما برای دسترسی کامل به تمام آن‌ها، نیاز به پرداخت ۵ دلار و خرید نسخه premium اپلیکیشن Chordbot Pro  دارید. علاوه بر این، شما با ۴۰۰ ترک آدوات قابل میکس پویا مواجه هستید که این تعداد به‌نظر کافی می‌رسد و می‌تواند تمام نیاز‌های شما را برطرف کند.

نسخه رایگان این اپلیکیشن را می‌توانید از اپ‌استور‌های مختلف و برای دو سیستم‌عامل اندروید و ios دانلود و نصب نمایید.

MorphWiz-Play

اپلیکیشن های ساخت موسیقی

در این جایگاه از لیست به سراغ یک اپلیکیشن عجیب می‌رویم که بیشتر به‌درد کودکان می‌خورد و صرفا می‌تواند برای سرگرمی استفاده شود. شما نمی‌توانید توقع چندانی از اپلیکیشن MorphWiz-Play داشته باشید و نباید به‌‌دنبال امکانات حرفه‌ای بگردید. در بازی، ساز‌های مختلفی وجود دارد که استفاده از آن‌ها فوق‌العاده آسان بوده و شما با هیچ‌گونه پیچیدگی‌ای روبه‌رو نیستید.

از طریق رابط کاربری بسیار ساده اپلیکیشن MorphWiz-Play، شروع به نواختن ساز‌های مختلف کرده و از ترکیب نوت‌ها با یکدیگر قطعه موسیقی تولید کنید. حجم برنامه ۸۰۰ کیلوبایت بوده و حتی به ۱ مگ هم نمی‌رسد. با توجه به حجم بسیار کم و امکانات نسبتا خوب آن، اپلیکیشن MorphWiz-Play یکی از بهترین اپلیکیشن‌های ساخت موسیقی می‌باشد که برای سرگرمی ساخته شده است. شما می‌‌توانید این اپلیکیشن را به صورت رایگان و برای دو سیستم‌عامل اندروید و ios دریافت کنید.

Nanoloop

اپلیکیشن های ساخت موسیقی

این اپلکیشن که توسط  oliver wittchow توسعه و منتشر شده، یکی از حرفه‌ای‌ترین اپلیکیشن‌های ساخت و میکس موسیقی می‌باشد که برای گوشی‌های هوشمند در دسترس می‌باشد. این اپلیکیشن تمام آن‌ چیزی که یک حرفه‌ای نیاز دارد را در خود جای داده و هیچ کمبود خاصی در آن‌ دیده نمی‌شود. یکی از نکات مثبت این اپلیکیشن استفاده از ترتیب‌سنج می‌باشد که کمتر اپلیکیشنی این امکان را به شما می‌دهد. اشتراک‌گذاری در اپلیکیشن oliver wittchow بسیار ساده و راحت بوده و شما در کمترین زمان قادر هستید موسیقی‌های میکس‌شده خودتان را در شبکه‌های اجتماعی مختلف به اشتراک بگذارید.

خوشبختانه اپلیکیشن oliver wittchow کاملا رایگان بوده و شما می‌توانید آن را برای دو سیستم عامل اندروید و ios دانلود کنید.

Audio Evolution Mobile Studio

اپلیکیشن های ساخت موسیقی

Audio Evolution Mobile Studio نام یک اپلیکیشین نسبتا حرفه‌ای است که دارای یک محیط کاربری بسیار ساده می‌باشد. شما در این اپلیکیشن با امکانات مختلفی مواجه هستید که کار کردن با هرکدام از آن‌ها بسیار ساده و بی‌دردسر می‌باشد.

بیش از ۲۰ نوع افکت در اپلیکیشن Audio Evolution Mobile Studio قرار داده شده که شما بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای به همه‌ی آن‌ها دسترسی خواهید داشت. شما می‌توانید با ساز‌های مختلف، موسیقی‌های مختلفی را بسازید که به سادگی ذخیره می‌شوند. همچنین قادر هستید که موسیقی خودتان را با فرمت‌های WAV ،MP3 ،AIFF ،FLAC ،Ogg ،m4a ،۳gpp و amr ذخیره کرده و به اشتراک بگذارید.

همان‌طور که قبلا گفتیم، این اپلیکیشن کاملا رایگان و برای دو سیستم عامل اندروید و Ios در دسترس می‌باشد.

SunVox Music Maker Jam

اپلیکیشن های ساخت موسیقی

این اپلیکیشن توسط JAM Just Add Music GmbH توسعه یافته و برای گوشی‌های هوشمند منتشر گردیده است. شما در این اپلیکیشن‌ قادر هستید به نواختن ساز‌های مختلف بپردازید و به میکس یا ریمیکس موسیقی‌های گوناگون مشغول شوید. البته این اپلیکیشن‌ را بیشتر برای میکسر‌‌ها پیشنهاد می‌کنیم، زیرا اپلیکیشن SunVox Music Maker Jam دارای بیش از ۳۰۰ پک میکس و ۱۰۰ هزار حلقه صدا می‌باشد که برای یک میکس موسیقی فوق‌العاده است. ترکیب آهنگ‌های مختلف بسیار ساده بوده و درکل این اپلیکیشن دارای محیط کاربری نسبتا ساده‌ای می‌باشد.

می‌توانید این اپلیکیشن حرفه‌ای را برای دو سیستم‌عامل اندروید و ios دانلود و نصب نمایید.

شما در این لیست با ۹ اپلیکیشن ساخت موسیقی آشنا گشتید که برای گوشی‌های هوشمند منتشر شده‌اند. اپلیکیشن‌هایی که شاید تمامی امکانات مورد نیاز یک ادیتور یا میکسر حرفه‌ای موسیقی را فراهم نکنند، اما قطعا یک جایی به‌درد شما خواهند خورد. البته افراد حرفه‌ای هم می‌توانند تا حدود زیادی نیاز‌های خودشان را با استفاده از این‌ اپلیکیشن‌ها برطرف کنند. همان‌طور که مطالعه فرمودید، هر کدام از این اپلیکیشن‌ها دارای ویژگی‌ها خاص خودشان می‌باشند که شما می‌توانید با توجه به همین ویژگی‌ها، بهترین گزینه‌ی مناسب خودتان را انتخاب کنید و به ساخت موسیقی و ادیت آهنگ بپردازید.

برچسب‌ها: ،

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.