بازگشایی ۲۷۰ فروشگاه حضوری اپل در ایالات متحده - تکفارس 
بازگشایی ۲۷۰ فروشگاه حضوری اپل در ایالات متحده - تکفارس 

بازگشایی ۲۷۰ فروشگاه حضوری اپل در ایالات متحده

محمدحسین فرقانی
۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - 19:00
فروشگاه اپل

دو هفته پس از سالگرد تعطیلی فروشگاه‌های اپل در ایالات متحده در تاریخ سیزهم مارس ۲۰۲۰، این شرکت تصمیم به بازگشایی تمام اپل‌استورهای خود گرفته ‌است. به گزارش رسانهٔ ۹to5Mac، دیروز آخرین مورد از فروشگاه‌های حضوری شرکت اپل در ایالت تگزاس، فعالیت دوبارهٔ خود را آغاز کرد. شرکت اپل هم‌چنین به خبرگزاری وِرج (The Verge) اعلام نمود ۲۷۰ فروشگاه حضوری‌اش در سراسر ایالات متحده، برای خرید حضوری یا دریافت بسته‌های آنلاین خریده‌شده، باز بوده و به فعالیت‌شان ادامه می‌دهند.

این شرکت در بسیاری از موارد رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی را با توجه به هر ایالت در نظر گرفته و در ایالاتی که میزان مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا بیشتر از سایر ایالات بوده، به‌منظور پیشگیری از شیوع این ویروس، تمام فروشگاه‌ها را تعطیل کرده ‌است. گفته می‌شود برای هر اپل استور (Apple Store؛ فروشگاه‌های فیزیکی و حضوری شرکت اپل) محدودیت‌هایی از قبیل اجبار استفاده از ماسک صورت در نظر گرفته شده. علاوه بر ماسک، کارمندان موظفند تعداد محدودی مشتری را برای حضور همزمان در فروشگاه راه دهند تا هیچ‌گونه ازدحامی صورت نگیرد.

اپل

حدوداً یک سال پیش بود که تیم کوک، مدیرعامل شرکت اپل، دستور داد تمام اپل‌استورهای خارج از کشور چین، برای جلوگیری از شیوع کروناویروس تعطیل گردند. در آن زمان اپل به‌دنبال راه‌حلی استراتژیک برای رفع مشکلات برخاسته از شیوع کرونا در زنجیرهٔ فروشگاه‌های خود در چین بود؛ راه‌حلی که در نهایت به تعطیلی تمام اپل‌استورها در روز یکم فوریه ۲۰۲۰ ختم شد. در هفدهم مارس سال گذشته نیز اپل دوباره اعلام کرد که هیچ‌یک از فروشگاه‌هایش در سراسر جهان تا اطلاع ثانوی بازگشایی نخواهد شد.

در ماه‌های پس از آن نیز شرکت اپل تصمیم گرفت در هر ایالت و با توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی صادرشده از سوی فرمانداری این ایالات، برخی فروشگاه‌های خود را بازگشایی کند. این بازگشایی با کاهش تعداد کارمندان و اولویت‌دادن به سلامت افراد پیش از هر چیز دیگری، همراه بود. در برخی موارد، اپل‌استورهایی که بازگشایی شده بودند، به‌علت تشدید وضعیت کرونا در ایالت موردنظر، دوباره برای مدت‌های طولانی‌تری بسته شدند.

در اوایل ماه مه بود که اپل تصمیمی جدی‌تر مبنی بر بازگشایی تعداد بیشتری از فروشگاه‌های حضوری خود را گرفت که از اواخر تابستان ۲۰۲۰ تا پاییز ادامه داشت. در دسامبر سال گذشته نیز به‌علت افزایش موارد تشخیص‌داده‌شدهٔ کرونا در لندن و کالیفرنیا، تمام فروشگاه‌های اپل در این دو شهر، به‌طور کلی تعطیل شد. هم‌چنین اوایل ماه گذشته (فوریه ۲۰۲۱) بود که اپل تمامی اپل‌استورهای داخل انگلستان را به‌طور موقت تعطیل نمود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید