مشخصات گوشی گلکسی ایکس کاور ۵ فاش شد - تکفارس 
مشخصات گوشی گلکسی ایکس کاور ۵ فاش شد - تکفارس 

مشخصات گوشی گلکسی ایکس کاور ۵ فاش شد

محمدحسین فرقانی
۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - 13:35
سامسونگ گلکسی ایکس کاور ۵

شرکت سامسونگ اخیراً از گوشی هوشمند جان‌سخت خود، گلکسی ایکس کاور ۵ (Galaxy Xcover 5) رونمایی کرد. این گوشی مقاوم به لطف بدنهٔ محکم و ضدشوکی که دارد، می‌تواند در برابر ضربات ناشی از افتادن از ارتفاع ۱٫۵ متری سالم بماند. علاوه بر مقاومت در برابر ضربه، گلکسی ایکس کاور ۵ از استاندارد IP68 برخوردار است؛ یعنی می‌تواند تا نیم ساعت زیر آب (با ارتفاع یک متری) و نیز در برابر گرد و غبار مقاوم بماند. سامسونگ پیش از این، از استاندارد IP68 برای سری گوشی‌های پرچم‌دار گلکسی اس۷ خود نیز استفاده کرده بود. این گوشی مقاوم هم‌چنین از گواهی MIL-STD810H نیز برخوردار است.

گلکسی ایکس کاور ۵ دارای ۱۴۷٫۱ میلی‌متر طول، ۷۱٫۶ میلی‌متر عرض و ۹٫۲ میلی‌متر ارتفاع می‌باشد و از صفحه‌نمایش ال‌سی‌دی با رزولوشن ۷۲۰p پشتیبانی می‌کند. دوربین جلوی ۵ مگاپیکسلی این گوشی نیز طبق معمول در بالای صفحه‌نمایش آن قرار گرفته. حس‌گر اثرانگشت نیز برای تأمین امنیت بیشتر به این مدل اضافه شده‌ است.

سامسونگ گلکسی ایکس کاور ۵

سامسونگ با شرکت‌های مختلفی برای تأمین قابلیت‌ها و ویژگی‌های گوشی مقاوم جدید خود همکاری کرده. یکی از این همکاری‌ها مربوط به شرکت مایکروسافت (برنامهٔ Teams این شرکت) می‌باشد که به لطف قابلیت push-to-talk این گوشی، به کاربران این اجازه را می‌دهد تا از طریق برنامهٔ تیمز، از گوشی هوشمند خود در نقش واکی-تاکی استفاده کنند. علاوه بر این، دکمهٔ ایکس کاور (Xcover Key) به شما این اجازه را می‌دهد تا هر برنامه‌ای که می‌خواهید را تنها با فشردن دکمهٔ گوشی سریعاً باز کرده و از آن استفاده کنید.

قابلیت Samsung Knox Capture ایکس کاور ۵ نیز به شما این اجازه را می‌دهد تا از دوربین گوشی خود به‌عنوان بارکد اسکنر استفاده کنید. سیستم‌عامل استفاده‌شده روی این مدل از گوشی‌های جان‌سخت سامسونگ، اندروید ۱۱ است و تمام قابلیت‌های امنیتی Knox را شامل می‌شود؛ از این رو قادر به حفظ و نگهداری اطلاعات مهم و حساس نیز هست. حافظهٔ داخلی سامسونگ گلکسی ایکس کاور ۵، ۶۴ گیگابایت (در کنار ۴ گیگابایت رم) می‌باشد. پردازندهٔ این گوشی نیز اگزینوس ۸۵۰ است.

باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپری این گوشی نیز قابل تعویض است. گفته می‌شود هر دو مدل دو سیم‌کارته و تک سیم‌کارتهٔ این گوشی به‌زودی عرضه خواهند شد؛ با این حال، معلوم نیست کدام مناطق از جهان از کدامیک از این دو نسخهٔ ارائه‌شده بهره خواهند برد.

سامسونگ گلکسی ایکس کاور ۵

لازم است ذکر شود گلکسی ایکس کاور ۵ اواخر این ماه در اروپا، آسیا و آمریکای لاتین عرضه خواهد شد.

فروش این گوشی در انگلستان از ۱۲ مارس (هفتهٔ بعد) از فروشگاه سامسونگ (Samsung Business Shop) آغاز خواهد شد و قیمت آن ۳۳۰ پوند خواهد بود. به‌محض بازگشایی فروشگاه‌های فیزیکی گوشی‌های سامسونگ (Samsung Experience Stores)، این مدل و دیگر گوشی‌های جان‌سخت و مقاوم این شرکت، برای فروش موجود خواهند بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.