برنامه به روزرسانی گوگل کروم تغییر کرد - تکفارس 
برنامه به روزرسانی گوگل کروم تغییر کرد - تکفارس 

برنامه به روزرسانی گوگل کروم تغییر کرد

حامد شهرزاد
۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - 16:32
برنامه به روزرسانی گوگل کروم تغییر کرد - تکفارس 

گوگل اعلام کرد که سرعت انتشار به‌روزرسانی‌های گوگل کروم را تسریع می‌کند. با عرضه گوگل کروم نسخه ۹۴ در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۱، شرکت گوگل به‌جای شش هفته، هر چهار هفته یک به‌روزرسانی برای این مرورگر را منتشر می‌کند. با اجرا شدن این برنامه، بیش از یک دهه است که شرکت گوگل برای اولین بار برنامه انتشار گوگل کروم را تسریع می‌کند.

مدیر برنامه‌های فنی گوگل کروم یعنی الکس مینر در این مورد توضیح داد:

همان‌طور که ما روند بررسی مشکلات این مرورگر و انتشار به‌روزرسانی‌های گوگل کروم را بهبود می‌بخشیم و هر دو هفته یک‌بار به‌روزرسانی‌های امنیتی را برای کاهش فاصله پچ های عرضه‌شده اعمال می‌کنیم، مشخص است که می‌توان به همین ترتیب، چرخه انتشار به‌روزرسانی‌های اصلی را کوتاه کرده و ویژگی‌های جدید را سریع‌تر ارائه دهیم.

سرپرستان فناوری اطلاعات می‌توانند همچنان هر نسخه گوگل کروم را هر هشت هفته منتشر کنند

گوگل کروم

کاربران عادی این مرورگر هر ماه نسخه جدیدی از گوگل کروم را دریافت می‌کنند، اما سرپرستان فناوری اطلاعات می‌توانند گزینه جدید «اکستندد استیبل» را انتخاب کنند که شامل انتشار یک به‌روزرسانی در هر هشت هفته است. نسخه اکستندد استیبل یا همان گسترش پایداری برای مدیران شرکت‌های مختلف و برنامه‌های تعبیه‌شده در کرومیوم که برای مدیریت به‌روزرسانی در مرورگر خود به وقت اضافی نیاز دارند، مناسب است. در این نسخه، به‌روزرسانی‌های امنیتی مهم هر دو هفته یک‌بار منتشر می‌شوند، اما انتظار می‌رود ویژگی جدید اکستندد استیبل از این تغییرات گسترده مرورگر گوگل کروم که در نهایت موجب خشم مدیران فناوری اطلاعات می‌شود، جلوگیری کند.

شرکت گوگل همچنین بیان کرد که قصد دارد «انواع روش‌های انتشار به‌روزرسانی‌های مختلف به‌صورت پایدار» را برای پلتفرم گوگل کروم فراهم کند و در ماه‌های آینده اطلاعات دقیقی را با مدیران پلتفرم مرورگر گوگل کروم به اشتراک خواهد گذاشت.

مشخص نیست که همکاران کرومیوم مانند بریو و مایکروسافت چگونه به تغییرات شرکت گوگل در مورد انتشار نسخه جدید مرورگر کرومیوم پاسخ خواهند داد. پایگاه‌های خبری مختلف با بریو و مایکروسافت تماس گرفته‌اند تا درباره برنامه جدید انتشار به‌روزرسانی‌های گوگل کروم نظرات خود را اعلام کنند. باید دید برنامه جدید انتشار به‌روزرسانی‌های مرورگر گوگل کروم چه واکنش‌هایی را از سوی کاربران عادی و همچنین شرکت‌های مختلف و سازمان‌های گوناگون خواهد داشت.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.