از گوشی ریلمی GT 5G به طور رسمی رونمایی شد - تکفارس 
از گوشی ریلمی GT 5G به طور رسمی رونمایی شد - تکفارس 

از گوشی ریلمی GT 5G به طور رسمی رونمایی شد

مهدی حلوائی
۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - 18:15
ریلمی GT 5G

گوشی ریلمی GT 5G با برچسب قیمت ۴۳۰ دلاری خود، به عنوان ارزان‌ترین گوشی مجهز به پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ به بازار عرضه خواهد شد.

سال گذشته به دلیل مالیات واردشده بر استفاده از فناوری ۵G، شاهد افزایش قیمت پردازنده‌های اسنپدراگون ۸۶۵ بودیم. این کار باعث شد تا بیشتر شرکت‌ها به استفاده از پردازنده‌های اسنپدراگون ۷۶۵ روی بیاوردند. هدف از این کار، استفاده از اتصالات سریع بدون افزایش قیمت گوشی‌ها بود.

از ریلمی به عنوان برندی اقتصادی یاد می‌شود و حالا با استفاده از پردازنده‌های قدرتمند کوالکام در گوشی GT 5G، فعالان صنعت گوشی‌سازی کمی شگفت‌زده شده‌اند. این گوشی به صفحه نمایش فول اچ‌دی ۶٫۴۳ اینچی با پنل آمولد مجهز شده است و از نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند.

همان‌طور که گفته شد این گوشی از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ بهره می‌برد و مدل‌های مختلف آن از ۸/۱۲ گیگابایت رم و ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی UFS 3.1 استفاده می‌کنند. باتری این گوشی ۴۸۰۰ میلی‌آمپرساعت توان داشته و از فست شارژ ۶۵ وات پشتیانی می‌کند.

دوربین‌های این گوشی، جایی است که برای آن هزینه‌ی کمتری شده است. گوشی ریلمی GT 5G شامل دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی و دوربین ماکروی ۲ مگاپیکسلی می‌باشد. پانچ هول بالای گوشی نیز، دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی آن را در خود جای داده است.

رابط کاربری این گوشی، ریلمی UI 2.0 بوده که براساس اندروید ۱۱ طراحی شده است. همچنین این گوشی به حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر مجهز بوده و از یک جک ۳٫۵ میلی‌متری برای استفاده از هدفون‌های باسیم استفاده می‌کند.

نسخه‌ی ۸/۱۲۸ گیگابایتی این گوشی ۲٫۷۹۹ یوان (حدود ۴۳۰ دلار) و نسخه‌ی‌ِ ۱۲/۲۵۶ گیگاباتی آن، ۳٫۹۹۹ (حدود ۵۲۰ دلار) یوان قیمت گذاری شده است و در سه رنگ نقره‌ای، آبی و زرد عرضه خواهد شد. هنوز تاریخ عرضه‌ی جهانی گوشی ریلمی GT 5G اعلام نشده است اما وبسایت انگلیس ریلمی به عرضه‌ی این گوشی به صورت سراسری در جهان اشاره کرده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.