از گوشی ‌های رد مجیک ۶ نوبیا به طور رسمی رونمایی شد - تکفارس 
از گوشی ‌های رد مجیک ۶ نوبیا به طور رسمی رونمایی شد - تکفارس 

از گوشی ‌های رد مجیک ۶ نوبیا به طور رسمی رونمایی شد

مهدی حلوائی
۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - 15:30
رد مجیک 6 پرو

گوشی‌های رد مجیک شرکت نوبیا به عنوان یکی از بهترین گوشی‌های گیمینگ شناخته می‌شوند. جدیدترین گوشی‌های ‌این سری، رد مجیک ۶ و رد مجیک ۶ پرو می‌باشد. نسخه‌ی پرو شامل فست شارژ ۱۲۰ واتی، ۱۸ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی می‌شود و طراحی جسورانه‌تری دارد. دیگر مشخصات این گوشی با نسخه‌ی معمولی آن یکسان است. گوشی رد مجیک ۶، اولین گوشی مجهز به نمایشگر با نرخ تازه‌سازی ۱۶۵ هرتز است. همچنین در ساخت این گوشی از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ استفاده شده و سیستم‌عامل آن رد مجیک OS 4 است که براساس اندروید ۱۱ طراحی شده است.

برترین ویژگی این گوشی بدون شک صفحه نمایش امولد ۶٫۸ اینچی آن است که از رزولوشن فول اچ دی بهره برده و نرخ تازه‌سازی ۱۶۵ هرتز را به ارمغان می‌آورد. زمانی که گوشی محتوای پویایی را اجرا نکند، نرخ تازه‌سازی به ۳۰ هرتز کاهش می‌یابد. اما با اجرای اپلیکیشن‌ها و بازی‌های پشتیبانی‌شده، این نرخ در کسرری از ثانیه به ۱۶۵ هرتز ارتقا می‌یابد. همچنین پنل این گوشی از نرخ نمونه‌برداری ۳۶۰ هرتز (مولتی تاچ) و ۵۰۰ هرتز (تاچ تک انگشتی) پشتیبانی می‌کند. عمق رنگ ۱۰ بیت و حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر از دیگر ویژگی‌های گوشی رد مجیک ۶ است.

رد مجیک 6

تریگرهای معروف سری رد مجیک به این گوشی اضافه شده‌اند و با نرخ نمونه‌برداری ۴۰۰ هرتز خود، کوچکترین تماس با گوشی را دریافت کرده و میزان لگ را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. همچنین سیستم خنک‌کننده‌ی به‌کار رفته در گوشی رد مجیک ۶ با سرعت ۱۸ هزار دور در دقیقه و در نسخه‌ی پرو با سرعت ۲۰ هزار دور در دقیقه، وظیفه‌ی انتقال گرما را به عهده دارد. همچنین در ساخت این گوشی از چند هیت سینک مسی استفاده شده که به خنک‌کردن آن کمک قابل  توجهی می‌کند.

در قسمت پشتی این گوشی، دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی و دوربین ماکروی ۲ مگاپیکسلی قرار دارد. پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ این گوشی در کنار رم LPDDR5 و حافظه‌‌ی UFS 3.1 قرار گرفته است. نسخه‌ی ترنسپرنت ادیشن گوشی رد مجیک ۶ پرو با ۱۸ گیگابایت رم و ۵۱۳ گیگ حافظه‌ی داخلی عرضه خواهد شد.

باتری گوشی رد مجیک ۶، ۵٫۰۵۰ میلی‌آمپرساعت توان داشته و با پشتیبانی از فست شارژ ۶۵ واتی، تنها در ۳۸ دقیقه به‌طور کامل شارژ می‌شود. نسخه‌ی پرو این گوشی از باتری ۴٫۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی استفاده کرده و از فست شارژ ۱۲۰ واتی بهره می‌برد. شارژ ۵۰ درصدی این گوشی، تنها ۵ دقیقه به طول می‌انجامد.

رد مجیک 6

نسخه‌ی ۸/۱۲۸ گیگابایتی رد مجیک ۶ با قیمت ۳٫۷۹۹ یوان (۵۸۷ دلار) عرضه می‌شود. نسخه‌‌ی ۱۲/۱۲۸ گیگابابتی این گوشی به قیمت ۴٫۰۹۹ یوان (۶۳۴ دلار) و نسخه‌ی ۱۲/۲۵۶ گیگابایتی آن به  قیمت ۴٫۳۹۹ یوان (۶۸۰ دلار) عرضه خواهد شد.

همچنین نسخه‌ی ۱۲/۱۲۸ گیگاباتی گوشی رد مجیک ۶ پرو ۴٫۳۹۹ یوان و نسخه‌های ۱۲/۲۵۶ و  ۱۶/۲۵۶ گیگابایتی آن به ترتیب ۴٫۷۹۹ و ۵٫۲۹۹ یوان قیمت خواهند داشت.

نسخه‌ی ترنسپرنت ادیشن گوشی رد مجیک ۶ پرو به با ترکیب ۱۶/۲۵۶ گیگابایت، به قیمت ۵٫۵۹۹ یوان (۸۶۵ دلار) و نسخه‌ی ۱۸/۵۱۲ گیگابایتی آن به قیمت ۶٫۵۹۹ یوان (۱٫۰۲۰ دلار) فروخته خواهد شد.

هم‌اکنون پیش‌فروش این گوشی‌ها در کشور چین آغاز شده و تاریخ عرضه‌ی آن‌ها ۲۱ اسفند (۱۱ مارچ) در نظر گرفته شده است. قرار است در آینده‌ی نزدیک شاهد حضور این گوشی‌ها در بازار جهانی باشیم.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید